Näkökulmia kaipaan, erota vai yrittää

Näkökulmia kaipaan, erota vai yrittää

Käyttäjä HooPee aloittanut aikaan 03.07.2014 klo 10:18 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä HooPee kirjoittanut 03.07.2014 klo 10:18

Moi,

Olen petetty mies ja eropohdiskelujen äärellä. Omat ajatukset kiertää kehää ja eikä oikein ole vertaistukea, niin ajattelin kirjoittaa tänne.

Vähän taustaa: Vaimo petti toisen naisen kanssa. Sain tietää asiasta ja kriisihän siitä seurasi. Sitä on pureskeltu tässä jonkin aikaa. Vaimo halusi aikaa selvittää tilanne itselleen ja sitä parhaani mukaan annoin.
Nyt ollaan tilanteessa, että vaimo on ystävä tämän toisen naisen kanssa ja viettää hänen kanssaan paljon aikaa. Uskon kyllä häntä, mutta vaikea minun on luottaa. Itselleni tuntuu hyvin vaikealta lähteä rakentamaan uudelleen suhdetta vaimooni, kun kolmas pyörä on edelleen kuvioissa. Tämän olen hänelle kertonut. Hän sanoi, että tästä ystävyydestä hän ei luovu. Minulle se tarkoittaa sitä, että hänelle ystävyys tämän kolmannen kanssa on tärkeämpi kuin minun ja hänen välinen suhde.
Millä ihmeellä tästä tilanteesta lähdetään rakentamaan parisuhdetta uudelleen kasaan?

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 03.07.2014 klo 13:18

Naisen ja miehen välinen suhde on niin erilainen kuin kahden naisen välinen. Mitä olet ylipäänsä mieltä siitä, että vaimosi on bi-seksuaali? Itse olen bi-seksuaali ja joskus miettinyt, voisinko koskaan täysin kokonaan olla vain toisen sukupuolen edustajan kanssa lopunikääni. Mies kun ei voi antaa sitä minulle mitä nainen, eikä vastaavasti nainen tarjota sitä mitä mies. Ehkä vaimosi on vasta huomannut uuden seksuaalisen suuntautumisensa ja iloitsee siitä? Vai onko hän ollut naisiin päin jo aiemmin, eli oletko tiennyt hänen suuntautumisestaan?

Vaikeita asioita. Mikäli itse ei ole bi-seksuaali, sitä asiaa ei ehkä kenties voi kunnolla käsittää. Joillekin oman sukupuolen kanssa oleminen ei ole pettämistä edes, joidenkin mielestä on. Teidän tulisi sopia rajat pettämiselle, vai onko aiemmin jo ollut tiedossa tämä? Ja vaimosi on tiennyt, mitä mieltä asiasta olet? Oletteko kuinka kauan olleet yhdessä, onko lapsia? Yhteistä taloa, yhteistä velkaa? Pettäminen joka tapauksessa on aina suuri asia ja kriisitilanne suhteessa, siitä ei pääse mihinkään 😟 😞 Mitä vaimosi tuumi kun jäi kiinni, katuiko vai millä mielin hän oli? Tällä hetkellä toivotan kovasti voimia raastavaan tilanteeseen ja hermoja jaksaa pohtia asiaa kunnolla ja olla tekemättä liian nopeita päätöksiä suuntaan tai toiseen 🙂🌻

Käyttäjä anone kirjoittanut 03.07.2014 klo 16:05

Mielestäni pettämisen jälkeen on lähes mahdotonta rakentaa luottamusta jatkaa yhdessä, jos toinen on tekemisissä kolmannen pyörän kanssa.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 04.07.2014 klo 02:17

HooPee kirjoitti 3.7.2014 10:18

Moi,

Olen petetty mies ja eropohdiskelujen äärellä. Omat ajatukset kiertää kehää ja eikä oikein ole vertaistukea, niin ajattelin kirjoittaa tänne.

Vähän taustaa: Vaimo petti toisen naisen kanssa. Sain tietää asiasta ja kriisihän siitä seurasi. Sitä on pureskeltu tässä jonkin aikaa. Vaimo halusi aikaa selvittää tilanne itselleen ja sitä parhaani mukaan annoin.
Nyt ollaan tilanteessa, että vaimo on ystävä tämän toisen naisen kanssa ja viettää hänen kanssaan paljon aikaa. Uskon kyllä häntä, mutta vaikea minun on luottaa. Itselleni tuntuu hyvin vaikealta lähteä rakentamaan uudelleen suhdetta vaimooni, kun kolmas pyörä on edelleen kuvioissa. Tämän olen hänelle kertonut. Hän sanoi, että tästä ystävyydestä hän ei luovu. Minulle se tarkoittaa sitä, että hänelle ystävyys tämän kolmannen kanssa on tärkeämpi kuin minun ja hänen välinen suhde.
Millä ihmeellä tästä tilanteesta lähdetään rakentamaan parisuhdetta uudelleen kasaan?

Kuulostaa äkkisiltään tässä valossa siltä, että vaimosi on törmännyt asiaan joka on ollut ehkä hänessä jo kauan aikaa sisäänrakennettuna tai/ja hän on reagoinut teidän välisen suhteenne hankaluuksiin tuolla tavoin. Sun olis hyvä nojautua taaksepäin ja ilmaista silti hänelle kiintymyksesi.

Jos hän huomaakin olevansa lesbo, niin sitten hän hylkää sinut kumppanina omista lähtökohdistaan käsin. Jos hän on bi- niin hänellä itsellään on identiteetti- ja kumppaninvalintakriisi käsillä ja sinä et voi paljoa siinä ehkä tehdä.

Sun kannattaa hakea itsellesi keskusteluapua ja etsiytyä sellaisen tekemisen pariin, jossa kohtaat vanhoja luottoystäviä ja saat ajan kulumaan ja hyvää vibaa omaan punttiin omasta elämästäsi. Pysy poissa kaivelemasta vaimosi asiaa, puhun kokemuksesta, anna hänen itse kaivella oma kakka- tai kukkakasansa ja tulla sitten kertomaan sinulle. Jos hän suostuu läheisyyteen ja elää suhteessa kanssasi, niin anna hänen ilolla elää ja olla, jos hän konkreettisesti tekojen tasolla siis vielä valitsee sinut ja suhteen kanssasi.

Luota, luota ja luota. Sillä voitat kaiken, vaikka hän sitten valitsisikin sen naisen kanssa olon sinun sijaasi, niin silti voitat. Voitat oman rehellisyytesi ja sen, että annat toiselle tilan ja luvan olla sellainen kuin on ja rakastat häntä silti. Jos voit. Se on aika paljon se.

Mutta anna asialle tilaa, anna sen hengähtää ja hae itsellesi apua tähän kriisiin.🙂👍

Käyttäjä HooPee kirjoittanut 04.07.2014 klo 10:48

Kiitoksia kommenteista. Antavat minulle vähän kättä pidempää pohdintoihini.
Ja siis lapsia on kaksi, yhteinen asunto josta lainaa, jne., niin ei tästä ihan helpolla viitsisi lyödä hanskoja tiskiin.
Ja tosiaan tuo piirre vaimossa on hänelle aivan uusi. Sitä varmaan selvittää itselleen.
Pariterapiassa on käyty pari kertaa ja minä olen käynyt myös henk.koht., mutta niistä ei ole juuri ollut apua ainakaan minulle, kun antavat vähän ristiriitaisia neuvoja.
Mutta pitänee taas vähän rauhoittua tämän asian suhteen ja tosiaankin vain katsella mitä tuleman pitää. Minulle tuottaa kyllä suuria vaikeuksia lähestyä vaimoa normaalisti ja päivittäinen kanssakäyminen on ajoittain aika väkinäistä.