näinkö se päättyy….

näinkö se päättyy....

Käyttäjä pää hajoaa…. aloittanut aikaan 04.01.2013 klo 07:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pää hajoaa.... kirjoittanut 04.01.2013 klo 07:06

vaimoni jäi kiinni pettämisestä n.3 vuotta sitten 2 erimiehen kanssa.olemme olleet yhdessä 20 vuotta josta naimisissa 13v.meillä on 3 lasta.
vaimoni haki eroa silloin kun ei ollut vielä jäänyt kiinni,maailmani romahti tuolloin koska en osannut aavistaa mitään.mietin vain että miksi,mitä olen tehnyt väärin.kiinnijäämisen jälkeen hän perusteli eroa ettei se ole oikein mitä hän on tehnyt minulle.kyllä,siinä hän oli aivan oikeassa.
minä lupasin antaa anteeksi kaikki nämä töppäilyt vaikka sisälle sattui kovaa ja sanoin että meidän pitää puhua enemmän.tuli saman vuoden loppusyksy ja ajattelin että nyt ei ole taaskaan kaikki kohdallaan…..tuli ilmi että syksyn aikana taas 2 miestä….menetin itseni täysin ja epätoivoissani viinahuuruissa biletysillan jälkeen yritin itsaria.onneksi selvisin siitä.
tämän jälkeen vaimoni sanoi että haluaa jatkaa kanssani yhdessä ja kertoi että hän ei tiennyt mitä teki niiden miehien kanssa. tietenkin olin onnessani(vaikka takaraivossa jyskytti kaikki teot) että saadaan kaikki paska selän taakse ja voimme jatkaa normaalia elämää.puhuimme paljon varmaan enemmän kuin 5 vuoteen yhteensä mikä helpotti paljon.oli hellyyttä ja kaikki meni muutenkin hyvin.
tänä vuonna toukokuussa hän kertoi minulle taas aivan yllättäen ettei pysty elämään parisuhteessa…..olin että WHAT mitä taas….
kesä tuli ja meni.tuli joulukuu ja hän alkoi viihtymään koneella enemmän ja enemmän.lapset ihmetteli että äiti ei tee muuta kun on koneella ja facebookissa….
lähti bilettämään ja kotiin tullessaan miesten vyö mukana….kyselin että kenen sanoi vaan ettei muista kai taksista tarttunut mukaan…..eilen jäi kiinni että hänellä on ihastus ja sen kanssa viestitellyt aikas intiimejä viestejä joista myös meidän vanhin lapsi tietää koska oli nähnyt ne……nyt sanoi että haluaa eron koska hänellä ei ole tunteita minua kohtaan ei hän muuten näin tekisi.
olen aivan rikki,poikki,katki.olen tehnyt hänen eteen kaikki.yrittänyt että hänellä olisi helpompaa.tehnyt kotityöt,maksanut laskut,tuonut silloin tällöin pieniä lahjoja piristämään,hellinyt,kehunnut…mutta mikään ei riitä.
ainut virhe mitä olen suhteessamme tehnyt kun olen hoitanut raha-asioitamme (joita olen hoitanut yksin)on että jollei meillä ole riittänyt rahaa ruokaan olen ottanut velkaa lisää siitä kertomatta vaimolle. koska raha-asioista ei pysty hänen kanssa keskustelemaan.olen vain halunnut että hänellä ja lapsilla olisi hyvin…..onko pettäminen hänen puolestaan kosto tähän asiaan……
no nyt on talo myynnissä ja olen ehdottanut hänelle että kun saadaan velat pois voitaisiin aloittaa ”puhtaalta”pöydältä.muutettaisi yhdessä pois ja katseltaisi 4-5 kuukautta heräisikö hänellä vielä tunteita…jollei niin sitten nostaisin kädet pystyyn että kaikki on tehty…tehtäisi yhdessä perheenä joku reissu…..sanoi vaan että se olisi itsensä pettämistä…..
kysyn vaan että mitä niin pahaa olen tehnyt ansaitsekseni tällaista onko kaikki syy
minussa.mitä olen tehnyt väärin.kaikesta huolimatta RAKASTAN vaimoani siltikin,en tiedä mitä teen tuntuu että pää räjähtää……

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 04.01.2013 klo 11:53

Hei ystävä. En tiedä mitä sanoisin. Ensimmäisenä tulee mieleeni että sinuna varaisin ajan kriisikeskukseen ja kysyisit neuvoa. Helpottaisi kovasti sekin että saisit puhuttua mieltäsi vaivaavat asiat asiantuntijan kanssa. Mene sinne yksin, tässä vaiheessa tuskin saat edes vaimoasi mukaan. Hänhän voi tulla jatkossa mukaan jos niin sovitte. Tässä vaiheessa en kertoisi vaimolle meneväsi sinne tai miten haluat. Joka tapauksessa tarvitset tahon joka osaa neuvoa sinua eteenpäin. Luonnollisesti voit kirjoittaa tänne ja hyvä onkin mutta hae hyvä ystävä apua muualtakin, asiantuntijat ovat sitä varten kouluttautuneita ja osaavat hommansa. Tiedän mistä puhun, olen saanut itse avun sekä kriisikeskuksesta että seurakunnan diakoniatyöntekijältä. Voimia ja jaksamista sekä hyviä päätöksiä 🙂🌻

Käyttäjä pää hajoaa.... kirjoittanut 19.01.2013 klo 12:08

moi kaikille!
aikaa on kulunut hiukan ja olen yrittänyt hakea apua.paniikkikohtaukset tuli takaisin mutta
onneksi sain niihin apua.ja kaikkein tärkein on hyvät ystävät joiden kanssa saa puhua ilman kaksinaamaisuutta.vaimoni on taas sitä mieltä että feikkaan ja yritän hakea säälipisteitä......ei tod...
olemme yrittäneet keskustella ja hän koko ajan painottaa minulle että JOS erotaan ja JOS erotaan.ystävilleen hän kertoo aivan toista.....en ymmärrä mistä tällainen kaksinaamaisuus
johtuu...hän ei ota kuuleviin korviinsa sitä minun ehdotusta että muutettaisi tästä yhdessä ja katseltaisi se muutama kuukausi yhdessä jos asiat muuttuisi parempaan...itse sen asian olisin valmis tekemään näin.
olen tässä nyt muutamia päiviä katsellut häntä ja yrittänyt miettiä että miksi enään edes yritän mutta kaikesta huolimatta minun rakkauteni tätä naista kohtaan on vain niin iso että
yritän jaksaa....on siinä myös se että ajattelen myös lapsia tosi paljon koska haluaisin että heillä on yhteinen perhe..tosiasiahan on se että me emme vaimon kanssa juurikaan riitele kotona...mikä olisi ahdistavaa lapsille....
on vielä yksiasia mitä en ymmärrä....hän aina aika ajoin antaa minulle hellyyden osoituksia ottaa kädestä kiinni,paijaa poskesta....miksi?eikö hän oikein itsekkään tiedä mitä hän tekee vai feikkaako että minun olisi parempi olla ja tekisin kotihommat ja kaikki kunnolla siihen asti että hän lähtee eriteille....ei vaan ymmärrä...?

Käyttäjä repukka kirjoittanut 23.01.2013 klo 13:08

Kuulostaa erikoiselta nuo satunnaiset hellyydenosoitukset. Ja sinulle raskaalta koko tilanne. Ikävää, että olet moiseen myllyyn joutunut. Minusta kuulostaa kyllä siltä, että joku yhteinen terapia tms. voisi olla ihan hyvä. Siellä ehkä tulisi vaimosikin tilanteeseen selkyyttä. Kuulostaa nimittäin siltä, että hänellä ei ole ihan kaikki kunnossa kuvaamasi perusteella. Jos hän ei oikein itsekään hahmota tilannettaan eikä tiedä motiivejaan toimia noin, voisi olla paikallaan hänenkin käydä jonkun ammattilaisen kanssa tilannettaan pohtimassa. Voimia sinulle ja toivotaan, että kaikki järjestyy parhain päin.