Mustasukkaisuuteni
Heti aluksi, en ole kirjallisesti mikään lahjakastyyppi, joten pyydän jo etukäteen anteeksi yhdyssanavirheet yms kirjoitusvirheet ja epälooginen kerronta. En tiedä edes miksi tätä kirjoitan, mutta kirjoitan silti, josko kirjoittaminen helpottaisi minun oloani.
Olen perheellinen ihminen, joka rakastaa puolisoaan enemmän kuin mitään muuta. Pari kuukautta sitten puoliso ilmoitti, että ei kestä tätä minun mustasukkaisuuttani enään. Olen yrittänyt tulla toimeen tämän vamman kanssa jo pidemmän aikaa ja parantaa tapani, mutta ilmeisesti olen epäonnistunut raskaasti. Minä olen ilmeisesti tehnyt hänen elämästään ”helvettiä”, kun olen kysynyt esim. pikkujoulujen jälkeen että oliko tuttuja tai kaveriporukan reissun jälkeen kysellyt miten reissu meni ja mitäpä touhisitte?
Tähän väliin pohjustus historiasta, nuoruudessa seurustelukumppani petti minua 100% varmasti ainakin kerran. En tiedä vaikuttaako tuo vieläkin aikuisen ihmisen ajatusmaailmaan, suattaa vaikuttaa tai suattaa olla vaikuttamatta.
Minä luotan tähän kumppaniini täysin, mutta en pääse/kelpaa mihinkään hänen kaveriporukkansa tai työporukkansa illanviettoihin tms tapahtumiin. No, tuohan kasvattaa mustasukkaisen luonteen vimmaa kysellä illan tai matkan sisällöstä.
Tälläkin hetkellä olen lapsien kanssa kotona, kun puoliso on illanvietossa.
Minua ahdistaa tämä tilanne suunnattomasti, enkä ollenkaan tiedä mitä minä tekisin seuraavaksi. Olen yrittänyt lukea oppaita mustasukkaisuuteni vähentämiseen, tai oikeammin sen hävittämiseen lopullisesti, sekä ostanut äänikirjan aiheesta ja koettanut saada aikaa psykoterapeutille, että saisin pääni ja ajatukseni kuntoon.
Onko täällä muita, jotka ovat saman ongelman kimpussa? Minulla hajoaa pää.