Mustasukkaisuus parisuhteessamme

Mustasukkaisuus parisuhteessamme

Käyttäjä BrokenAngel- aloittanut aikaan 04.11.2010 klo 10:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä BrokenAngel- kirjoittanut 04.11.2010 klo 10:48

Ajattelin kirjoittaa tänne kun ei ole ketään kelle kehtaisin puhua ongelmistani.Olen 35v nainen työkyvyttömyyseläkkeellä toistuvan masennuksen takia. Lapsuuteni oli turvaton ja hyvin nuorena ajauduin avioliittoon alkoholistimiehen kanssa.Erosin hänestä 5 vuotta sitten. Sen jälkeen oli muutama suhde,eniten ikäviä kokemuksia ja ongelmani on ollut vaikeaa luottaa ihmisiin etenkin miehiin sekä vaivaa merkittävä itseluottamuksen puute.Tutustuin netissä erääseen mieheen n.2 v sitten ja alettiin tapailla,lopulta kyllästyin kun en saanu mieheltä hellyyttä tarpeeksi,jätin hänet jonka mies otti aika raskaasti. Myöhemmin mies paljasti,ettei niin tosissaan ollutkaan minun kanssa ja se loukkasi pahasti. Sitten kuitenkin palasin yhteen tämän miehen kanssa koska mies pyyteli,enkä itsekään halunnut olla yksin. Ollaan nyt seurusteltu reilu puoli vuotta ja hän on nyt kyllä enemmän näyttänyt tunteitaan rakkautta. Tunnen olevani hänestä omistushaluinen ja mustasukkainen.Hän on ulospäinsuuntautuneempi kuin minä,itse olen ujo ja hiljaisempi.Hän esim. yleensä juttelee myyjien kanssa.Sekin ärsyttää jos hän saa jonkun naismyyjän nauramaan. Olen maininnut hänelle asiasta ja hänen mielestään siinä ei ole mitään pahaa jos ihmisten kanssa vain vaihtaa muutaman sanan. Hän käy töissä ja välillä epäilen,onko hänellä joku toinen nainen vaikka työpaikalla. Hän on monet kerrat sanonut,että olen turhaan huolissani ja ettei voisi pettää minua.Silti on vaikea uskoa,et mies olis mun kanssa tällä kertaa vakavissaan,koska sexiä on nykyään paljon vähemmän kuin alussa ja yleensä itse teen aloitteen.Hänellä on erektio ongelmia ilmeisesti johtuen hänen sairaudestaan.Sekin rassaa minua välillä,tulee aina mieleen,ettenkö ole tarpeeksi haluttavan näköinen ja siks ei aina toimi.
huoh,Onko vika vain minussa ja pitäiskö mun opetella rakastamaan itteeni,olen ylipainoinen ja ihmetten miten joku voi olla tälläsen pullukan kanssa 😯🗯️ Voiko piinavasta mustasukkaisuudesta päästä koskaan 😠 Kaipaisin asiallisia kommentteja,kiitos jos jaksoit lukea!

Käyttäjä helemi kirjoittanut 04.11.2010 klo 14:38

Sinun elämääsi on jättäneet jälkensä jokainen aikaisempi kokemuksesi ja yleensä ne negatiiviset kokemukset on paremmassa muistissa kuin hyvät.
Tiedätkö, jos minä olisin mies, niin en ikänään katsoisi itseeni päinkään!
On olemassa paljon minua kauniimpia, seksikkäämpiä, älykkäitä ja tyylikkäitä naisia, mutta kukaan ei ole minä, (nauran) kukaan heistä ei olla minun kaltaiseni, täydellisen täyteläinen paketti, kellään muulla ei ole niitä ominaisuuksia joita on vain minulla.
Jos miehet joskus sanoo, ettei he ymmärrä naisia, niin ei mekään miehiä, eikä varsinkaan heidän ajatuksen juoksuaan.
Jos katsot ympärillesi niin on pareja, joita ihmettelet, miten on tuollainen mies/nainen valinnut tuollaisen naisen/miehen, se on sitä ymmärtämätöntä kemiaa.
Ei silmä osaansa ota, joten jos miehesi naurattaa naisia, niin hän tekee sen luultavasti vain kohteliaisuudesta ja siksi, että on seurallinen ja puhelias.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 04.11.2010 klo 19:39

Hei BrokenAngel!

Voin sanoa, että mustasukkaisuudesta on mahdollista päästä eroon. Itse olin samanlainen kuin sinä, kassajonossa jos mies katsoi myyjään päinkään, sain hepulin. Tein siitä aina ison numeron jos hän hymyili kassaneidille ja annas olla jos kyseessä oli joku naispuolinen tuttu, siitä vasta suutuinkin ja meillä oli todella isot riidat aina.

Mustasukkaisuudestani on nyt 3 vuotta ja meillä on kaksi lasta ja olemme naimisissa. Enää en edes muista edellistä minääni, sitä epävarmaa naista joka tarkkaili miestään jatkuvasti jonkin mustasukkaisuutta aiheuttavan asian "toivossa". Enää en edes muista sitä, kuinka aina katselin miestäni kassajonossa ja milloin missäkin, että millaisin ilmein hän muille naisille jutteli yms. Miehenikin siis on todella sosiaalinen tapaus. Onneksi pääsimme sen ajan yli ja olemme onnellisesti yhdessä☺️❤️☺️ Olemme olleet siis nyt yhdessä reilun 3 vuotta.

Mutta haluan siis antaa toivoa siitä, että se on mahdollista. Itse tosin en silloinkaan pitänyt itseäni mitenkään kamalana tai sellaisena, että miksi miehet minun kanssani olisivat. Mutta silti mustasukkaisuus vaivasi, syynä oli entinen suhteeni, jossa mies ei ollutkaan kovin uskollinen loppujen lopuksi.

Mieheni siis jaksoi minua, vaikka välillä otimme _todella_ rajusti yhteen mustasukkaisuuteni vuoksi ja mies sanoi, ettei hän kovin kauaa tätä enää jaksaisi. En edes tiedä mitä itse tein, halusin vain mustasukkaisuudestani eroon ja yritin parhaani luottaa mieheen. Ehkä aikakin teki tehtävänsä.

Luultavasti miehesi sanoi, ettei ollut tosissaan silloin alussa kanssasi vain siksi, että satutit häntä. Kun hänet jätit, niin ehkä hän halusi kiukuspäissään niin sanoa (ja satuttaa vastavuoroisesti sinua), vaikkei sitä tarkoittanut. Miehesi kyllä menee toisen mukaan jos on mennäkseen, mutta hän ei ole mennyt vieläkään -eikö se jo kerro jotain? Se kertoo sen, että _sinä_ olet ainutlaatuinen, ja hän haluaa olla juuri _sinun_ kanssasi!! Tsemppiä, olen varma, että myös sinä voit päästä mustasukkaisuudestasi eroon!🙂👍