Mustasukkaisuus ongelmana parisuhteessa
Hei kaikki!
Olen 21-vuotias nuori nainen. Seurustelen tällä hetkellä ihmisen kanssa, jota todella rakastan ja haluan tehdä kaikkeni, että parisuhteemme toimisi. Seurustelumme alussa kerroin taipumuksestani mustasukkaisuuteen, mutta en pitänyt sitä pahana. Hiljattain minussa on kuitenkin ilmennyt piirteitä, jotka viittaavat jonkinlaiseen sairaalloiseen mustasukkaisuuteen.
Epäilen ettei poikaystäväni rakasta minua enää vaikka tiedän että hän rakastaa. Tämä on outoa, koska ei hän ole edes osoittanut mitenkään ettei välittäisi enää tai sanonut mitään siihen suuntaavaa. Toinen asia, mikä paljasti minussa outoja piirteitä, oli kun kyttäsin hänen kommenttejaan netin keskustelufoorumilla. Vedin kauheat raivarit kommenteista jotka eivät olleet totta. Poikaystäväni aiheellinen kysymys oli: ”mikä minua nykään vaivaa?”
Minua on petetty kahdesti. Olen jotunut raiskauksen uhriksi. Olen käynyt terapiat läpi. Silti en koe olevani tasapainossa. Parisuhteessa olen onnellinen ja haluan tehdä kaikkeni. Silti vihaan itseäni kun käyttäydyn näin typerästi ja rajoitan toisen elämää.
Haluaisin kuulla teidän muiden kokemuksia mustasukkaisuudesta ja sen aiheuttamista ongelmista parisuhteessa. Miten olette selvinneet niistä? Olisiko minun tapauksessani hyvä saada lisää keskusteluapua?
Kiitos vastauksistanne etukäteen 🙂
-TuonenJoutsen-