Mun elämä, milloin siitä tuli näin hirveä...
Vuosi sitten muutin onnellisena avomieheni, nykyään kihalttuni kanssa asumaan, silloin kaikki oli hyvin, mutta nyt kaikki on sekasin, hajalla…
Mulla on miehen kanssa ollu vaikee talvi ja kevät, kaikki on kärjistyny ja muuttunu yhä vaan vaikeemmaks.
Viimeviikon Tiistaina meillä oli kauhee riita, joka jo toisen kerran päätty fyysiseen alistamiseen miehen puolelta, mua sattu ja pelotti… Olin joutunut sohvalta lattialle, mies piti lujaa ranteista kiinni. Mä huusin, että päästä irti, mua sattuu, ei se irrottanu. Hän halus ”rauhottaa” mua. Mä en ole ikinä, enkä nytkään riehunu, että mua ois tarvinnu ”rauhottaa” aina yrittäny puhua ja puhua, selvittää, sovitella, auttaa ja ymmärtää…
Onneks mun kissa tuli jostain ja iski kyntensä kiinni, miehen käteen ja minun käteen, en ole kisua niin kiukkusena nähny.
Sit tultiin tänne mun vanhempien tykö, mies toi.
Mä olen aina saanut kuulla olevani itsekäs, vaikka olen tehnyt miehen eteen kaiken.
Olen saanut kuulla olevani kakara ja kitisen kun, kerron läheisyyden kaipuusta.
Kaikki mun aika on menny kodinhoitoon, mä oon eläny koko ajan vaan miehen halujen, aikataulujen kaikkien sen toiveitten mukaan. Se ei ollut koskaan kotona.
En oo saanu mitään takasi mitä oon antanu, kaikki on ollu suorittamista. Kun oon puhunu pahasta olosta,yksinäisyydestä, ahdistuksestani, kaikesta, läheisyyden kaipuusta, oon saanu vaan kuulla kuvittelevani kaiken, pohtineeni liikaa.
Kun sanon miehelle, että voisitko olla kotona tai puhun mitä mä siltä kaipaan, se vaan sanoo: ”Minä en muutu ja minun ei tarvitse muuttua, haluan rakentaa talon, se on minun unelmani” se sanoo aina: ”haluan vapautta, haluan olla rauhassa, anna mun olla”
Me ei koskaan puhuta mitää, yhteiset aamut meni niin, että se haki sanomalehden, luki sen ja joi kahvit ja lähti töihin, ei me silloinkaan mistään puhuttu. Mä oon vaan siinä joku, en tiedä mikä.
Pitkään aikaan se ei ole sanonu rakastavansa mua, seksiä meillä oli aina silloin kun se halus ja jakso, minut se nykyään torjuu. Se kärtti ja kärtti seksiä niin kauan kun mä annoin. Viimisellä kerralla se satutti mua, kun se otti vaatteita mun päältä. Sanoin, että älä satuta, eiku uudestaan ja mä sanoin: lakkaa satuttamasta mua!
Sillon kun siltä kysy rakastatko sä mua, se sano että se rakastaa.
Meil on molemmilla omat rahat. Mun pitää selvitä mun työmarkkinatuella, saan sitä onneks kiitosta kun opiskelen. Sillä mun pitää selvitä, se ei auttanu, paitsi muutama kuukausi sitten se lupas laittaa 100 euroo mun tilille ruokaan. Mä pelkäsin joka ainoo kuukausi, että mun rahat ei loppus, mä ostin meille ruokaa. Sillee me oltiin sovittu kun muutin hänen luokseen asumaan. Niistä mun tuloista mä maksan myös mun lääkkeet, säännölliset fysioterapiakäynnit, selkärankareumani takia joudun siellä käymään ja omat vaatteet jos tarvin. Sit tietty kännylaskun ja nyt maksan kelaan takas opintotukee, joka sekin johtui työvoimatoimiston virheestä.
Mä sairastan selkärankareumaa ja mä tartten siihen lääkkeet, ne ei oo halpoja. Mä syön mielialalääkkeitä, ettei mun parantunut masennus tulis näitten fyysisten kipujen takii takas. Pelkäsin ettei mun reumasairaus pahenis että tarvis mennä lääkäriin.
Mies saa 2 X enemmän rahaa ku mä kuukaudes.
Kaikki vaan paheni kihlautumisen jälkeen.
Mä oon ollu vanhempien tykön viime viikosta asti.
Mä olen ottanu etäisyyttä ja saanu asioita ratkottua.
En halua takas siihe arkee, miehen pitää muuttua.
Kirjotin miehelle kirjeen, jossa kerroin mistä mun pahaolo johtuu.
Mä oon tehny paljon, liikaakin. Mä olen kamalan väsynyt.
Tavataan miehen kans loppuviikosta ja jutellaan.
Sen verran olen mennyt eteenpäin, että laitoin asuntohakemuksia menemään opiskelupaikkakunnalle ja olen ettimässä omaa asuntoa.
Oon käyny psykiatriansairaanhoitajan kans juttelemas.
Mul on ollu iha älytön tunneskaala, ahdistus, suru, viha, kiukku,epävarmuus, pettymys,pelko…mitä vielä?
Mulla ei oo koskaan ollut hyviä miessuhteita, aina oon tullu satutetuksi, petetyksi, hyväksikäytetyksi, mut on yritetty raiskata, miks tämäkin vielä?