Molemmat ovat pettäneet

Molemmat ovat pettäneet

Käyttäjä Marikki2 aloittanut aikaan 13.04.2014 klo 12:24 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Marikki2 kirjoittanut 13.04.2014 klo 12:24

Minulle selvisi reilu viikko sitten, että mieheni on pettänyt minua vuoden verran. Asia selvisi kun vieras nainen soitti minulle ja kertoi suhteesta. Tässä vaiheessa mieheni oli lopettanut suhteen. Omien sanojensa mukaan nainen halusi vapauttaa itsensä ja erityisesti mieheni salailusta. Vai ottiko kenties koville kun suhde loppui? En tiedä.
Tiesin että miehelläni ei ollut kaikki hyvin ja kysyinkin muutaman kerran vuoden aikana onko hänellä toinen kun seksikään ei oikein onnistunut tai sitä ei ollut ollenkaan. Epäilin hänen myös olevan masentunut, mutta tällaista vuoden kestävää salailua en olisi koskaan uskonut. Olen aina pitänyt häntä kuitenkin järkevänä ja hyvänä miehenä. Puhuminen ja tunteista kertominen on hänelle vaikeaa. Hän myös jättää asioita kertomatta, koska pelkää reaktioitani. Tämäkös sitten minua ärsyttää kun olen juuri sanonut, että salailu satuttaa enemmän kuin rehellisyys. Olen äkkipikainen ja mustasukkainen. Haluaisin itsekin päästä näistä tunteista eroon. On rankkaa elää jatkuvassa tunnemyrskyssä.

Kuten otsikosta voi jo arvata minäkin olen pettänyt. 5-6 vuotta sitten se tapahtui. Kerroin hänelle itse. Mieheni sanoi antaneensa minulle anteeksi mutta myönsi nyt että ei olekaan antanut anteeksi. Kuulemma sanoi vain niin kun pelkäsi taas reaktioitani. En pysty edes tajuamaan mitä tuskaa olen hänelle teoillani aiheuttanut. Paitsi nyt kun hän teki saman minulle. Haluaisimme jatkaa mutta pystymmekö siihen? Vaikealta ja epätoivoiselta tuntuu.

Käyttäjä sappe kirjoittanut 13.04.2014 klo 14:35

Toivottavasti saatte asianne selvitettyä. Oletteko miettineet pariterapiaa?

Olen itse joskus miettinyt, että tästä pettämisjutusta täytyisi varmasti olla kokemusta molemmilta puolilta, jotta voisi jollain lailla ymmärtää sitä toista. Vaikka eipä se takuulla tilannetta helpottaisi. Te nyt ainakin tiedätte, miltä se toisesta tuntuu. ☹️ Itse olen petetty, enkä ole pettämistä, "kostamista" oikeasti suunnitellut, mutta semmoinen on monesti tullut mieleen, ettei uskoton osapuoli luultavasti osaa edes kuvitella, mitä on tehnyt.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 13.04.2014 klo 19:53

Anteeksiantaminen, hyväksyminen...niissä on paljon, jos haluaa jatkaa eteenpäin. Joskus ulkopuolinen apu on tarpeen, jos selvitellään välejä. Mille itsestä tuntuu, hakeeko apua vai koittaako saada asiat toimimaan omin konstein?

Ehkä on syytä miettiä, miksi teki, mitä teki. Ja ottaa opiksi, jos haluaa jatkaa toisin. Jos on toivoa, kannattaa yrittää ja vain tekemällä asioita toisin, tulee muutosta.

Parisuhteen rakentamiseen ja koossa pitämiseen tarvitaan kaksi. Jos molemmat haluavat puhaltaa yhteen hiileen ja päätetään, että yritetään, voi jutusta tulla hyvä, ellei loistava. Tarvitaan vain työtä arjessa. Olemme ihmisiä, emme ole täydellisiä.

Lopuksi kysymys, Mitä on rakkaus?