Molemmat ovat pettäneet
Minulle selvisi reilu viikko sitten, että mieheni on pettänyt minua vuoden verran. Asia selvisi kun vieras nainen soitti minulle ja kertoi suhteesta. Tässä vaiheessa mieheni oli lopettanut suhteen. Omien sanojensa mukaan nainen halusi vapauttaa itsensä ja erityisesti mieheni salailusta. Vai ottiko kenties koville kun suhde loppui? En tiedä.
Tiesin että miehelläni ei ollut kaikki hyvin ja kysyinkin muutaman kerran vuoden aikana onko hänellä toinen kun seksikään ei oikein onnistunut tai sitä ei ollut ollenkaan. Epäilin hänen myös olevan masentunut, mutta tällaista vuoden kestävää salailua en olisi koskaan uskonut. Olen aina pitänyt häntä kuitenkin järkevänä ja hyvänä miehenä. Puhuminen ja tunteista kertominen on hänelle vaikeaa. Hän myös jättää asioita kertomatta, koska pelkää reaktioitani. Tämäkös sitten minua ärsyttää kun olen juuri sanonut, että salailu satuttaa enemmän kuin rehellisyys. Olen äkkipikainen ja mustasukkainen. Haluaisin itsekin päästä näistä tunteista eroon. On rankkaa elää jatkuvassa tunnemyrskyssä.
Kuten otsikosta voi jo arvata minäkin olen pettänyt. 5-6 vuotta sitten se tapahtui. Kerroin hänelle itse. Mieheni sanoi antaneensa minulle anteeksi mutta myönsi nyt että ei olekaan antanut anteeksi. Kuulemma sanoi vain niin kun pelkäsi taas reaktioitani. En pysty edes tajuamaan mitä tuskaa olen hänelle teoillani aiheuttanut. Paitsi nyt kun hän teki saman minulle. Haluaisimme jatkaa mutta pystymmekö siihen? Vaikealta ja epätoivoiselta tuntuu.