Terve.
Onnekseni löysin tälläisen keskutelufoorumin 🙂
Niin, tunteet ailahtelevat asioiden selvittäminen ei etene tyydyttävästi
avovaimoni kanssa..Kirjoitan apuja täältä, ehkä osa menee analyysin ja toteamisen puolelle.
Taustaa. Olen ollut kumppanini kanssa yhdessä vajaa 20 vuotta, jonka aikana
olemme saaneet kolme lasta, ovat alakouluikäisiä. Kumppanini on jonkin verran minua vanhempi jos sillä on jotain merkitystä.
Suhteessa on ollut ylä- ja alamäkiä ja arki on ollut kiireistä, kuten yleensä.
Molemmat olemme työelämässä, mutta kumppanini on ollut aktiivinen kouluttautumaan
ja harrastamaan kaiken ohessa.
Hän on tarvinnut aikaa opiskeluun ja myös matkusteluun jota hän rakastaa. Kaverien kanssa käynyt. Joten en ole halunnut häntä estää siinä. Olen luottanut häneen, en halunnut päästä eroon. Omat menot melko vähäisiä.
No pikku hiljaa arki on ollut kiireisempää vaikka lapset ovat kasvaneet.
Viimeiset 6 vuotta puolison ajanvietto tuntui kuluvan sosiaalisen median, opiskelun
ja television ääressä, josta en taas itse välittänyt.
Olin vihjaillut asian tiimoilta, että olenhan minäkin olemassa ja että vois tehdä muutakin.
Mutta kun se tuntui olevan tärkeää. Kipinä taisi olla jo himmenemässä. Olin "mustasukkainen" em. asioille. Halusin avoimmuutta, mutta vastaus oli ettei ole mitään salattavaa, vaikka hän ei näytä fb-profiiliaankaan.
No romantiikkaa oli, mutta nukkumaanmenoaika tuntui olevan usein vastassa. Spontaania hellyytä oli jonkin verran.
Hoidan itse paljon kotitöitä vaikka itse sanonkin. Ruoanlaitto, siivous ja lastenhoito,
koska halusin antaa aikaa puolisoni tehdä askareitaan ja muutenkin se oli minusta luontevaa. Oli toki yhteistäkin kodinhoitoa.
Mutta jotta pysytään aiheessa niin ensimmäinen kriisi sattui n. 5v sitten kumppanini
ulkomaanmatkan jälkeen.
Puhelin eli uutta elämää. Se soi usein ilman että puolisoni vastasi siihen. Puolisoni sanoi että mikä lie kaupustelija. Näin että numero oli ulkomaalainen. Viestejä tuli, joista minun riitti nähdä vahingossa yksi. Siinä ikävöitiin takaisin jne.. Olin tolaltani. Puolisoni selitti että se oli heidän taksikuski jolle piti antaa numero, joka sitten soittelee perään.. Enhän minä hänen kännykkäänsä voinut tutkia, yksityinenhän se on. Mikä oli totta?
Siinä elin kuukausia sumussa, raivosin, inhosin, yritin selittää tapahtunutta ajatellen lopulta
ettei mitään ole tapahtunut.
Kun kumppani väittää, ettei ole mitään selitettävää. Luottamus oli murentunut, ei mennyt. Suhde kylmeni jonkin verran.
Elimme arkea, matkustelimme yhdessä hieman jne. Lapset kasvoivat.
Viime viikolle asti olin lähes "unohtanut" em. tapahtuman, kunnes huomasin jäljen hänen kaulallaan, sellaisen heikon mutta kuitenkin se näytti fritsulta. Tiesin etten ole sitä itse tehnyt. Tässä vaiheessa tunteita ei voinu kuvata, etovaa raivoa, pettymystä ihan yhtä sekamelskaa. En raivonnut fyysisesti. Tivasin asiaa eikä kumpanini kertonut juuta eikä jaata. En saanut suoraa vastausta. Hän ei kieltänyt eikä myöntänyt jälkeä.
Hän sanoi että "miten se minua kiinostaa!" Tunnen itseni niin tyhmäksi ja petetyksi. Tyhmäksi MINUA sanottiin.
Miksi kumppani ei voi sanoa suoraan,mikä olisi pitänyt tehdä ajat sitten eikä antaa tulla kokolaidalla.
Kaikenlaisia keskusteluja on käyty, mutta en osannut tälläistä odottaa. Haluan vastauksia mitä kumppani ei kerro suoraan. Signaali on kuitenkin ilmassa.
Viimeisen kuukauden kumppanini on ollut kireämpi ja tiuskinut varsin pienistä asioista. En tiedä. En halua
perheeni hajoavan epäilyn takia. Tuntee vain itsensä niin tyhmäksi koti-isäksi, joka ei juuri baari-illoista ole välittänyt ja jonka tukiverkko on olematon.
Joillekkin teistä lukijoista tämä olisi selvä peli, itse en saa jalostettua vielä asioita. Tunteet vellovat.
Puolisoni puhuu molempien onnellisuudesta (nyt vasta) ja että minunkin pitäisi käydä menoilla enempi.
Suhde on muka platoninen. Väittää ettei hänellä ole ketään. Syytähän on minussakin, mutta tämä on raakaa.
Olen saanut syyttelyä en vastauksia. En tiedä onko tälläisä ollut pitkään.
Olen saanut lypsää vastauksia.
Jos kumppanillani on onnea muualla niin sanoisi, mutta näin ei kuulemma ole.Tämä vaivaa erityisesti.
Onko hänellä jotain jonka takia uhrata nykyinen perhe. Miksi tämän piti mennä näin? Mitä teen?
Lasten aikaan olemme "asiallisia", mutta tunteeni ailahtelevat ja on pakko vetäytyä "piiloon".
Elän epätietoisuudessa kulissiarkea. Enää en toivu samalla lailla kuin aiemmin.
Onneksi olen saanut näkemystä ja lohtua palstan keskusteluista. En ole valitettavasti ainut.