Miten tästä jatkaa?
Hei!
Yritän nyt lyhyesti kertoa oman tarinani, mutta voi olla että se vain venyy ja venyy, mutta toivoisin jonkinlaisia vastauksia oloani helpottamaan. Kirjoitin tänne jo aikaisemmin, mutta tilanteet ovat muuttuneet joten aloitan tarinani uudelleen.
Eli olen nuori kahden lapsen äiti, naimisissa, oma koti ja kaikki päällisin puolin hyvin.
Mieheni ilmoitti vajaa kolme viikkoa sitten että hänen tunteensa minua kohtaan on kuolleet ja näin on ollut jo parisen kuukautta. Minä en ole huomannut suhteessamme mitään erilaista joten mieheni on osannut esittää todella hyvin että vielä minusta välittää.
Mieheni oli poissa yhteisestä päätöksestä vain pari päivää vaikka sovimme jopa viikoista. Joka päivä hän kävi lapsiamme katsomassa ja osoitti jo toisena ”ero” iltana hellyyttä minua kohtaan. Piti kauan sylissään, silitteli ja sanoi että koita jaksaa ym. Nyt tilanne on sellainen että mieheni haluaa jatkaa lapsiemme takia koska he ovat vielä todella pieniä ja kärsisivät erostamme. Mutta minusta tuntuu ettei mieheni jaksa edes panostaa suhteemme jälleenrakentamiseen…ei hän ole kylmä minua kohtaan, mutta ei liioin enää anna hellyyttäkään. Tein itse päätöksen että annan nyt miehelleni tilaa enkä kysele liikoja hänen tunteistaan. Annan hänelle aikaa jos hän sitä tarvitsee. Tähän asti, vieläpä toissa iltana pyysin että hän ottaisi minusta kiinni kun menimme nukkumaan ja niin hän tekikin, mutta viime yönä en sitä pyytänyt ja huomasin että mieheni oli todella vaikea olla, eikä hän meinannut saada unta.
Kysymys nyt kuuluukin että voiko tunteet kuolla muutamassa kuukaudessa ja onko mahdollista että ne palaavat? Vai onko tämä nyt tälläinen ”kriisi” vaihe kuuden vuoden suhteen jälkeen? Sillä meillä ei ole tälläistä ollut ikinä. Vai johtuuko kaikki siitä että hän tuli todella nuorena isäksi ja haluaisi elää nyt sitä ”vapaata” elämää ilman vaimoa ja lapsia? Mutta mistä sitten johtuu että hänen oli jopa minua ikävä poissaollessaan vaikkei sitä sanonutkaan, mutta sen vain huomasi. Kertokaa minulle mitä tämä on ja voinko saada tämän kaiken pelastettua!!!
Toivon että tämä vain on se aika joka varmasti on joka suhteessa, että sitä miettii haluaako olla toisen kanssa koko loppuelämän.
Auttakaa minua ymmärtämään mistä on kyse!
– epätoivoinen 😭