Miten tästä eteenpäin?

Miten tästä eteenpäin?

Käyttäjä SiNNaN aloittanut aikaan 14.04.2010 klo 12:21 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä SiNNaN kirjoittanut 14.04.2010 klo 12:21

Tilanteeni on se, että tunteeni ovat huomattavasti hiipuneet miestäni kohtaan.. Toki sitä tekee myös se, että elämä on hyvin arkista ja tasaisen paksua koko ajan, mutta ei sen näin pahalta pitäisi tuntua. Sitä paitsi suhteemme arkipäiväistyi jo kauan aikaa sitten. Minua ahdistaa lähes koko ajan (joskus hetkiä, jolloin ajattelen kaiken olevan hyvin). En haluaisi, että mies koskee, en halua seksiä eikä se oikein toimikaan. Mies on ihan hyvä mies, ei meillä ole väkivaltaa tai muita vakavia ongelmia, mutta se tunne puuttuu. Ollaan puhuttu paljon yhdessä ja sovittu, että yritetään vielä oikein kunnolla ja yhdessä ja sitten katsotaan miten käy. Kuitenkin mies olettaa minun huolehtivan yksin suhteesta, koska ei osaa itse ajatella mitä pitäisi tehdä, että suhde pysyisi koossa. Aina kyselee minulta mitä hän tekee ja mitä pitäisi tehdä, että olisi parempi. Tuntuu, että koko vastuu sysätään minulle ja minun pitäisi tietää miten kaikki olisi taas hyvin. Ja se kun ei ole helppoa – jos olisi niin tätä tilannetta ei olisi. Kaipaan yksinoloa, ei olisi tilivelvollinen kenellekään. Mies pitää suhdettamme itsestäänselvyytenä (minäkin koin aluksi, että tottakai me olemme aina yhdessä, mutta tajusin, ettei elämä aina mene niin kuin toivoo tai suunnittelee). En halua luovuttaa vielä, mutta ei myöskään tällaista jaksa kovin montaa vuotta. Onko jollain samanlaisia kokemuksia ja miten olette itse selvinneet tilanteesta? Muutkin toki saavat kertoa mielipiteitään..

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 15.04.2010 klo 11:36

Heippa
Joo teillä on todella hyvät mahdollisuudet elää onnellisena mutta teidän täytyy nyt vaan löytää sellainen pieni kipinä että saatte asianne kuntoon.
Teidän kannattaa puhua ,puhua ja puhua niin uskon että enimmät solmut aukeavat.
Onko teillä mitään yhteistä harrastusta??
Lähtekää vaikka kävelylle?? se on piristävää.
Kuinkas kauan olette toisenne tunteneet???
Kun tunteet hiipuu niin heti pitäs reakoida tilanteeseen ja korjata tilanne sillä muuten se vaan pahenee ja toisesta etääntyy.
läheisyys täytys saada takasin halailut, suukot, toisen kiittäminen kehuminen, toisen kunnioittaminen / huomioonottaminen kuin myös seksihommat.
sillä väitän että kaksi ihmistä voi elää onnellisena loppuelämän mutta siihen kummankin pitää tehdä lujasti töitä että on onnellinen.
Elämä on yleensä sellaista että arki astuu kuvioihin mutta pienillä asioilla pystyy tekemään
arjesta juhlaa, käyttää vaan mielikuvitusta.
Mutta se on kyllä hyvä merkki kun miehesi kyselee että mitä pitäs tehdä että olisitte onnellisempia eli halua on yrittää???
nyt vaan juttelette ja kerrot mikä sulle on tärkeätä jne.
Mielestäni teidän täytyy yrittää ei missään nimessä pidä luovuttaa sillä nuo ongelmat pystytte ratkasemaan ja elämään onnellisena.
Kaunista kevättä teille