Miten selvitä yksin,ja köyhänä lapsen kanssa..?

Miten selvitä yksin,ja köyhänä lapsen kanssa..?

Käyttäjä Äiskä87 aloittanut aikaan 12.12.2012 klo 13:49 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Äiskä87 kirjoittanut 12.12.2012 klo 13:49

Olen 25vuotias yh-äiti,tyttö täytti juuri 2vuotta.
Suuria muutoksia tässä ollut,itse aloitin koulun ja likka meni tarhaan. Aamusin joudun lähtemään toiselle puolelle kaupunkia viemään tytön tarhaan ja siitä takasin kaupunkiin ja itse kouluun,väsyttää aivan kamalasti joka pvä,enkä jaksa edes kotona tehdä mitään mutta pakko pyykätä tiskata ym.
Rahatkin tuntus olevan aina loppu,vaikka en edes osta mitn muutakun ne tarvittavat,uusia vaatteita oon ostanu itelle viimeksi ehkä pari vuotta sitten,ei oo ollut varaa uusiin .. :/
Joululahjatkin jää TAAS ostamatta kun ei vaan oo rahaa.. tekis mieli vaan nukkua ja itkeä.. koskahan helpottaa,ei ikinä??
Saako mistään taloudellista apua muutakun toimeentuloyksiköstä?

Lottovoittoa odotellessa.

Käyttäjä nainen49 kirjoittanut 12.12.2012 klo 19:42

Hei!
Kysypä omasta seurakunnastasi, jos kuulut kirkkoon. Heiltä voi saada vähän rahaa Jouluksi. Myös sosiaalitoimesta uskoakseni /toivoakseni annetaan vähän extraa, kun hyvin perustelet. Heidän velvollisuus on ainakin kertoa mahdollisuuksista.
Koitahan jaksaa ja hae apua itsellesi. Olet tärkeä ihminen varsinkin lapsellesi🙂

Käyttäjä Äiskä87 kirjoittanut 13.12.2012 klo 17:45

Okei,kysyn kirkolta 🙂 valitettavasti sosiaalitoimesta en saa tälle kuulle rahaa lainkaan ja vaativat vielä hakemaan opintolainaa koulutukseen joka kestää enää vajaa 5kk.. Äh,en kyllä sille ajalle haluaisi lainaa hakea.. 😞

Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2012 klo 15:56

Ei tarvitse kuulua kirkkoon ja silti voi saada apua sieltä.
Lisäksi voit kysyä apua jouluksi Pelastusarmeijalta ja Mannerheimin Lastensuojelusta voisi saada jonkun lahjan lapselle.
Meillä kerätään täällä Perheneuvolan kautta lapsille joululahjoja, siis ihmiset lahjoittavat ja sitten nuo jakaa varattomille lapsille jouluksi. Oisko teidän paikkakunnalla jotain vastavaa keräystä?

Käyttäjä MimmiM kirjoittanut 14.12.2012 klo 17:09

voimia "maanvaiva"... minulla on samanlainen tilanne. olen sairaslomalla ja kelasta saan sairaspäivärahaa vasta 21.12 .. sossusta ei tule mitää, kun saan kuulemma niin paljon rahaa tässä kuussa... ☹️

Mut neuvolasta saamme lahjan lapselleni. Onneksi uskalsin siellä kertoa tilanteestani. masennuksen takia kaikki asiat ovat ylitsepääsemättömiä...

Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2012 klo 19:58

Menikö sulla nimimerkit sekaisin? Mulla ei ole sama tilanne kuin aloittajalla, laitoin vain viestini, koska olen mukana parissa lapsiperheiden joulukeräyksessä.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 18.12.2012 klo 10:05

Juu sossusta ei mitään saa, ensin pitää olla opintolaina otettuna ja käytettynä ennen kuin saisi. Mutta tosissaan kirkolta usein saa apuja jne 🙂 Eikä se ikuisuuksia tuollaista aina ole, usko pois.. Se helpottaa sittenkin kun lapsi kasvaa ja alkaa olla omatoiminen jne 🙂