miten selvitä menneestä

miten selvitä menneestä

Käyttäjä elämä uusiksi aloittanut aikaan 16.07.2005 klo 02:21 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä elämä uusiksi kirjoittanut 16.07.2005 klo 02:21

hei.onko jollain kokemusta milla selvitä väkivaltaisen parisuhteen jättämistä henkisistä ”jäljistä”?kerron ensin vähän taustoja.seurustelimme 3,5 vuotta ja asuimme 2,5 vuotta yhdessä.viimeiset kaksi vuotta oli niin henkistä kun fyysistäkin väkivaltaa.mies oli mustasukkainen,epäilevä lähes kaikessa,alistava,oli alkoholi ongelmaa ja pettämistä.kaverit kaikkosivat,sukulaisia ja ystäviä en saanut kysymättä pyytää kylään.vaikutukset minuun:masennus,pelkotiloja,yksinäisyys,itsetunto ja ihmisarvo nollilla.en enää jaksanut pahemmin pitää yhteyttä ulkomaailmaan,vain pakolliset ja nekin näytellen että kaikki on hyvin.muutama ihminen tiesi totuuden,mutta kielsin puuttumasta ettei asiat pahene.viime vuoden elokuussa sitten tein ratkaisun ja lähdin lasten kanssa turvakotiin pahan pahoinpitelyn jälkeen.elämäni vaikein mutta paras ratkaisu.siellä sain apua jotta sain asunnon ja muutenki arjen pyörimään.olen joutunut turvautumaan vielä kerran turvakotiin kaiken jälkeen,tappouhkauksien takia.sieltä kautta sain apua ja asianajajan jotta sain haettua lähestymiskiellon.aloin voida paremmin,pystyin jättämään mielialalääkkeet ja rauhottavat ja tulin uskoon.nyt on taas tullut takapakkia.pelkotiloja ja univaikeuksia.vanhat asiat pyörii päässä päivittäin.mahtaakohan näistä päästä koskaan?tietysti mulle on tärkeintä että lapset voivat paremmin,mutta mä koen että mullakin olis oikeus pelottomaan elämään.jatkuva pelko syö ihmistä niin hitosti.antakaa vähän vinkkejä ja kai mä tällä vähän haen juttuseuraakin!

Käyttäjä tunnetta peliin kirjoittanut 11.10.2005 klo 23:11

Moi elämä uusiksi.
Minunkin pitäs laittaa mun elämäni taas kerran uusiksi.
Koskee välillä ja asiat pyörii päässä varsinkin illalla kun pitäs asettuu.☹️ Olen eronnut.

Luin juttusi ja mulla on ehkä sulle jotain?

Vuosia sitten eräänä aamuna syys pimeällä törmäsin postilaatikolla naapurin rouvaan.
Aloimme seurustella.😳
Hänellä oli ennen minua ollut elämä aika hurjaa.
Hän oli leski ja kertoi entisestä miehestään kauhu tarinoita jotka kuullostaa vähän sinun tarinoiltasi Muistona miehestään hänellä oli vieläkin arvet naamassa ja haulikon reijät talossa.

Olen miettinyt asiaa myöhemmin mistä moinen käytös johtuu? Miksi toista lyödään?
Viina on mielestäni pahin syy. 🙄
Mustasukkaisuus on myöskin paha.
Ja nämä yhdessä on tosi paha juttu.
Mulla on omakohtaista kokemusta näistä kahdesta.
Tosin aika lievää. Voin kerto sulle niistä jos haluat?

Mutta sulle vinkkiä:
Koeta vielä jaksaa, sulle tulee vielä joku jolle voit purkaa juttujasi.
Ja se on hyvä asia. 😀
Se auttaa sinua vaikka se joku ei olisikaan ikuinen.(Niin kuin minä tässä tarinassa.)
Huomasin että kumppanini muuttui arasta ja pelokkaasta naisesta ihan silmissä sitä mukaa kun elämäänsä minulle kertoi.
Hyvä niin.
Myöhemmin erosimme,ja se on toinen tarina. 😞

Mutta älä ota uutta hakkaajaa, niin usein käy elämässä.
Näin kävi myös naapurin rouvalle. Seurustelunmme loputtua hän alkoi seurustella uudelleen hakkaajan kanssa.
Tämän miehen,rouvan sukulaiset sai ajettua kovan rytinän jälkeeen pois.🤕
Ja nyt on rouvalla kaikki taas hyvin.
Tuki joukot on tärkeitä.🙂👍
Kyllä sullakin vielä asiat lähtee sujumaan.
Nyt vaan on vaikeaa.
Kirjoitellaan.😉