miten selvitä menneestä
hei.onko jollain kokemusta milla selvitä väkivaltaisen parisuhteen jättämistä henkisistä ”jäljistä”?kerron ensin vähän taustoja.seurustelimme 3,5 vuotta ja asuimme 2,5 vuotta yhdessä.viimeiset kaksi vuotta oli niin henkistä kun fyysistäkin väkivaltaa.mies oli mustasukkainen,epäilevä lähes kaikessa,alistava,oli alkoholi ongelmaa ja pettämistä.kaverit kaikkosivat,sukulaisia ja ystäviä en saanut kysymättä pyytää kylään.vaikutukset minuun:masennus,pelkotiloja,yksinäisyys,itsetunto ja ihmisarvo nollilla.en enää jaksanut pahemmin pitää yhteyttä ulkomaailmaan,vain pakolliset ja nekin näytellen että kaikki on hyvin.muutama ihminen tiesi totuuden,mutta kielsin puuttumasta ettei asiat pahene.viime vuoden elokuussa sitten tein ratkaisun ja lähdin lasten kanssa turvakotiin pahan pahoinpitelyn jälkeen.elämäni vaikein mutta paras ratkaisu.siellä sain apua jotta sain asunnon ja muutenki arjen pyörimään.olen joutunut turvautumaan vielä kerran turvakotiin kaiken jälkeen,tappouhkauksien takia.sieltä kautta sain apua ja asianajajan jotta sain haettua lähestymiskiellon.aloin voida paremmin,pystyin jättämään mielialalääkkeet ja rauhottavat ja tulin uskoon.nyt on taas tullut takapakkia.pelkotiloja ja univaikeuksia.vanhat asiat pyörii päässä päivittäin.mahtaakohan näistä päästä koskaan?tietysti mulle on tärkeintä että lapset voivat paremmin,mutta mä koen että mullakin olis oikeus pelottomaan elämään.jatkuva pelko syö ihmistä niin hitosti.antakaa vähän vinkkejä ja kai mä tällä vähän haen juttuseuraakin!