miten selvitä kun mies juo ja käyttää perheen rahavarat juomiseen ja pelaamiseen?

miten selvitä kun mies juo ja käyttää perheen rahavarat juomiseen ja pelaamiseen?

Käyttäjä tiia83 aloittanut aikaan 21.11.2010 klo 18:36 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä tiia83 kirjoittanut 21.11.2010 klo 18:36

olen kahden lapsen äiti ja odotan kolmatta lasta je ne tiedä miten jakaisin jatkaa eteenpäin kun mieheni juo ja käyttää juomisen lisäksi raha varamme pelaamiseen? jos rahaa on käytettävissä enemmänkin niin yli 50 euroakin ja pahimillaan satakin saattaa mennä rahapeleihin ja baariin. Lapsetkin ovat jo alkaneet ihmetellä perheen raha varojen loppumista yhtä äkkiä. 😯🗯️ usein huomaan että minun tilikin on tyhjänä kun mieheni innostuu lähtemään baariin ja pelaa siellä rahapelejä. usein mieheni on myös hävinnyt nettipokeria pelatessa ja sitten vain vähättelee että sille ei voi vaan mitään ja onneksi sitä rahaa taas kuitenkin pian tulee. mieheni aina lupaa muuttaa tapojansa mutta sitä hän on luvannut useita vuosia mutta nyt minä en enää jaksa uskoa lupauksiin ja olen todella pettynyt mieheeni ja hänen lapselliseen ja huolettomaan rahankäyttöön. 😭

Käyttäjä helemi kirjoittanut 22.11.2010 klo 20:50

Ensinnäkin, miehesi on alkoholismiin taipuvainen peliriippuvainen.
Jos puhe ei auta, niin...
Sinä menet pankkiin ja suljet oman tilisi, tai avaat oman tilin, jos sitä ei ole ollut, niin ettei miehelläsi ole siihen käyttöoikeutta, ohjaat sinne lapsilisät ja muut sinun nimellä tulevat rahat.
Sitten esität laskupinon miehelle tai jos sinulla on käyttöoikeus miehen tiliin, niin panet laskut maksupalveluun, eräpäiväksi miehen palkkapäivä, tietysti jonkun verran täytyy miehelläkin olla käyttörahaa, ettei koirat kintuille kuseksi.
Niitä on mennyt kivitalojakin peleihin ja varsinkin viinaan, joten asiasta on keskusteltava sen oikealla nimellä.