Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 23.08.2011 klo 18:06

Heippa Kengu
Ehdottomasti käy jossakin tapahtumassa se piristää kummasti ja jos
et löydä hoitopaikkaa lapsille niin ota lapset mukaan niin minulla oli ja nythän
nuo jo on aikuisia no tyttö 14v.
Ehdottomasti kurssille ja koulutukseen niin sieltäkin saat uutta idistä ja oppii
vaikka mitä kuin myös saat varmasti uusia ystäviä.
Kannattaa koululta kysellä olisiko muita jotka liikkuu samalta seudulta niin voisitte
kulkea samalla autolla ja jokainen osallistuisi kustannuksiin.
Lohdutukseksi minulla on päivittäinen työ matka 200 km mutta minä
tykkään autolla ajaa.
Ajattelim käydä sunnuntaina ennustajan luona ja itse asiassa olen käynyt 80 luvulta
lähtien ja yllättävän paljon on asiat mennyt niin kuin on sanonut.
Mutta ajattelin kysyä miten sinun elämäsi menee niin saanko kysyä ???
kysyn myös parin muun asiat joille kirjoittelen.
Joo minä olen auttanut ihmisiä jo 80 luvulta ja niin on minuakin autettu
ja ihmisten auttaminen on minun voimistuva ala ja sitä teen loppu elämän.
ja aika hyvin minä osaan auttaa ja kannustaa ihmisiä ja parhaan palkan saa kun ihminen tulee vuosien jälkeen minulle sanimaan kiitos kun autoit.
Sillon minä olen onnellinen.
Sinullekin sanon ja toivon että ikinä et jää yksin vaan rakennat itsellesi se
turvaverkko että aina on joku jolle voit kertoa iloja ja suruja.
Kaunista loppu kesää sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 23.08.2011 klo 18:28

Heippa Ero-Kesäk_2006
Joo hiljakseen kuntoutat itsesi ja hiljakseen menet elämässä
eteenpäin parempaan huomiseen.
Ja minä niin
toivoisin että kaikki voisi olla onnellisia ja nauttia elämästä.
Minun vahvuus on perheeni ja vaimo kun minulla on perheen tuki niin jaksan
vaikka mitä kuin myös minulla on upeita ystäviä ja kavereita.
Minä olen myös postikorttialalla ja postikortti on tosi kiva kun saan kortin niin
tulee onnellinen olo ja itse laitan paljon kortteja ihmisille.
On myös netissä postikortit myytävänä.
Kuin myös kirjoitan paljoin paperisia kirjeitä ihmisille kirjoitan monesti myös
kirjeen eukolle ajatuksia auttaa muuten kummasti parisuhdetta eteenpäin.
Kirjoitin paperisen kirjeen myös Irinalle ja taas kerroin kuka olen ja mitä teen
ja pyysin koko yhtyeeltä nimmarit kahteen A4 ja sanoin että teen niistä
taulut toisen laitan kodin seinälle ja toisen laitan työpaikan seinälle
ja nyt minulla on irinan yhtyeen nimmari taulu työpaikan seinällä ja kun sitä
katson niin tulee onnellinen olo ja rupeaa naurattamaan.
Tälläisia pikku asioita josta saa voimaa pitäisi jokaisella olla.
Menen käymään ennustajalla sunnuntaina ja olen itse asiassa käynnyt jo
80 luvulta lähtien ja ainakin minulle on asiat menny niin kuin on sanonut
niin ajattelin kysyä sinusta miten elämäsi menee saanko kysyä ???

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 24.08.2011 klo 12:33

Hei vaan kengu ja volvomies ☺️❤️
Mietin tuota sanomaasi sossun päiväkotiasiaa, olisikohan mahdollista sellainen (en tiedä mitä ajattelet asiasta) että voisit esim. päivän viikossa tai kahdessa saada lapset hoitoon? En tiedä onko mahdollista, hatusta vedin kyllä nyt ihan ajatuksen. Jos mahdollista niin suostutko miettimään asiaa? Olet todella vapaa-aikasi ansainnut ja lapset saisivat touhuta toisten ikäistensä kanssa. En halua loukata sinua, toivottavasti et ota tätä sillä tavalla... mutta näin voisit toteuttaa asioitasi ilman lapsia. Kyllähän välillisesti lapsetkin vaistoavat äidin hyvän olon ja pirteyden...
Volvomiehelle tiedoksi. En haluaisi sitä ennustaja -juttua. Olen käynyt sellaisella joskus Hgissä asuessani ja yksi kerta kyllä riitti. Haluaisin säilyttää mielenkiinnon elämään, haluan juonen etenevän päivä kerrallaan, näin elämä säilyttää mielenkiintonsa. Olen sitä mieltä että elämässä on välillä laskuja ja sitten taas nousuja ja se juuri tekee elämästä elämisen arvoisen. Ethän loukkaannu volvomies?
Nyt lähden taas keppien kanssa köpöttelemään, välillä hyvä kun saa mennä samassa tahdissa mummojen ja pappojen kanssa. On aikaa ajatella tätä maailmanmenoakin ihan eri tavalla. Jaksakaahan taas 😍

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 25.08.2011 klo 12:13

Heippa Ero_kesäk_2006
Joo et todellakaan ole loukannut enkä ole loukkaantunut.
Aina pitää ihmisen asioita kunnioittaa meillä jokaisella on omat
mielipiteet, ajatukset, arvot jne ja niitä jokainen kunnioittaa.
Eikä kukaan aina voi olla oikeassa.
joo elämässä on niin ylä kuin alamäkeä mutta tee sinäkin niinkuin minä teen
minä teen arjesta juhlaa ja arjen pikku asioista se onni koostuu.
Olen ihmisille / asiakkaille aina sanonut että haluan niin mielelläni tietää itsestäni
niin hyvät kuin huonotkin puolet ja varsinkin ne huonot puolet niin osaa
itseään kehittää.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 25.08.2011 klo 13:17

Heippa Kengu
Mulla nousee aina karvat pystyyn ja saa veret kiertämään kun puhutaan sossun akoista
ja varsinkin huostaan otoista tai avohuostaan otosta
onhan kyseinen ammattiryhmä hyvääkin tehnyt mutta mulla ei ole kyllä
hyvää sanottavaa.
Älä ikinä suostu suostu avohuostaanottoon äläkä ikinä alle kirjoita mitään
papereita jos jotain ehdottavat ja jos et tiedä asioista jne
Kysy minulta ihan mitä vaan asioita ???? sillä tiedän aika paljon asioista tai jos
en tiedä niin kysyn ja selvitän asiat.
muista myös että vastapuoli on koulutettu ja ne osaa hyvin vedota ihmiseen jne
ja varsinkin jos toinen on altavastaajana ja yksin.
kerron oman tarinani niin jos olisi vähänkin hyötyä niin olen onnellinen
Sillon kun erottiin vuonna 93 ja tapeltiin lasten huoltajuudesta niin sossun akat oli
minua vastaan eikä käynnyt mikään asia minkä ehdotin ja meni sitten silleen
että toinen jäi toiselle sanoin sitten että mitä seuraa asiasta.
no meni noin 15 vuotta kun sossun akat yritti ottaa sitten yhteyttä kirjeellä, puhelimella,
tekstarilla, haastemiesten ,jne mut en enää suostunut mihinkään enkä halunnut enää
jutella kyseisestä asiasta koska asiaa ei voinnut enää korjata.
Mut laitan tekstarin minkä sain ja mitä vastasin ja on minulla puhelimessa tallessa.
Sossun akka kirjotti hei yritin soittaa tyttäresi huostaanottoasiassa jotta
kuulisimme sinun mielipiteesi soitatko pikaisesti t. sosijaalityön johtaja ja nimi
Niin vastasin tekstarilla niin minun on vaikea ottaa kantaa asiaansillon 93 riitelin asiasta
et tyttären oisin saanut itselleni oisin kasvattanut tyttärestä upean nuoren ja aikuisen
mut se ei käynnyt teille sossun akoille.
Et siitä teille kaunis kiitos typeristä päätöksistä. Itse oisin lapselle tarjonnut turvallisen lapsuuden ja elämän.
Mut annetaan laps ituomoselle ( ruma sana en kirjoita tähän )kasvamaan.
Siinä kävi sit niin kuin sanoin.
Et siksi en halua olla teidän kanssa missään tekemisissä siitä se johtuu
Poika on nyt 19.v ja siirtyy työ elämään ja on tosi upea aikuinen.
Et joskus tajuaisitte mitä turvallinen lapsuus meinaisi lapsen kehitykselle.
olette tuhonnut yhden ihmisen elämän
asiaa riittäisi mutta se siitä.
Niinkuin sanoin olen omassa elämässä kokenut lähes kaiken tai työssäni kun autan
ihmisiä ja voisin vaikka kirjan kirjoittaa.
Mutta suosittelen sinulle päivähoitoa toimii varmasti.
Mulla on yksi tuttu jota olen auttanut ja on eronnut väkivaltaisesta parisuhteesta niin
sen lapsi on meillä tarvittaessa yö kylässä ja tytön kanssa ovat hyvät kaverit ja sillon
vaikeana hetkenä kyseiselle ihmiselle sanoin että kun tulee heikko hetki tai tarvii apua
niin ottaa heti yhteyttä että ei jää yksin.
Kuinkas sinä olet nyt jaksanut ????

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 28.08.2011 klo 06:26

Hei volvomies!
Onpa ikävä kuulla tarinasi tyttäresi asiassa.
Kyllä olen minäkin huomannut että yhteiskunta on holhoava, joutunut olen
ao. viraston kanssa tekemisiin nyt isomman leikkauksen yhteydessä (isohkojen
hammashoitolaskujen vuoksi - juurihoidot ym.). Kyllä heidän sanansa on
laki, pieni ihminen ei mitään...ikävää, että olet joutunut kokemaan sen ihan
kirjaimellisesti. Toivottavasti kuitenkin tyttäresi elämä ei ole ihan pilalla kuten
sanot? Haluatko kertoa tarkemmin?
Kengulle toivon lisää kuulaita syyspäiviä ja kivoja asioita elämään. En tiedä, miten
ehdottamani asia (päivä pari viikossa päiväkodissa) on edes mahdollinen, mutta
ainahan asiaa voi kysyä. Onhan vuorotyöläisillekin päiväkoteja, ja käsittääkseni
silloin lapset ovat epäsäännöllisesti hoidossa.
Olen tässä toipilaana itsekin katsellut opiskelujuttuja, keikkatyöläisenä tiedän, että
juuri tämä aika vuodesta on se hankalin, kun kesäsijaiset lopettaa. Jotain olen löytänyt,
mutta minulla on aina vastassa taas nämä iki-ihanat työvoimaviranomaiset, jotka
päättävät, mikä sinua kiinnostaa ja mitä saat tehdä. Kun on palvellut tätä yhteiskuntaa
liki 30 v alkaa jo olla selvillä, mitä haluaa tehdä. 90-luvun laman alussa jätin vakityöni
ja sen jälkeen elämä ollut yhtä keikkaputkea, kaikkeen tietysti tottuu, mutta välistä
varsinkin työkkärikäynnit harmittaa, kun sieltä ei monestikaan jää käteen mitään ja lisäksi aina tuntuu siltä kun olisin tekemässä jotain laitonta, jos on omiakin sunnitelmia.
Toivon teille volvomies ja kengu, hyviä päätöksiä ja onnea matkaan, että ne toteutuu siten kun itsestä hyvältä tuntuu sekä kaikille meille täällä jaksamista taas ☺️❤️

Käyttäjä kengu kirjoittanut 29.08.2011 klo 16:12

Hei kaikille.volomies tuo on surullista mitä olet joutunut kokemaan.Niin väärin ja väärät ihmiset tekevät päätöksiä.Siis nyt he ovat ma-pe 5h päiväkodissa olleet.se on mun ainoo oma aikani.Nyt sitten ens viikolla aloitan koulun ja ns omaa aikaa ei enää olekkaan.Huomattavasti rankempaa siis tiedossa tavallaan.Mikä on normaali perheissäkin,jos kumpikin käy työssä.Silti se luo uusia kuvioita elämään.Ainoosti se,että miten pystyn jatkaamaan kuntosaliharjoittelua on auki..Tulojen tippuminen yms tietysti hieman mietityttää.Tulee tuosta volvomiehen tapauksesta oma asia mieleen,ettei omalle 13v tyttärellini vaan kävisi huonosti isällään.Mua ei kuultu -09 ja nyt kun tyttö olis toisaalta halunnut takas ei kuultu laisinkaan.Sain vain sähköpostiin ilmoituksen missä sanottiin isän ilmoittaneen ettei tyttö tule mulle.Vapaa meneminen ja muu vapaus toki saa tuon ikäisen pään lumoihinsa ja näin toisen osapuolen helppo vaikuttaa tytön mielipiteeseen.
Jossain vaiheessa vaan on nostettava kädet pystyyn.Tällä hetkellä noiden kolmen pienen asioissa yks ns viranomainen,joka ajaa lasten ja mun asioita.Hän ei vaan tee niitä päätöksiä,mutta....Mun tarvis alkaa miettiin ja kyseleen olisiko mahdollisuuksia oikeusteitse saada kolmen pienen yksinhuoltajuutta.Toisaalta olen varautunut siihen,kun hän pystyy ottaan lapsia luokeen vaikeudet alkaa.
omanapainen kirjoitus.Jakselkaa hyvin volvomies ja ero_kesä_2006

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 30.08.2011 klo 12:34

Heippa Ero_kesäk_2006
Niin sillon kun huostaanotto asiassa yrittivät yhteyttä ottaa suunnilleen kolme
vuotta sitten niin silloin oli ollut rikollis porukoissa ja huume piireissä jne
niin vaikea niistä on nousta enkä oikein tiedä miten menee mutta sekin huostaanotto
on hyvä juttu niin tietty rikollis porukka hajoaa eikä näe tiettyjä ihmisiä.
ollaan vieraannuttu ja olen sähköpostilla kysynyt mitä olet tehnyt ja miten menee
mutta en ole saanut vastausta kysymyksiin.
Mutta tytön kanssa mitä on ollut feispookissa niin on pitänyt ainakin joksikin aikaa
kaveripiiristä erottaa kun on tullut ehdotuksia että karkaa kotoa, karataan ruotsinlaivalle,
varasta jne enkä edes voi kirjoittaa mitä ehdotellut mut ei normaalille
ihmiselle kuuluvia asioita.
Mut kyllä sen pitäisi nyt koulussa olla.
voi minä lähes viikottain asioin sossun akkojen kanssa puhelimessa kun joudun
kysymään asioita tai jos haluan tarkempaa tietoa niin sillon kysyn kun hoidan
muiden ihmisten asioita.
On siellä kyllä ystävällisiäkin ihmisiä mutta sanotaan näin että työkkäri,
kela, sossu on sellaisia laitoksia jos et tiedä omia oikeuksiasi ja kuuluvia avustuksia, tukia niin jää saamatta.
Ihmisellä pitäisi olla aina joku mukana jos ei jaksa hoitaa asioita vaikka noheva tukihenkilö,
ystävä, kaveri jne minä kyllä jaksan paneutua toisen asioihin ja autan jos joku tarvii apua.
Itse ajattelin ruveta viellä mll ( mannerheimin lasten suojeluliitto ) lasten ja nuorten
tukipuhelin päivystäjäksi uskoisin että pärjäisin kun on oikeastaan samaa työtä mitä
olen tehnyt jo 20 vuotta siinä pitäisi olla kaksi päivää kuussa mutta ainakin pystyisin
olemaan yhden päivän kuussa mut sen asian ratkaisun teen ensi kevääseen mennessä.
Minä teen ihan pikku tekoja ihmisille joka tarvitsee apua eilen minä olin yhden vanhuksen
kanssa kaupassa ostamassa ruokaa niin riittää pieni eläke kun katsoo mitä ostaa
vastaavan tuotteen saa yli puolta halvemmalla jne
Joo älä vähättele itseäsi kun käyt esim työkkärissä muista että olet tehnyt pitkän työ uran tämän yhteiskunnan eteen ja nyt tarvitset vastaavasti apua niin nyt on vastaavasti
yhteiskunnan autettava sinua näin se menee.
Nyt pitää kirjoitus lopettaa voisin aiheista sinulle vaikka kirjan kirjoittaa.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 31.08.2011 klo 16:26

kengu kirjoitti 29.8.2011 16:12

Huomattavasti rankempaa siis tiedossa tavallaan.Mikä on normaali perheissäkin,jos kumpikin käy työssä.Silti se luo uusia kuvioita elämään.Ainoosti se,että miten pystyn jatkaamaan kuntosaliharjoittelua on auki..Tulojen tippuminen yms tietysti hieman mietityttää.
Otan otteen tekstistäsi mukaan. Itse olen sitä mieltä että opiskelu antaa uusia tuulia, kun pääsee irti arjesta ja on muuta ajateltavaa ja tapaa uusia ihmisiä niin sitä ikäänkuin tuulettuu sisältä ja päältä... Tuo sinun tulojesi tippuminen, kai saat sosiaalitoimesta erotuksen? Ja päiväkotimaksujahan ei vähätuloisen tarvitse maksaa, sen varmaan tiedätkin? Millaisella kuntosalilla käyt? Minulla on lähellä sellainen sali, josta saa avaimen ja jossa voi käydä milloin kerkii aina 23 saakka. Toivon että saat asiat mieleiseesi järjestykseen ja kuntoon ja rukoilen puolestasi että tyttäresi tilanne pysyisi rauhallisena. Nyt kannat huolta liian monesta asiasta. Hyvä kuitenkin, että kirjoitat niistä tänne, me tuemme sinua kaikessa ☺️❤️.

Volvomiehelle sanoisin, että paljon olet joutunut kärsimään. Ei ihme, että suhtaudut sosiaalityöntekijöihin kuten suhtaudut. Harmi, että tavallista ihmistä ei kuulla. Itse jäin liitossa odottelemaan tyttären täytettyä 12v että häntäkin olisi kuultu jos isä olisi halunnut tyttären. Niin ei kuitenkaan käynyt vaikka sitä pelkäsin. Minulla on tuttava, joka joutui aikoinaan lähtemään liitosta turvakotiin mukanaan vain muovikassi, kun äijä sai tarpeeksensa. Lapset jäivät hänelle ja nekin oli manipuloitu äitiä vastaan. Vastan kymmeniä vuosia myöhemmin tämä ihminen tapaa lapsiaan, joista suurin osa tyttäriä ja lapsenlapsiaan mutta tilanne kalvaa häntä vieläkin, enkä lainkaan ihmettele. Pitkä avioliitto, iso lapsilauma ja paljon työtä takana ja hän suostui lähtemään tyhjin käsin. Miten tällaista joku hyväksyy, minä en ainakaan? Nyt taidettiin mennä asiasta kolmanteen....

Voikaa hyvin kaikki täällä 😍

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 02.09.2011 klo 12:16

Heippa Kengu
Joo mulla nousee tukka pystyyn ja saa veret kiehumaan kun kuulen huostaanotto
sanan ja voisin sinulle vaikka kirjan aiheesta kirjoittaa mitä olen nähnyt ja kuullut
paljon esim on tapauksia jossa ihminen on mennyt apua pyytämään
sossuun niin heti on ehdotettu huostaanottoa kun sen kuuluis olla että ensin käydään
muut vaihtoehdot läpi.
Hyvä kun on lapset päivähoidossa niin sillon saat vähän omaa aikaa.
Joo mut minä olen puolestasi onnellinen kun sinulla alkaa koulu siellä saat varmasti
uusia ystäviä , inspistä eläämääsi ja uusia näkökulmia jne
Koulun käynti kannattaa aina mutta itse en ole käynnyt mitään koulua peruskoulua
lukuunottamata ja senkin sillon tällön.
Ystävät / kaverit on todella tärkeitä ja se eilen illalla taas huomattiin kun keväällä
upotin traktorin metsään ja sillon soitin parhaalle kaverille että tule auttamaan
niin eilen illalla kaveri soitti mulle että tule auttamaan kun on rehua tekemässä ja
on traktori uponnu niin kyllä taas tietti töitä että saadaan uponnut traktori
pois mutta kun työ on tehty niin arvaa onko hyvä tunne ja taas siinä kaikkea
juteltiin ja lopussa taas muistutettiin että tarvii kumpi jompi apua niin aina
autetaan oli sitten yö tai päivä.
Tälläisistä arkisista asioista ne ilot koostuu elämässä
Kuinkas sinä nyt olet jaksanut ???
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 02.09.2011 klo 14:03

Hei.

Lueskelin teidän viestejänne ja tuli mieleen yks juttu.
Ollaan joskus lapsieni kanssa hirtehishumoristisesti laskettu leikkiä nyt heidän ollessaan aikuisia että säästyivät sentään joltain kun isä ei edes halunnut heitä pitää... No, se ei ole leikin asia kun huoltajuusriita kohdalle osuu mutta kun toisaalta on ollut äitinä paha mieli lastensa puolesta joita isällä ei ole ollut kiinnostusta juuri tavata, saati vaatia itselleen oikeuksia tavata/huoltajuutta ja toisaalta oikeasti olisi ollut sekin raskasta jos olisi joutunut huoltajuudesta riitelemään.
Pojat sanoi vielä että isää ei voi syyttää mistään kun ei ole heille mitään tehnytkään =sarkasmia. Toivottavasti tuosta ei kukaan loukkaannu, minulla vain on erikoinen huumorintaju joka on pitänyt kehittää selvitäkseen huumorilla jotenkin kaikesta.
Minä olen kaksi yksin elättänyt ja kasvattanut ja ihmetellä täytyy kun sossu ei ole puuttunut elämääni. Kerran sosiaalijohtaja, oikeasti ilkeä ihminen, sanoi että katsotaan miten pärjäätte ja silloin säikähdin. Kunnollisia ja rehtejä ihmisiä heistä tuli ja näytin "pitkää nenää"sossutädille kun poikani kirjoitti ällän paperit lukiosta.

Tiedän tapauksia joissa niiden olisi oikeasti suonut puuttuvan mutta ilmeisesti sitten ovat sokeita sille mihin pitää puuttua ja mihin ei. Ei minullakaan ole mitään luottamusta sosiaali-ihmisiin, sen verran olen siellä asioinut toimeentuloasioissa aikoinaan.

Jaksamista teille joita huoltajuusasiat huolettaa 🙂👍

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 03.09.2011 klo 10:01

Heippa Ero_kesäk_2006
Joo minulla ei ole sossun akoista mitään hyvää sanottavaa mutta kaipa
ne tekee hyvääkin työtä.
On siellä ihan ystävällisiäkin ihmisiä kun itse joudun kysymään asioita ja varmistamaan
asian miten se menee ja tarvittaessa olen ihmisen mukana jos esim ihminen jännittää
tai pelkää mennä sossuun.
Mutta yllättävän nyrseetä on palvelu kelassa ja sossussa ja jos esim ihminen
ei tiedä mitä etuisuuksia tai tukia kuuluisi niin ei varmasti kerrota jos itse ei osaa
kysyä.
Kuin myös pompotellaan ja vaaditaan aina uutta selvitystä ja lippua ja lappua
vaikka ne samat asiat näkyisi tietokoneelta ja saisivat itsekkin jos haluaisivat.
Mutta olen meidän päättäjille kirjoittanut ja ehdottanut että tuokin epäkohta
olisi helppo korjata kun lakiin laitettais että kelan ja sossun viranomaisen pitäisi
kertoa asiakkaalle mitä etuja sille kuuluisi.
Mutta tuskin saadaan sellaista asiaa ikinä läpi ja hoidettua.
Suomi on hyvä maa mutta yksin kertaisia asioita ei saada kuntoon ikävä kyllä.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 03.09.2011 klo 18:00

Todella mukavaa avata nämä sivut,kun tekstiä tullut 🙂 Niinhän se kuuluisi aina mennä,että ystävää hädässä autetaan sekä ilot jaetaan.
Ero_kesäk_2006 en ole vuoteen saanut sossusta rahaa omillaan on tarvinnut tulla tai lainata muualta.Huonekaluihin yms en saanut rahaa jne.
Nuo on valitettavia lasten kannalta,jos toinen huoltaja ei ole lapsistaan kiinnostunut.Toisaalta ei sekään ole lapselle hyväksi,jos toinen on muka kiinnostunut muttei silti kykene siihen.Lapsi siinä "kärsii".Hienosti sinun lapsesi nyt ei muistu nim.merkki mieleen kuitenkin tilanteeseen ovat suhtautuneet.Lapselle on hyväksi hyvä aikuinen ja yhdestä riittää kyllä.
Lapset säästyivät monelta mielipahalta noissa olosuhteissa.Peilaan niitä omiin ongelmiin,kun toinen on näennäisesti kiinnostunut lapsistaan.
Hieman mietityttää miten meitin arki tässä sit tulee toimimaan,että kaikki sujuisi kohtuu hyvin.Onneksi sain kehiteltyä lapsille harrastuksen johon kaikki kolme voi osallistua ja huomenna olisi ensimmäinen kerta.Ite voin samoissa tiloissa harrastaa aikuisille tarkoitettua liikuntamuotoa.Jännittää joutua ns ihmisten ilmoille,kun olen nyt huomannut vetäytyneeni omiin oloihin tänne asuntoon pitkälti.Väsymyksestä se osittain johtuu,kun nuorimmainen ei anna nukkua.Univajettani en ole saanut tämän 2 vuoden aikana pois.Auttaahan se hetkellisesti,jos saan yhden yön nukkua pitempää pätkää tai melkein aamuun....
Toisaalta asiat on hyvin kyllä mua pelottaa ens vuosi ja talous todella pahasti,vaikka sen yrittää jättää taka-alalle.Silti asiat on vuoden takaiseen tilanteeseen loistavat.voisi sanoa,että minä selvisin 🙂 Niin tulen jatkossakin tekemään tästä mennään eteenpäin.Hiljakseen kuitenkin kohti aurinkon paistetta.Pikku tihkusateet ei romahduta maailmaa vaan jatketaan..Kiitos ,että olette tukemassa minua🌻🙂🌻
Ero_kesäk_2006 miten toipumisesi on edistynyt?Toivottavasti asiat etenee parhainpäin.Volomiehelle mukavaa syksyä ja iloisisa päiviä!

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 04.09.2011 klo 11:31

Hei vaan kengu, volvomies ja uusi Nymphalis 🙂!
Ihanaa että on joku uskaltautunut meidän kolmen lisäksi tänne kun tuntuu välistä että me vaan kolmistaan maailmaa parannetaan 😀. On se muuten kumma juttu miten paljon energiasta menee tulevan asian pohtimiseen. Itsekin syyllistyn siihen, tuntuu, että elän aina jossain ensi kuussa tai ensi vuodessa tai jope pidemmällä. Voisi senkin ajan käyttää olemalla läsnä tässä päivässä tai korkeintaan huomisessa. Ymmärrettäväähän se on, jos koko ajan huoli huomisesta (myös minulla kun lapsi kasvaa ja kulut sitä myöten ja isä ei juuri nokkaansa lotkauta, maksaa minimin ja sekin tuntuu olevan liikaa, on yhteishuoltajuus mutta kertaakaan ei tytär ole isällään käynyt yli 4 vuoteen, puhumattakaan mistään muusta osallistumisesta). Olen miettinyt että tarkistan jossain vaiheessa elatusmaksun suuruuden, mutta vielä ei voimia ole siihen ollut. Olen itse nyt sairauspäivärahalla ja isä ihan hyväpalkkainen, tosin valittaa koko ajan että raha ei riitä mihinkään... heh... No jaa, on taito myös unohtaa ikävät asiat ja jaksaa elää arjessa, jopa hymyillä. Asioille joille ei mitään mahda, niin ne on kai vaan annettava olla taustalla ja arjen pyörittävä siitä huolimatta. Kyllä taloudellinen tilanne on ihmisellä oltava jonkinlaisessa järjestyksessä, itsellä meinasi mennä pakka sekaisin kun tuli leikkauksesta johtuvia ylimääräisiä tosi isoja hammaslääkärimenoja, sosiaalitoimenhan siinä oli tultava vastaan ja onneksi tulevat. Mutta olen huomannut, että kyllä siellä tarkkaan katotaan mikä asia on välttämätön ja mikä ei, nytkin kun olen joutunut hakemaan apua leikkauksen jälkeen yhteen ja toiseen asiaan, niin ei sitä apua mistään saa ja itse maksettava kaikki jos sattuu saamaan. Ei lapsi voi ihan kaikkea tehdä eikä ehdikään kun koulukin on. Mutta kengu ja volvomies ja me muut täällä, me selvitään, paremmin tai huonommin. Olisi tosi ihana asia jos olisi ihmisiä ympärillä enemmän, meidänkin suku pieni ja asuvat kaukana kaikki. Melkein kaksin porskuteltava, varsinkin kun olisit vailla apua, tahtoo ihmiset kaikota, sellainen tunne minulla ainakin on... vaihtavat puolta kadulla melkein... ainakin jotkut... mutta en anna tuommoisen vaivata, eivät ole sen arvoisia että heitä ystävänäni pitäisin jatkossa.
Voimia teille kaikille täällä, kengu olet tosi hienosti saanut elämääsi järjestykseen, voi että kun toivoisin että saisit vielä apua lastenhoitoon ja aikaa itsellesi 🙂. Ja volvomies, muista myös itseäsi, muille sinulta aikaa riittää, mutta päivä, pari viikossa vain sinulle itselle, oisko ajatusta? 😍

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 04.09.2011 klo 11:35

Hei vielä. Kysyit kengu toipumisesta. Alkaa kai mennä jo hyvin kun oon koko asian unohtanut. Kipulääkitystä tarviin satunnaisesti. Ja koulutusjutut mielessä mullakin, katsellut oon ja tiedä vaikka tästä pulpettiin itseni taas änkään. Uuden oppiminen piristää ja uusien ihmisten tapaaminen myös. Nämä leikkausjutut on sellaisia että jokainen edistyy eri tavalla ja joskus jokainen päivä on hiukka erilainen riippuen miten olet itseäsi rasittanut edellisenä päivänä. Kun muistaa että kohtuus kaikessa, niin hyvin menee, sopivasti istumista, seisomista ja liikkumista, ei liikaa eikä liian vähän. Voimia syksyyn teille kaikille 😍