Miten saada selville pettäminen?

Miten saada selville pettäminen?

Käyttäjä Rosaliina123 aloittanut aikaan 09.11.2014 klo 14:11 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Rosaliina123 kirjoittanut 09.11.2014 klo 14:11

Olen naimisissa oleva nainen ja olen epäillyt miestäni jo pitkään uskottomuudesta. Kaksi vuotta sitten listasin oikein itselleni ylös asiat, miksi epäilen uskottomuutta. Listaani päätyivät seuraavat asiat:

1. Puhelimen jatkuva kanniskelu joka paikkaan. Lukituskoodin asentaminen siihen.
2. Poistaa kaikki lokitiedot ja viestit puhelimesta.
3. Kiukuttelee usein ilman mitään näkyvää syytä. On usein huonolla tuulella.
4. Tunteet saattavat myös vaihdella laidasta laitaan, on yllättäen hymyilevä ilman näkyvää syytä.
5. Ei tee mitään aloitteita seksin suhteen.
6. Suhteemme alkutaipaleella ja avioliiton alussa antoi lahjoja minulle. Nykyisin rajoittunut jouluun ja syntymäpäiviin. Lahjat epäromanttisia.
7. EI koskaan kiinnitä mitään huomiota ulkonäkööni. EI huomaa, jos olen ostanut uusia vaatteita tai käynyt kampaajalla. Jos huomaa, ei sano mitää kohteliaisuuksia.
8. Työt täytyy usein aloittaa yllättävästi aiemmin, kuin oli työvuorolistaan suunniteltu. Työt kestävät joka kerta aina loppuun asti työvuorolistan mukaisesti, vaikka ravintola-alalla on tyypillistä, että työt saattavat loppua aiemmin, kuin piti silloin kun on hiljaista.
9. Karttelee kosketustani varsinkin työputken ollessa päällä. Vapaa-päivinään, jos on harrastettu seksiä antaa kosketella taas. Minulla tunne, että joudun ”valloittamaan” joka viikko uudelleen ja uudelleen mieheni. Jatkuva varpaillaan olon tunne itsellä.
10. Menee kotiin tullessa suoraan suihkuun, ei halaile, eikä pussaile sitä ennen.
11. Töihin lähtiessä laittautuu, ja kampaa tukkansa sekä pukeutuu hyvin. Kotona ollessaan ei välitä ulkonäöstä lainkaan.
12. Haukkuu usein minua verbaalisesti jostakin heikkoudestani. Käyttää heikkouttani ikään kuin ”lyömäaseena”.

Nämä siis kirjoitin kaksi vuotta sitten. Sittemmin olemme käyneet epäilyksien vuoksi parisuhdeterapiassa tuloksetta. Mies kiistää toisen naisen olemassaolon. Epäilyksieni julkitulon jälkeen hän on ainoastaan muuttanut puhelinkäyttäytymistään. Puhelin on nykyisin aina esillä ilman lukituskoodeja. Hän myös jättää puhelimen lokitiedot aina näkyviin, eikä enää poista tekstiviestejä. Tämä muutos tullut sen jälkeen, kun ihmettelin terapiassa puhelimeen littyvää toimintaa.

Viime keväänä asuimme erillään pari kuukautta omaisen sairastumisen vuoksi. Jouduin hoitamaan sairasta läheistäni. Sinä aikana miehen ja minun välit viilenivät kokonaan, seksistä ei tullut yhtään mitään, koska hän ei kyennyt siihen kertaviikkoisten tapaamisten aikana. Kun soittelimme, kuulin pariin otteeseen hänen viettävän vapaa-aikaansa jonkun naisen seurassa. Kerran kuulin naisen jopa puhuvan. Silti mies härskisti kiisti kaiken ja haukkui minua jopa hulluksi.

Palasimme saman katon alle omaisen tilan parannuttua. Tulin raskaaksi vuoden yrittämisen jälkeen, ja yllättäen elämä hymyili, ja mies oli selvästi rakastunut minuun jälleen tehden myös aktiivisia seksialoitteita. Sain keskenmenon syksyllä, ja miehen käytös muuttui heti sen jälkeen kylmäksi minua kohtaan. Syksy on menty syväjäässä, mutta luultavasti minun asennemuutoksen jälkeen mies on alkanut taas lämmetä minua kohtaan. Muutin omaa asennettani ja tajusin etten voi sille nyt mitään, jos pettää, ja teen sen minkä voin MEIDÄN parisuhteelle. Lopetin nalkuttamisen, rakastin miestäni siitä huolimatta, vaikka hän käyttäytyi kuin idiootti, teen seksi-aloitteet (pääasia, että on seksiä), en epäile enkä syytä ääneen enää mistään jne. Tämä on vaikuttanut siten, että olemme saaneet edes jonkinlaista tunne- ja puheyhteyttä takaisin.

Sellainen tunne ja vaisto minulla kuitenkin jatkuvasti on, että joku/jokin koittaa jatkuvasti rikkoa välimme. Mieheni on komea, työskentelee ravintola-alalla, ja meillä ei ole lapsia. Pyydän neuvoja, miten saisin selville onko mieheni uskollinen vai uskoton? Ja mitä mieltä olette, onko sillä väliä niin kauan kun meillä menee suht’ hyvin? Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Miten selvisitte niistä?

Käyttäjä AJo kirjoittanut 09.11.2014 klo 21:21

10. Menee kotiin tullessa suoraan suihkuun, ei halaile, eikä pussaile sitä ennen.

Eikö tuo voi olla toisenkinsuuntainen merkki: mies haluaa olla mielyttävämpi ja olla tulematta hikisenä lähelle.

Kun soittelimme, kuulin pariin otteeseen hänen viettävän vapaa-aikaansa jonkun naisen seurassa. Kerran kuulin naisen jopa puhuvan. Silti mies härskisti kiisti kaiken ja haukkui minua jopa hulluksi.

Voitko tarkentaa: kertoiko mies naisesta, mutta kiisti suhteen?

Ette selvästikään ole avoimissa keskusteluväleissä eikä teillä ole luottamus kunnossa puolin eikä toisin. Seksin ja kosketustenkin häviäminen kertoo epävarmuudesta ja ongelmista välillänne. Entä katsekontakti?

Miehellä voi olla nainen tai jokin harrastus, johon hän käyttää aikaansa, mutta ei halua tai uskalla kertoa siitä sinulle. Voinet tarkistaa joidenkin asioiden paikkansa pitävyyttä esim. työaikoihin liittyen, jos miehen työ on vakiopaikassa. Mutta kiinnijääminen "kyttäämisestä ja vakoilusta" voi romuttaa luottamuksen entistäkin heikommaksi. Sellainenkin vaihtoehto on, että mies on niin lukossa ja ongelmiensa ympäröimä, että hänen on saatava olla työn ja kotonaolon välillä jossakin "tyhjentämässä päätään" - jonkin harrasteen parissa tai se voi olla jopa yksin kävelyllä olemista.

Et kerro omasta ajankäytöstäsi ja toimintatavoistasi paljonkaan, joten kokonaistilanteen hahmottaminen on vaikeaa...