Miten päästä takaisin jaloilleen?
Yli 14 vuoden kumppanuus päättyi kolme viikkoa sitten, kun jouduin muutamaan pois kodistani. Mies päätti asiasta hieman ennen joulua ja ilmoitti yks´kantaan, ettei tästä tule enää mitään. Oli kuulemma miettinyt asioita jo yli puoli vuotta. Ei ollut vain kertonut asiasta minulle mitään. Sanoin olevani eroamisesta erimieltä, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Niinkuin minun sanomisillani ilmeisesti yleensäkään koko suhteemme ajan.
Ennenkuin lähdin, sain selville, että puolisollani oli ollut toinen nainen kuvioissa jo yli puoli vuotta. Valehteli minulle, että tämä suhde on ohitse. Viestittelyä ja tapaamisia jatkui vielä, vaikka ero oli kesken ja asuimme yhdessä. Kovin loppu tämä suhde ei voi olla, sillä tällä hetkellä tämä uusioperhe viettää lomaa Lapissa. Ei ollut ihmekään, kun miehellä oli niin kiire saada minut pois jaloista, että voi aloittaa uuden elämän tämän uuden naisen ja hänen kolmen lapsen kanssa.
Se mitä itse miettii jatkuvasti, on se, että miten joku voi tehdä näin toiselle? Siirtää sivuun 14 vuotta ja aloittaa uuden kumppanin kanssa? Oma paheeni on kiltteys ja se eron syyksi sanottiinkin. 14 vuotta olen palvellut ja auttanut toista. Auttanut yrityksen käynnistämisessä ja kumppanuussuhteiden luomisessa. Remontoinut kotia, laajentanut yrityksen tiloja ja rakentanut mökkiä. Kaikki on vedetty omasta selkänahasta, mutta ilmeisen turhaan. Nyt kun kaikki on valmiina ja olisi aika nauttia työntuloksista, minut heivataan syrjään ja niistä pääsee nauttimaan joku muu.
Miten estää sen, ettei katkeroidu? Ja miten estää sen, ettei toivo toiselle vain kokoajan pahaa? Ettei oma elämä menisi siihen, että odottaa vain, että toinen epäonnistuu? Miten pääsee itse jaloilleen ja uuteen alkuun? Millä unohtaa sen, että toinen on niin pahasti satuttanut?