Miten päästä eroon vihasta?

Miten päästä eroon vihasta?

Käyttäjä Hämmentynyt_ja_surullinen aloittanut aikaan 11.03.2024 klo 13:40 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Hämmentynyt_ja_surullinen kirjoittanut 11.03.2024 klo 13:40

Olen aikuinen, vajaa viisikymppinen nainen avoimessa suhteessa. Suhde on avattu jokunen vuosi sitten, koska itse koin haluttomuutta, mutta en halunnut puolisoni kärsivän siitä. Puolisolla on ollut alle yhden käden sormilla laskettava määrä seksitapaamisia eri naisten kanssa, mutta sitten kävi niin, että hän, yhtä lailla viisikymppinen, tapasi 30-vuotiaan naisen, johon hän ihastui ja jopa rakastui. Tästä seurasi kammottavaa fantasiointia kolmestaan elämisestä ja monesta muusta erittäin loukkaavasta asiasta. Kun pahin höyrähdys oli ohi, mies halusi jatkaa tapailua silloin tällöin. 
Minulle se, että nainen on lähes parikymmentä vuotta nuorempi, oli järkytys ja valtavan kriisin paikka. 
Tällä hetkellä koen hirveää vihaa tuota naista kohtaan. Haluaisin  suurin piirtein repiä silmät hänen päästään.
Kysymys kuuluukin, mitä ihmettä minun pitää tehdä itselleni, että pääsen tästä vihasta eroon? En ole pohjimmiltani lainkaan tällainen ihminen, mutta tuo yksilö saa minut näkemään punaista. 

Käyttäjä Bella88 kirjoittanut 20.03.2024 klo 20:43

Avoimet suhteet eivät ikinä toimi. Loppuen lopuksi sattuu ja päättyy eroon. Niin monia pareja sivusta seurannut.

Kuulostat olevan mustasukkainen tästä toisesta mikä minun korvaan tuntuu kuin mies pettäisi sinua. Mustasukkaisuus ja avoin suhde ei toimi mitenkään.

Joko eroat miehestä. Tai teet selvästi että vain sinä eikä muita. Tai jatkut tuota touhua mikä päättyy huonosti.

Sanoisin  että lopulta ero seuraa tuosta kuitenkin..

Käyttäjä Eop kirjoittanut 22.03.2024 klo 10:56

Ryhtyvätkö ihmiset avoimiin suhteisiin miettimättä ollenkaan riskiä toisiin ihastumisesta? Miten voi ajatella, että tunteita voisi jotenkin määritellä ja rajata, vaikka ollaan niinkin läheisissä tekemisissä, kuin harrastetaan seksiä jonkun kanssa? Ainakin itse ajattelisin, että se on kaikki tai ei mitään, eli polyamorinen tai monogaminen suhde.