Miten oppia taas rakastamaan aviomiestään???
Tästä taitaa tulla pitkä teksti, mutta johonki haluan ajatukseni purkaa ja ehkä saada muidenkin näkökulmia asiaan.
Olen jo kolmen vuoden ajan kipuillut itsekseni avioliittoni tilaa. Mieheni on viime kuukausien aikan herännyt tilanteeseen, kun en ole pystynyt läheisyteen enkä sänkytouhuihin. Nyt asioita on alettu selvittelemään keskenään ja tuntuukin, että onko kaikki liian myöhäistä jo omalta puoleltani. Aikaa olemme perheneuvolasta ja seurakunnalta yritetty varata, mutta jonot on pitkät.
Miten tähän on tultu? Mieheni on aina ollut hyvin vahva persoona ja itse olen ollut ”kiltti”. En ehkä aina ole osannut pitää puoliani ja kertoa mitä haluan, kun vastassa on ollut hyvin vahvat mielipiteet. Varsinaiset isommat ongelmat alkoi kolme vuotta sitten kun saimme toisen lapsemme. Saimme ihanan, mutta temperamenttisen ja vatsavaivoista kärsivän neitokaisen, vilkkaan ja iloisen sisaruksen rinnalle. Ikäeroa tytöillä on 1v5kk. Mieheni ei osallistunut kotitöihin, muuta kuin täyttämällä tiskikoneen, viemällä roskat ja ajamalla nurmikon kun käskettiin. Muut hoidin minä. Vauva heräili öisin 6-8 kertaa, päivisin en voinut nukkua kun tytöt nukkuivat eri aikoihin jos pienempi sattui edes nukkumaan), oli erittäin kovalla imetysdieetillä. Olin kuoleman väsynyt. Mies ei halunnut yksin hoitaa lapsia, että edes viikonloppuisin olisin saanut nukkua. Mies oli myös väsynyt, koska katseli telvisiota myöhään yöhön ja tottahan hänen piti saada viikonloppuisin nukkua, että jaksaa taas töissä seuraavalla viikolla.😟 Pyysin apua, tein listan mistä näkee mitä teen ja milloin. Kommentti oli ”Joo, on tossa hommaa. Mikset ole kitkenyt rikkaruohoja etupihalta?” Niinpä! Mahavaivoista kun päästiin niin tuli infektioastma, tyttö oli koko ajan flunssassa ja yski yöt. Olin sairaalassakin tytöt kanssa yön, että saatiin hengitys kulkemaan. Tuona yönä nukuin muutaman minuutin. Mies oli töihin ilmoittanut, että on poissa töistä, jotta voi olla vanhemman tytön kanssa. Olin niin väsynyt, että en seisaallaan meinannut pysyä, mutta silti mies ei suostunut olemaan tyttöjen kanssa, että saisin pari tuntia nukkua.
Kun pääsin sinuiksi astman kanssa, kuoli isäni tapaturmaisesti. Mies ei edelleenkään suostunut ottamaan vastuuta tytöistä ja kodista edes päiväksi, että olisin saanut surra ja itkeä rauhassa. HÄN oli niin surullinen ja pahoilla mielin, että häntä olisi pitänyt lohduttaa. Tunsin ja tunnen edelleen, etten yksinkertaisesti ehtinyt suremaan ja käymään tapahtunutta kunnolla läpi.
Näistä tapahtumista on kulunut jo kaksi vuotta. Tunnen, että mies ei ole todellakaan osaansa perheemme ja avioliittome eteen. Olen tällä hetkellä hänelle vihainen ja katkera. Rakkauden tunteet on kuollut tai jossain todella syvälle hautautuneena. En pysty häntä halaamaan, suutelemaan saatikka mitään seksiin viittaavaakaan. Nyt olenkin pohtinut, että pystynkö vielä miestäni joskus rakastamaan?
Kirjoitan vielä paremmalla ajalla näistä meidän ongelmista, nyt pitää lähteä hakemaan tytöt päiväkodista🙂