Tänävuonnako kirjoitti 12.3.2015 12:20
Itse olen eron partaalla ja menen katsomaan asuntoakin lähipäivinä, mutten ole vielä kertonut aikeistani. Pelottaa kauheasti. Olen siis aiemmin puhunut ja puhunut, kirjoittanut ym. mutta toinen ei reagoi. Sama kaava toistuu aina tilanteissamme, ikinä niitä ei ratkota ja anteeksipyyntöä ei juuri tule. Ongelmana miehen kriittisyys, sulkeutuneisuus ja joskus myös holtiton alkoholinkäyttö. Nyt on sellainen ahdistuspala ollut, että jotain pitää tehdä. Eroa olen miettinyt aktiivisesti jo kolmisen vuotta!! Muistoja enemmän minua taas pelottaa miten lapsemme reagoi...ja myös pelkona oma ikäväni lasta kohtaan, jos ja kun mies haluaa vuoroviikko- tms. systeemin...
Oletko ihan varma, että miehen kannattaa saada vuoroviikoiksi lapsia, jos käyttää ajoittain holtittomasti alkoholia? Ei lapsi ole vain aikuisen tunteiden kannattelija, vaan tarvitseva ja pieni.
Totta kai lapsi kaipaa isäänsä, vaikka isä olisi millainen idiootti. Oma lapseni ei ole kuin 18 kk vanha, mutta etenkin alkuviikot olivat raskaita. Nyt lapsi välillä katselee isänsä kuvaa ja joskus tuntuu kaipaavan kovasti. Kodin ilmapiirin rauhoituttua on lapsikin kuitenkin pystynyt keskittymään paremmin leikkeihinsä ja kuuntelemaan saamiaan ohjeita. Tällä viikolla hän on opetellut pyykkien ottoa koneesta. Kovasti lapsi tarvitsee tietysti syliä ja joskus tulee sellainen fiilis, että voisiko lapsonen olla jossain muualla kuin äitinsä lahkeessa.
Isäänsä lapsi on nähnyt vaihtelevasti, välillä on ollut parinkin viikon tauko. Lapsen isä ei todellakaan ota aktiivisesti yhteyttä nähdäkseen lasta, vaan joudun aina häntä pyytämään. Minä olen jäämässä yksinhuoltajaksi, mutta sekin on helpompaa ja keveämpää kuin 40-vuotiaan aviomieslapsen jatkuva passaaminen ja auttaminen. En usko, että mieheni saa hankittua uuteen asuntoonsa kovin nopeasti keittiön pöytää tai muita tarvittavia huonekaluja, kuten syöttö- tai taaperotuolia, ellei hänen äitinsä tule paikalle huseeraamaan.
Sitä en tiedä miten pääsisin pakoon muistoista. Aina se mies jostain ajatuksiini ilmestyy. Rakastan kai vieläkin jollain tasolla. Omituista se on, koska mies ei ole vuoteen tiennyt rakastaako minua vai ei.😟