Miten jatkaa eteenpäin?
Hei kaikille!
En tiedä onko tämä oikea paikka, mutta kuitenkin… Olen elämässäni sellaisessa tilanteessa, että kaipaan jonkinlaista tukea. Olen 32-vuotias naimisissa oleva nainen. Kaksi pientä lasta rikastuttaa elämääni. Avioliitto on suuressa kriisissä. Pienempi lapsista on n. 7 kuukauden ikäinen ja nukkuu yönsä huonosti. Ja se tarkoittaa sitä, että myös minä olen nukkunut huonosti viimeiset 7 kk. Olen hirveän väsynyt enkä tunnu jaksavan panostavan oikein mihinkään. Lapsille tiuskin ja miestä en huomioi. Nyt väsyneenä ja turhautuneena loukkasin miestäni, koska en ollut mielestäni saanut tarpeeksi tukea väsymykseeni häneltä. Purkautui tulivuori kunnolla. En nyt viitsi kirjoittaa mitä sanoin miehelleni, mutta hänen mielestään tarpeeksi, että olisi jopa eron paikka. En ollut missään nimessä oikeutettu sanomaan niin kuin sanoin, mutta mielestäni ei todellakaan ole riittävä syy eroon.
Pystyin myös viimein myöntämään ääneen itselleni ja hänelle, että en ole toipunut synnytyksistä. Meillä on lapsilla ikäeroa hieman vajaat kaksi vuotta. Molemmissa synnytyksissä repesin pahoin, mutta en halunnut keskustella kenenkään ammattilaisen kanssa, koska mielestäni olen tarpeeksi vahva selviytymään itsekin. No ilmeisesti en sitten ole tarpeeksi vahva, koska tilanne on ajautunut tälläiseksi.
Miten ihmeessä tästä pystyy jatkamaan eteenpäin? En ollut oikeutettu loukkaamaan miestäni missään tapauksessa. Mutta mielestäni olen myös oikeutettu olemaan loukkaantunut siinä missä hänkin, ettei hän tue minua väsymyksessäni…