Miten jaksan tämän kaiken läpi
Lähes 30 vuotta avioliittoa takana ja kolme aivan upeaa lasta. Toki näihin vuosiin sisältyy niitä hyviäkin aikoja, mutta nyt jo reilut 10 vuotta ovat olleet perhehelvettiä enemmän tai vähemmän..Siihen on kehittynyt käsittämätön kierre : ensin mies ryyppää monta päivää , huorittelee, syyttää että olen kylmä, halveksii, huutaa. Yötä päivää.Ei välitä yhtään siitä, vaikka lapset kuulevat hänen syytöksensä, raivonsa ! Näiden jaksojen aikana minä olen kaiken pahan alku ja juuri ja hänen koko persoonansa muuttuu todella ilkeäksi ja julmaksi. Aivan kuin hänessä olisi kaksi eri persoonaa.
Tätä jatkuu aina 4-5 päivää ja sen jälkeen alkaa mielistely vaihe. Silloin hän tekee kaiken eteeni , mielistelee , hyvittelee.Ongelma on, että hän ei voi/ pysty/ halua puhua tapahtumista mitään. Minä yritän keskustella ja olen pyytänyt , että hakisi apua. Kun tulee selvä kausi, hän lupaa mennä hoitoon. Lupaa, että nyt tulee muutos Mutta eipä ole mennyt tähän päivään asti
Työni puolesta joudun olemaan paljon tilaisuuksissa ja silloin tällöin jopa yön pari poissa kotoakin.Miehen mustasukkaisuus on sairaalloista. Hän on mustasukkainen aivan kaikesta: työpaikasta, ystävistä , niin ja tietenkin hänen mielestään minulla on ollut / ja on muita miehiä! Ikinään en ole häntä pettänyt.
Nyt en enää jaksa! Olen nyt yrittänyt puhua hyvällä, pahalla, uhkailemalla, että tulee ero. Mikään ei ole muuttunut.
Nyt juuri jouluna, historia toisti taas itseään. Koko episodista hän ei ole nyt jälkeenpäin sanonut käytännöllisesti katsoen sanaakaan. Kun yritin sanoa, että ei enää edes anteeksi pyydä.Mieheni tokaisi minulle, että mitä sitä pyytelemään, kun ei hän kuitenkaan saa anteeksi!
Nyt sitten tein päätöksen ja hain asuntoa. Lapsemme ovat jo nuoria aikuisia ja heistä joka ikinen on tullut minulle sanomaan, että tämä on oikea päätös.Nyt kun annoin eropaperin käteen, ei suostu allkirjoittamaan. Syyttää nyt minua siitä, että tämä on yksin minun päätökseni. Ja minä olen tuhoamassa hänen elämänsä.Uhkailee, että tekee itselleen jotakin, että vien häneltä kaiken. Huutaa, raivoaa, syyllistää, itkee.. ja juo.
Tällä hetkellä tuo käytös vain vahvistaa minua siitä, että olen tekemässä ihan oikean päätöksen, enkä ehkä olekaan tämän tarinan pahis. Pelottaa niin kauheasti se, että miten jaksan tämän läpi.Olen henkisesti aivan loppu!