Miten jaksan eteenpäin? Ero
Asiat täytyy olla minulla pahasti pielessä kun avaudun. Minulla on hätä.
Tarvitsisin nyt joltakin tukea kipeästi ja lohtua. Lohtua en voi hakea keneltäkään. Eli avioero tulossa, omasta aloitteestani. Kolme pientä lasta ja työura jää. Ero on ollut vuosia mielessä molemmilla. Meillä on alusta lähtien ollut molemmin puolista luottamuspulaa syystäkin. Väkivaltaa toisinaan. En sano, että itse olisin pyhimys, mutta vuosikaudet on ollut ahdistava tunne etten kelpaa ja ettei minusta ole mihinkään. Olen kokenut mieheltäni mitätöintiä. Perheen olen käytännössä yksin pyörittänyt ja siinä ohella luonut nousujohteisen uran.
Mies tehnyt töitä, opiskellut runsaasti vuosia niin että lapset ovat vastuullani. Vuosi sitten aloitimme pariterapian ja kehitystä tapahtui molemmissa. Mutta sitten mieheni petti tärkeän lupauksen, luottamus meni ihan säpäleiksi. Lupaus oli ettei käytä enää väkivaltaa.
Nyt pitäisi jaksaa tilannetta. Joulun jälkeen uudet osoitteet. Mieheni ei suostu puhumaan lainkaan tulevasta, sanoo vaan että tekee omat ratkaisut asumisen yms suhteen. En voi asialle mitään , mutta kyllä olen pohjalla.
Ongelmana on ystävien puute, en voi puhua kellekään. Laitoin uran ja miehen ja lapset edelle, eikä ystäville jäänyt aikaa , tyhmä olin. Lisäksi olen kai ollut suhteessa läheisriippuvainen.
Toivon, että kehityn ihmisenä ja jaksan kantaa taakkani. Välillä tuntuu että selkä katkeaa, elän tunti jopa minuutti kerrallaan. Tilanne on jatkunut kolme viikkoa, tarvitsen apua ja viisaita sanoja. Parasta olisi jos saisin itkeä jonkun läsnäollessa.