Kiitos vastauksista🙂 Kyllä mies toisaalta vaikuttaa että välittää lapsestaan,mutta kaikki muu menee yli siitäkin..Hän ei koskaan ole ollut kahden lapsen kanssa, tai kerran minä olin alle tunnin kaupalla kaverini kanssa ja sillä välin mies oli vienyt lapsen äidilleen ja mennyt itse kaverilleen.
Joka kerta kun sanon että olisi mukavaa jos hän voisi olla lapsen kanssa kotona niin että minä saisin mennä kavereideni kanssa jonnekkin käymään,on vastaus että kyllä hän äidilleen voi viedä lapsen ja mennä sitten itsekkin. Muutaman kerran ollan oltu kahden kaupalla ja kerran elokuvissa,mutta yleensä saan sitten haukkuja kokoajan niskaani.Mm.siitäkin kun lapsi on ollut yhden kerran minun vanhemmillani,muuten aina heillä,mutta kun hän haluaisi kokoajan viedä lasta vain äidilleen...hänen äitinsä ja siskonsa ovat heti synnytyksestä lähtien olleet sitä mieltä että heidän kuuluu saada lasta itselleen..Itseasiassa jo heti sairaalasta kotiutumis päivänä anoppi hoiti kun oli pakko mennä kauppaan kun mies ei ollut käynyt,samoin jouduin siivoamaan,tiskaamaan ja pyykkäämään..mies ei ollut kuin ryypännyt kavereiden kanssa...olisi saanut edes kukkakimpun antaa,sen verran vaikea,kivulias ja pitkä synnytys oli.Oli kyllä mukana ja näki kaiken synnytyksessä,mutta kai se sitten oli aivan sama.Kukkia ei tuonut,koska äiti tuo,eli ilmeisesti anoppi oli sanonut että heiltä kaikilta ettei miehen tarvi...vaikka olin ennen tapahtumaa jo sanonut että edes jos ne saisin...pientähän se on mutta olisi merkinnyt paljon.Taas on omilla teillään,minä kun olen paska joka uskalsi sanoa että minä teen huomenna ruuan,hän kun ilmoitti että hän syö kotonaan..eilen illalla häipyi myös kun ensin oli yhtä-äkkiä haukkunut minut lehmäksi,huoraksi jne.Monesti sanoo että hän tarvii 23h omaa aikaa,hän ei halua kuin ryypätä kavereiden kanssa ja minun kanssa on kuin vankilassa.Hän myös ottaa pikku nahinastakin kamalat pultit ja parhaissa tapauksissa on mennyt kotiinsa itkemään kuinka ei jaksa minua ja siellä on sitten taivasteltu kuinka minä olen vaikea ja kyllä nyt pitää erota..samoin harrastaa sitä että lähtee ties minne ja sulkee puhelimen.Koen erityisen raskaaksi viikonloput kun toinen vaan menee ja minä aina vain näen samat neljä seinää ja teen samoja asioita päivästä toiseen.Koko viikon ahdistaa tuleva v.loppu jne.Mun siskot asuu kauempana,eikä niillä käydä koska ne on lehmähuoraidiootteja,kuulemma..kaikki kaverit asuu kauempana,tai pari tässä on mutta niillä on omat miehet ja perheet ja tekevät asioita yhdessä/ovat kotonansa joten mä olen tälläinen väliinputoaja.Ärsyttää kun mies huutaa lapsen kuullen ja nähden ja onpa hakannutkin minua lapsen nähden..aina se sanoo,kaikki on sun vikaa,mitä itse aloitit..syytä itseäsi.Kyllä heillä ymmärretää jos minua pitää lyödä/jättää meidät.Anopille kerran sanoin että kun se sotkee asioita,tulee mulle turpan..sepä sitten sanoi,älä valehtele,sä et saa lyödä ja onko tullut ees jälkiä...Mies myös jatkuvasti käyttää mua vastaan asioita jotka ovat mulle vaikeita menneisyydestäni,pilkkaa niitä ja uhkaa kertoa kaikille jne.vaikka olen ne luottamuksella hänelle kertonut aikoinaan että saisin tukea.Esim.raha asioistani ja lapsuudestani,koulukiusaamisesta jne.Tuntuu aivan järkyttävälle että ihminen jota rakastaa ja haluaisi luottaa,uhkailee,haukkuu,pilkkaa,valehtelee..mua kaduttaa että ikinä olen avautunut kenellekkään..ex-avomies sanoikin aikoinaan että kun mä en tietyssä vaiheessa päästä enää lähelle,sulkeudun,olisi pitänyt jatkaa sillä tyylillä näköjään.Mies muutenkin vaatii että kaikki asiat retostellaan heidän kotona ja tottakai jopa naapureille.Mä en halua kaikkia mun asioita kaikkien tietoon,mun mielestä se ei ole tarpeellista.Tuntuu pahalta lapsen puolesta kun mies joskus sanoo kyllä voin teidät jättää,hoida itse kersas jne.kuinka joku voi sano noin minun elämäni tärkeimmälle henkilölle,maailman suloisimmalle tytölle?Anoppi ja mies sanovat että minä ajattelen vain itseäni?Olen kuulemma aina saanut kaiken...keksivät päästään kaiken...itse tuntuvat olevan jotenkin narsistisia?Kokoajan heitä pitäisi kiitää ja kumartaa,poika kehuu äitiään kokoajan ja käy auttelemassa,että se jaksaa..mitä jaksaa?Herranjumala,siellä asuu kotonaan vielä reilu parikymppinen tytärkin..En tiedä kuinka jaksan sitten joskus kun palaan töihin,mulla on raskas työ henkisesti ja fyysisesti,sitten kaikki yksinäisyys päälle ja kodin ja lapsen hoidot..Olisi pitänyt uskoa kun alussa mies teki ruokaa jne.kun kaveri sanoi että kyllä se loppuu vielä..Kaikki muka tehdään aina kuin minä sanon,mitä ihmettä,mitään ei tehdä ja aina jos muka kysyy mielipidettä on se jo sopinut jotain seläntakana,eli huijaa..Kyllähän se raskaus aikanakin oli ilkeä,mutta kaikki paheni synntyksen jälkeen..n.viikko siitä hakkasi ekan kerran yms.Haukkuu mun pukeutumista että aina se ja se paitakin oli päällä,eikö ollut vittu varaa ostaa muita yms.mieltä ylentävää..ja kun totuus onkin ettei mulla ole ollut rahaa laittaa vaatteisiin vaikka kuinka haluaisin.Eikä ole nytkään,kaikki menee lapseen,ruokaan jne.Olisi jos mies avustaisi enemmän,mun äitiysraha kun ei ole suuri kun ei palkkakaan ole mun työstä.
En tiedä,sanoo kyllä että rakastaa,sit taas hetkenpäästä onkin eri ääni kellossa...mihin uskoa,mikä on totta?Mikä mussa on vialla kun kohdellaan näin.Kyllä tunnustan et valitan,mut varmaan jokainen jos aina istuisi yksin kotona ja ukko menee menojaan?Onpas tullut pitkä kirjoitus,ja varmaan saman jauhantaa...mut ahdistaa..joka päivä samaa,tiskiä,pyykkiä,siivousta...Sitten kun vielä saan kuulla siitäkin että olen käynyt ammattikoulun,vain...anoppikin on lastenhoitoon viitaten kehunut ettäs kehtaankin sanoa miehen siskolle vastaan kyllä se tietää,se on akateemisesti koulutettu=lue,ammattikorkean käynyt + lapseton.