Miten jaksaa kun aviomies juo ja syyttää juomisesta minua?

Miten jaksaa kun aviomies juo ja syyttää juomisesta minua?

Käyttäjä Uupumus iskee aloittanut aikaan 09.04.2007 klo 12:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Uupumus iskee kirjoittanut 09.04.2007 klo 12:39

Tällä hetkellä tuntuu että elämäni menee vain alaspäin kuin ns. lehmän häntä.Aviomieheni juo ja en saa häntä lopettamaan juomista. Jos sanon miehelleni juomisesta niin hän juo vaan entistä enemmän ja viis välittää että olen aidosti huolissaan hänenkin jaksamisestaan. En minäkään jaksa kaikkea yksin. Meillä on kaksi ihanaa lasta 4,5 kuukauden ikäinen ja 2,5 vuoden ikäinen ja on rankaa kun joudun heitä hoitaa yksin ja kotihommiakin on jaksettava jossain välissä tehdä ja ruokaakin. Olen nyt vihdoin päättänyt että haen apua mieheni juomiseen koska en enää jaksa yhtään sitä. Meidän lapsetkin kärsii kun mieheni juo kun hän sitten rupeaa kanssani riitelemään kun on tarpeeksi humalassa.Pelkään että kohta meillä ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin avioero ja se on viimeinen asia jota en halua tapahtuvan.😭

Käyttäjä mirlat kirjoittanut 10.04.2007 klo 19:11

Hei!!

Sanon että on todella hyvä jos olet tullut siihen tulokseen et miehesi tarvitsee apua jomisensa suhteen mutta hänen tarttisi itse ensin myöntää et juominen on ongelma.
Tottakai lapsetkin kärsii siitä todella paljon. Kirjoitit jossain, että voisit lähtee jonnekin hetkeksi aikaa lasten kanssa jotta miehesi alkaisi ajattelemaan. Se voisi tehdä sinulle ja lapsille ihan hyvää jos olisitte poissa hetken aikaa. Rakkauden nimissä tekee mitä vaan mutta kuule älä polta itseäsi loppuun. Sulla on lapset jotka tarvitsevat sinua ja silloin jakasaminen on kaiken a ja o. Toivon todella että saat asiasi kuntoon ja voisit nauttia elämästäsi.
Muista olen vaan ihan tavallinen yksinhuoltaja äiti joka on kokenut kovia myös omassa elämässä. ( en ole ammatti ihminen neuvoon) kerron vaan mitä mieltä minä ole.

Mutta tsemppiä sulle ja jaksamista 🙂👍

Käyttäjä patinatar kirjoittanut 11.04.2007 klo 09:58

Hei,

Olen huolissani sinusta ja jaksamisestasi lasten kanssa.Olen pahoillani mutta luulen että avioero ei ole niin pelottava asia kuin se että annat tilanteen jatkua näin. En usko että miehesi lopettaa yllättäen juomisensa.Monesti on käytävä pohjalla jotta tajuaa kääntää elämänsä kulun suuntaa.
Muuta lasten kanssa pois ja sano että palaatte kun hän on lopettanut juomisensa.Laita hänet vastuuseen juomisestaan,äläkä suojele pitämällä yllä perheidylliä.Saat varmasti tukea,kun pyydät sitä.Älä jää yksin tilanteeseesi .Lapsesi ovat niin pieniä että selviävät tästä kaikista helpoimmin nyt kuin se että annat tilanteen jatkua. Tee itsestäsi onnellinen niin lapsesikin ovat sitä.Sinun ei tarvitse hylätä miestäsi,mutta vastuuta et voi kantaa hänen puolestaan.Hänen on ryhdistäydyttävä ja otettava lusikka kauniiseen käteen,älä auta häntä pakenemaan jäämällä tilanteeseen..
Voimia päiviisi!

Käyttäjä itseä etsimässä kirjoittanut 16.04.2007 klo 20:39

Juu, samaa sanon kuin patinatar - että niin kauan kuin sinä kannat vastuuta miehen juomisesta, hänen ei tarvitse sitä itse kantaa. Eikä hän luultavasti sitä tee - jos on yhtään niin kuin tuhannet muut jepet.
Jotkut herättää vastuuseen jokin suuri asia - lapsen syntymä, ero, terveyden pettäminen, tai sitten se ultimate-pohja, kun kaikki on mennyt juomisen kankkulan kaivoon. Joitakuita ei herätä edes se.
Erittäin harvoin jeppe ihan vain hyvää hyvyyttään ja vastuunsa yhtäkkiä tajuten lopettaa. Jos jeppe kantaisi vastuunsa, hän ei alun alkaenkaan olisi paennut humala-landiaan pakoon todellisuutta.

Tämä on rankkaa tekstiä, eikä voi tietää, onko sinun jeppesi niin kuin tuhannet muut jepet. Mutta pyydän, että otat senkin vaihtoehdon huomioon, kun pohdit omia ratkaisujasi. Se, joka apua on valmis vastaan ottamaan, taidat olla sinä - anna siis sen avun auttaa sinua. - Ja siinä samalla se auttaa lapsiasi. Sinä olet se, joka on läsnä, jolla ajatus luistaa ja joka näkee todellisuuden. Toinen suostuu sen ehkä näkemään vasta kun on aivan täysin kertakaikkisen viimeinen pakko. Sitä ennen olette voineet luisua tosi pitkälle sun jaksamisenkin kustannuksella. Siksi - vihellä peli poikki.

Voimia!
Havuja, p..kle! (Suomalaishiihtäjänaisten voimahuuto, jolla päästään maaliin turvaan)

Käyttäjä vkl kirjoittanut 18.04.2007 klo 13:48

Hei!
Meillä oli kotona pitkään sama tilanne. Kävin puhumassa psykologilla, terveydenhoitajalla ym ja lopulta paras tuki tuli A-klinikalta. Siellä tiedettiin juuri mitä tämä kaikki on. Tein ensin itselleni selväksi että haluan miehestäni eroon ja hain jo asuntoakin itselleni ja lapsilleni mutta sitten eräänä viikonloppuna ilmoitin hänelle vaihtoehdot: juo tai et juo! Jos juot me lähdetään. Annoin aikaa miettiä kaksi päivää ja olin mummolassa lasten kanssa sen aikaa. Hän laittoi tekstareita ja aneli ja pyyteli että en jätä häntä.Hän lupasi ja pyysi lapsilta ( lapset jo isoja et ymmärtää) yhtä mahdollisuutta vielä kun tulimme kotiin! Annoimme sen ja nyt katsellaan...Tuntuu et ennemmin hän ei ollut ottanut tosissaan minun valittamista juomisesta. Nyt kun oli tosi kyseessä ja hän tajusi et teemme jo lähtöä, oli pakko ottaa järki käteen! Koitapas, jos et heti erota halua!
Mutta täytyy sanoa et jälkiä tämä jätti meidän suhteeseen ja en tiedä miten kulissiavioliitto tämä nyt on.Mut elämä jatkuu ja tulevaisuudestahan ei voi koskaan tietää. Hyvää kevättä sinulle kuitenkin!!!!!