Miten jaksaa eteenpäin jatkaa…

Miten jaksaa eteenpäin jatkaa...

Käyttäjä surusilmä1 aloittanut aikaan 13.11.2009 klo 09:45 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä surusilmä1 kirjoittanut 13.11.2009 klo 09:45

Huomenta,
voi miten odotin, että joku olisi vastannut viestiini. Antanut edes jotain tukea.
Mutta jospa annan tilanteen jatkua vaan entisellään, miten saa kaikesta huolimatta itselleni kunnollisen ja edes jotenkin toiveikkaan elämän? Tällähetkellä töitä ei ole, kavereita ja sukulaisia, joille lähteä ei juurikaan ole. Kertokaa, miten katkaista tämä side puolisooni? Etten enää välittäisi? Viikonloppukin tulossa…

Käyttäjä helemi kirjoittanut 13.11.2009 klo 10:16

Sehän se on tuttu ja "turvallinen" tapa jatkaa eteenpäin, hiihtelee hiljoksiin entistä latua. Sitten huomaakin joskus, että tätäkö se elämä sitten olikin, miten se näin meni?
Sinunhan ei ole mikään pakko kuunnella ja katsoa miehen leimahtelua, tuntuu, että hänen tapansa hoitaa kaikki asiat, on suuttua ja karjua. Huomasin aikoinaan itse, kun kysyin mieheltä, jotakin häntä koskevaa ja hän huomasi minun jo tietävän, hän suuttui silimittömästi, kun sanoin jotakin ja olin oikeassa, hän suuttui taas. Minusta tuntui kuin se mies olisi mitätöinyt minun mielipiteeni, sillä huutamisella ja karjumisella, kuin pelotellut jatkamasta. Tuo on alistamista ja toisen polkemista, siinä oppii hyvin äkkiä sulkemaan suunsa ja silmänsä, sitten on se toisen toivoma nyhverö, eikä sekään ole hyvä.
Mikset yksinkertaisesti lähde muutamaksi päiväksi johonkin lomalle, ei ne niin hirveästi maksa, varsinkaan keskellä viikkoa.

Käyttäjä surusilmä1 kirjoittanut 13.11.2009 klo 11:39

Hei Helemi,

sitähän se on, toisen alistamista. Kun yritänkin sanoa oman kantani, aina puolison pitää saada sanoa viimeinen sana. Hänellä on paljon työpaineita, tiedän sen. Mutta eihän sekään oikeuta käyttäytymään kuten hän käyttäytyy. Tää on ihan hirveetä, mutta olen alkanut ajatella jo kuolemaakin helpottavana ratkaisuna. Elämäni tuntuu tällähetkellä niin arvottomalta ja pelokkaalta...

Käyttäjä helemi kirjoittanut 13.11.2009 klo 14:11

Elä, elä, se mies ei ole sen arvoinen!
Työpaineet ei oikeuta tuommoseen käyttäytymiseen.
Jos elämästä miehen kanssa ei tolkkua tule, sinä voit ihan hyvin tehdä ihan omia ratkaisuja, turha seon miehen kynnysmattona olla.

Käyttäjä anita63 kirjoittanut 22.11.2009 klo 23:18

Yhdeksän vuoden parisuhdehelvetistä nipin napin hengissä selvinneenä tiedän, että vaikeasta parisuhteesta irtautuminen ei käy yhtä helposti ja nopeasti kuin sormien napsautus. Varsinkin jos vastassa on aggressiivisesti käyttäytyvä puoliso, voi eron esille ottaminen olla jopa hengenvaarallista.

Oletko hakenut apua mistään? Tarvitset aivan varmasti ulkopuolista kannustusta ja rohkaisua vaikeassa elämäntilanteessasi. Älä jää yksin tämän asian kanssa! Miehesi työpaineet eivät ole mikään oikeutus kohdella sinua kaltoin.

Voimia!