Miten itsetunto paremmaksi?

Miten itsetunto paremmaksi?

Käyttäjä Dex aloittanut aikaan 01.07.2016 klo 18:25 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Dex kirjoittanut 01.07.2016 klo 18:25

En ole ikinä kirjottanut tälläin mihinkään ja kirjottaminen on aika hankalaa, mutta minulla ei ole ketään jolle voisin jutella. En oikein tiedä mitä tehdä, ollaan noin 3 vuotta oltu yhdessä avopuolisoni kanssa ja en osaa luottaa häneen yhtään. Hän on ollut minun tukena monissa asioissa ja sanoo haluavansa olla minun kanssani mutta silti hän salailee paljon ja valehtelee ihan turhistakin asioista, joten on hankala tietää koska hän puhuu totta. Olen yrittänyt puhua hänelle mutta hän menee aina hiljaseksi. Hän usein selailee puhelintaan ja kun menen lähelle hän laittaa sen piiloon. Hän on myös sanonut minua ällöttävän laihaksi ja muutenkin on hyvin monta kertaa yrittänyt saada minut muuttumaan ulkonäöllisesti. Hän tuijottamalla tuijottaa muita naisia ulkona ja luultavammin etsii niitä netistä. Silti hän ei millään halua erota. Rakastan häntä paljon mutta olen väsynyt tähän kaikkeen ja hyvin surullinen kun puolisoni ei pidä mistään minussa. Nykyään itsekin inhoan itseäni. En enään pysty katsomaan leffoja tai sarjoja stressaantumatta kun kaikki naiset ovat minua paremman näköisiä. Useasti mietin eroamista mutten tiedä miten ja mitä sitten teen. Olen yritänyt puhua eroamisesta puolisolleni mutta hän menee silloinkin hiljaseksi, kai hän ajattelee et unohdan aina kaiken hetkessä. Harmi kun en pysty oleen miettimättä tätä kaikkea.
Miten voisin saada kadonneen itsetuntoni takas ja pystyisin luottamaan puolisooni?

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 02.07.2016 klo 05:30

Ei kadonnutta itsetuntoa ja puolisoon luottamista voi kytkeä yhteen. Jos puolisosi on epäluotettava ja pystyt hyväksymään sen ja teet asialle jotakin, se osoittaa hyvää itsetuntoa.