Miten ”hoidetaan” parisuhdetta??

Miten "hoidetaan" parisuhdetta??

Käyttäjä Lumikki21 aloittanut aikaan 19.11.2005 klo 15:58 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Lumikki21 kirjoittanut 19.11.2005 klo 15:58

Ja siinähän se ongelmani olikin..🙂 Tai lähinnä siinä, että mitä ihmettä pariskunnat tekevät?

Avopuolisolleni ei mikään tekeminen kelpaa, tai siis hän ei jaksa, joka on suomeksi sanottuna: minua ei kiinnosta.

Yleensä, kun yritän ehdottaa jotain, esim.kävelylenkkiä, elokuvaa tai leffassa käyntiä, ravintolaan menoa yms. hän sanoo, ettei ole rahaa. Ja tottahan se osittain onkin, koska olemme kumpikin opiskelijoita. Mutta tekevät ja menevät ne muutkin opiskelijapariskunnat..

Hän myös usein ihmettelee, miksi pitäisi tehdä jotain..hänelle riittää ilmeisesti vallan mainiosta se, että hän istuu iltatolkulla tietokoneella tai tuijottaa tyhmiä sarjoja tv:stä..minä puolestani olen kyllästynyt istumaan aina sisällä toimettomana..Täytyy ehkä lähteä johonkin käsityörinkiin tai perustaa itse sellainen..

Käyttäjä mannaari kirjoittanut 23.11.2005 klo 07:12

Heippa! Parisuhde on molemminpuolista yhdessä yrittämistä silloinkin kun toinen ei jaksa innostua. Jos omat voimavarasi riittävät, yritä avata keskustelua aiheesta kumppanisi kanssa. Houkuttele vain ahkerasti lenkille, vaikka vain näyteikkunaostoksille ja puhukaa paljon. Keskustelkaa kaikesta mikä mieltäsi painaa, kuunnelkaa toistenne toiveita ja toteuttakaa niitä mahdollisuuksien rajoissa. Kun meillä oltiin opiskelu-vaiheessa söimme huonosti ja "juhlimme" harvoin, elokuvissa käytiin vain muutaman kerran eli ei ne kaikki muutkaan käy ja ole rahaa tuhlailla. Yhteinen tekeminen yhdistää ja tulee usein halvemmaksikin. Mieti mitä ennen teitte yhdessä, ehkä se onnistuisi vielä ja tietokoneelle voi sanoa ainakin hetkeksi hyvästit. Tovon sinulle voimia jaksaa ja yrittää yhdessä kumppanisi kanssa. Terveisi mannaari