Miten elämässä eteenpäin

Miten elämässä eteenpäin

Käyttäjä Susannanna aloittanut aikaan 31.01.2024 klo 05:01 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Susannanna kirjoittanut 31.01.2024 klo 05:01

Olin ex kumppanin kanssa yhdessä 5 vuotta. Ex on alkoholisti ja sen takia olemme olleet suhteen aikana muutaman kerran erossa ja palanneet yhteen. Suhteemme aikana ex on ainakin kaksi kertaa pettänyt ja viimeksi viime heinäkuussa viikko sen jälkeen kun olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Meillä on yhteinen 2-vuotias poika ja halusimme sisaruksen hänelle. Viime syksynä exälle alkoi kalja maistua 8 kuukauden juomattomuuden jälkeen. En enää jaksanut sitä viikonloppu juopottelua autotallissa ja lokakuussa mies muutti teini-ikäisen poikansa kanssa pois talostani. Sovimme että olemme kuitenkin edelleen yhdessä. 

Raskausviikolla 16 ultrassa kuulin että sikiö oli menehtynyt jo kolme viikkoa aikaisemmin. Jouduin synnyttää kuolleen sikiön eikä mies päässyt mukaan sairaalaan koska oli krapulassa. Itselle oli kova paikka.

Kuukausi sikiön menetyksestä mies oli löytänyt itselleen uuden kumppanin ja halusi erota minusta. Itse olen sairastunut läheisriippuvuuteen ollessani alkoholistin kanssa. Olen eroa miettinyt usein aiemmin koska suhteemme ei ole ollut hyvä. Toki hyviäkin hetkiä on ollut.

Nyt tunnen katkeruutta siitä että mies on löytänyt uuden kumppanin ja minua tuntuu vihaavan. Laittelee haukkumisviestejä ja vihaisia hymiöitä. Tiedän että on yrittänyt ainakin kahta muutakin naista ennen nykyistä. Pelkään tosissani kuulevan, että exän uusi on raskaana. Olin jo ajatellut että saisin vielä yhden iltatähden ja pojallemme sisaruksen. En kyllä tiedä miten ihmeessä selvitä tästä kaikesta. En osaa olla iloinen exän puolesta vaan toivon että karma kostaisi hänelle kaiken pahan mitä on mulle aiheuttanut.

Exän uusi kumppani tuntuu olevan onnensa kukkuloilla ja ei ole mikään ”penaalin terävin kynä”. Siksi ajattelen että exä saa helposti hänet manipuloitua lapsen tekoon. Ex kun haluaisi saada tytön. On kaksi poikaa ja menetetty sikiökin oli poika 

Minun ajatukset pyörii päivästä toiseen nuissa negatiivisissa asioissa. Miten päästä kaikesta yli ja saada edes vähän iloa elämään? Luultavasti tämä ei olisi näin vaikeaa, jos exälläkään ei olisi ketään.

Käyttäjä Eop kirjoittanut 01.02.2024 klo 10:43

Miehesi on käyttäytynyt todella ikävästi sinua kohtaan, sinun täytyisi alkaa vaatia itsellesi paljon parempaa, kasvattaa omanarvontuntoasi. Ehkä tuo on hyvä vaan, että exäsi on jo uudessa suhteessa, niin sinulla on vielä vähemmän syytä kaivata häntä. Keskitä nyt kaikki ikävät tunteesi haluun päästä eroon exästäsi niin pitkälle, kun se yhteisen lapsen kanssa on mahdollista.

Läheisriippuvaisella taitaa olla taipumusta päätyä uudestaan huonoon suhteeseen, joten olisi varmasti hyvä mennä juttelemaan ammattilaiselle, jotta voisi käsitellä asiaa ja ennaltaehkäistä kierteeseen joutumista.

Suntaa katseesi tulevaisuuteen, mitä kaikkea ihanaa voikaan vielä olla edessä. Nyt saat rauhassa keskittyä aikaan lapsesi kanssa vailla huolta exästä, ja ehkä voit löytää sellaisen kumppanin, joka kohtelee sinua tavalla, josta olet nyt voinut vain unelmoida