Miten autan rakasta ihmistä?

Miten autan rakasta ihmistä?

Käyttäjä Neito87 aloittanut aikaan 08.11.2010 klo 09:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Neito87 kirjoittanut 08.11.2010 klo 09:53

Olen huolesta suunniltaan.
Minulle rakas ihminen kärsii silmieni edessä enkä osaa tehdä mitään.
Olemme olleet n.5 vuotta on/off parisuhteessa ja välimme ovat edelleen läheiset.
Haluaisin palata yhteen mutta se ei nyt käy.
Keskustelin hänen kanssaan ja ongelmia löytyi kasapäin.

Hän ei halua mitään, hän ei tunne onnellisuutta, surua, rakkautta eikä vihaa.
Hän uskoo pärjäävänsä ilman ketään. Hän ei pelkää etteikö pärjäisi myös ilman minua.
Hän ei tarvitse mitään.
Hän sanoi itse ettei ole mukavaa olla tuollainen, ei ole mukavaa kun mikään ei tunnu missään.
Sen hän osasi sanoa että minun seurassani on hyvä olla, kun voi olla oma itsensä…

Entä jos hän on masentunut vain. Että kaikki tämä tunteettomuus johtuu siitä..
Mitä teen? Miten saan hänet hakemaan apua?…
En halua hänen kärsivän masennuksesta, koska olen itse aikoinani kärsinyt samaa.
Haluaisin että hän saisi tuntemuksensa takas.
😯🗯️

Käyttäjä blue moon kirjoittanut 10.11.2010 klo 23:40

Tuo kuvaamasi tunteettomuus voisi hyvinkin viitata masennukseen.Varma siitä ei tietenkään voi olla, ellei hän puhu kanssasi tarkemmin omista ajatuksistaan.Voi jopa olla, ettei itsekään tajua omaa tilaansa masennukseksi,vaikka sitä olisikin.
En tiedä, voisitko kenties puhua jonkun asiantuntijan kanssa hänen tilanteestaan tai suostuisiko hän tarkentamaan sinulle, mitkä asiat häntä vaivaavat ja haluaisiko hän itse kenties puhua jollekin.Vaikeaa neuvoa, mutta voimia sinulle!🌻🙂🌻

Käyttäjä Neito87 kirjoittanut 17.11.2010 klo 12:57

Taidan tietää missä vika on.
Syytän tästä itseäni.
Minulla on niin paljon rakkautta ja hyvyyttä antaa toisille, aloinkin miettiä... Mistä moinen johtuu. Löysin syyllisen ja syytän itseäni. Olen imenyt hänestä kaiken rakkauden ja hyvyyden. En keksi muutakaan selitystä.

Mutta kuinka annan sen hänelle takaisin?😞

Käyttäjä Nuokku kirjoittanut 28.01.2011 klo 13:04

Neito, ei syy voi olla noin yksinkertaisesti sinussa! En ole itse ollut vakavasti masentunut, mutta aika usein taivas täyttyy tummista pilvistä. Silloin on ihan sama, miten hyvin asiat ovat kun vaan pääkoppa menee väärään moodiin.
Osaisikohan joku muu vinkata, mitä tuosa voi tehdä? Itse yritän selvittää omaa päätäni ja samalla yritän seurustella masennuksesta toipuvan kanssa. Koska mitään "tuloksia" ei kummaltakaan voi vielä odottaa, en osaa auttaa enempää.

Mutta syyn löytyminen itsestä noin ei onnistu. EI toista voi imeä rakkaudella loppuun.

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 28.01.2011 klo 19:28

Neito87 kirjoitti 8.11.2010 9:53

Olen huolesta suunniltaan.
Minulle rakas ihminen kärsii silmieni edessä enkä osaa tehdä mitään.
Olemme olleet n.5 vuotta on/off parisuhteessa ja välimme ovat edelleen läheiset.
Haluaisin palata yhteen mutta se ei nyt käy.
Keskustelin hänen kanssaan ja ongelmia löytyi kasapäin.

Hän ei halua mitään, hän ei tunne onnellisuutta, surua, rakkautta eikä vihaa.
Hän uskoo pärjäävänsä ilman ketään. Hän ei pelkää etteikö pärjäisi myös ilman minua.
Hän ei tarvitse mitään.
Hän sanoi itse ettei ole mukavaa olla tuollainen, ei ole mukavaa kun mikään ei tunnu missään.
Sen hän osasi sanoa että minun seurassani on hyvä olla, kun voi olla oma itsensä...

Entä jos hän on masentunut vain. Että kaikki tämä tunteettomuus johtuu siitä..
Mitä teen? Miten saan hänet hakemaan apua?...
En halua hänen kärsivän masennuksesta, koska olen itse aikoinani kärsinyt samaa.
Haluaisin että hän saisi tuntemuksensa takas.
😯🗯️

Niin, tunteettomuus johtuu usein masennuksesta, siitä tulee turta olo, yritä saada läheisesi hoitoon ja lääkitys päälle, ehkä elämä näyttää sen jälkeen paremmat puolensa.

Käyttäjä Nuokku kirjoittanut 02.02.2011 klo 13:04

Hoitoon saaminen voi tosin olla kiven takana. Nim. olen itse ryssinyt oman suhteeni ja tekee kipeää katsoa, kun hyvä ystävä tekee pikku hiljaa samoin eikä halua/jaksa/viitsi hakea apua ammattilaisilta...