Mitäs pitäisi tehdä

Mitäs pitäisi tehdä

Käyttäjä Apua…. aloittanut aikaan 02.04.2007 klo 16:59 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Apua.... kirjoittanut 02.04.2007 klo 16:59

Saman asian kanssa painioita on varmaan muitakin, joten apua kaivataan.
Olen jollain tavalla umpikujassa oman parisuhteeni kanssa. Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa kohta 12 vuotta. Meillä on 3-vuotias lapsi ja 3 kk vauva. Molemmat lapset olemme halunneet aidosti. Jälkimmäisen lapsen syntymisen jälkeen ongelmat alkoivat. Mies ei ole viihtynyt kotona. Tekee ympäri pyöreitä päiviä töissä ja viikonloppuisin sitten on kavereiden kanssa tai töissä. Tiedän kyllä että hänellä on töitä tehdä asti.
Ryyppyreissujen jälkeen ei tule yöksi kotiin vaan menee yöksi esim.työpaikalle. Yksin tai kaverinsa kanssa. Kerran sanoi, että siellä saa nukkua rauhassa, kotona ei.
Käytännössä katsoen hän ei koskaan ole kotona. Aivan kuin hän vierastaisi vauvaa. Ennen hän oli paljon kotona ja esikoisen kanssa, mutta joulukuun jälkeen tilanne todellakin muuttui radikaalisti.
Olen jopa häntä syyttänyt pettämisestä, koska hänen olemuksensa on muuttunut niin radikaalisti. Myöskin hänen toimintansa antaa aihetta epäillä. Hän ei myönnä että olisi pettänyt eikä selviä merkkejä siihen suuntaan ole ollut. Enkä kyllä nyt enää uskokaan, että hän minua pettäisi. Olen kuitenkin asiasta maininnut hänelle usein, joten jossain tilanteessa hän kyllä sen olisi sanonut jos näin olisi.

Yritän keskustella hänen kanssaan niin ei hän halua jutella. Hän vaan pakenee paikalta ja sanoo, että keskustele jonkun muun kanssa.
Voisiko taustalla olla kenties työuupumusta? Koska hän on välinpitämätön ja jotenkin kylmä. Haluaa nukkua esim toisessa huoneessa, kun ei vauvalta saa nukuttua.

Mitä tässä nyt oikein pitäisi tehdä? Alan tuntea itseni tosi arvottomaksi, kun rakastama mies ei välitä.
Mieheni on tempperamenttinen, kuten myös minä, joten riidan tullen tulee sanottua huonostikin.

Käyttäjä Uupunut kameli kirjoittanut 09.04.2007 klo 11:52

Hei!

Syitä suhteenne muuttumiseen voi olla todella monia, joita en uskalla lähteä arvailemaan, ettei mene väärille raiteille. Tärkeimpänä näkisin, että pääsisitte juttelemaan asioista rauhassa ja avoimesti. Kirjoitit, että olette molemmat temperamenttisia - olisiko tilanne tyynempi ja turvallisempi esim. parisuhdeneuvojan luona? Silloin ei olisi lapsetkaan ympärillä keskeyttämässä keskusteluanne ja ulkopuolinen ammattihenkilö osaisi sopivasti luovia välissänne.

Kannattaa tehdä suhteen eteen heti jotain, ennen kuin tilanne pääsee luisumaan liian hankalaksi. Nyt kuitenkin tilanne on vielä aika tuore ja silloin asiat ovat helpommin korjattavissa, kuin vuosien umpisolmujen päästä.

Kaikkea hyvää teille tulevaan 🙂👍