Mitä voi ajatella?
En tiedä mitä ajattelen. Olen suhdesopassa. Kuukausi sitten mieheni tapasi naisen, jota tapailee. Hän on kertonut olevansa rakastunut. Tämä on jotain suurta. He tapailevat ja puhuvat puhelimessa. Miehen puhelimesta vahingossa minulle selvisikin suhde.
Olemme olleet yhdessä 5 vuotta. Sinä aikana olemme saaneet pojan, mieheni käynyt huoltajuuskiistaa, äitini sairastunut ja kuollut, minä sotkenut opiskeluni ja raha-asiat. Seksiä harrastettu satunnaisesti. Elämä ei ole ollut tasaista. Meidän välillä ei ole ollut suurta rakkautta. Minä olin rakastanut, mutta miehestä oli mukava tapailla ja sitten ilmoitti tulostaan poika. Muutimme yhteen kasvattaaksemme pojan ja mieheni mukaan meillä ei ole suhdetta, kasvatamme vain lastamme.
Pari viikkoa olen ollut shokissa kun ymmärsin suhteen laadun. Juuri nyt en tiedä mitä haluan. Muutamia kertoja olemme puhuneet asiasta, mutta tuntuu ettei minun tunteilla ja ajatuksilla ole väliä. Ensi viikolla meillä on aika perheneuvolaan. Minusta heti selvää, että haluan jutella ulkopuolisen kanssa asiasta. Mieheni epäröi. Hän kertoo tehneensä päätöksen itse ja tulevansa omasta halustaan. Kuitenkin hän on puhunut asiasta naisensa kanssa, jonka mielestä on hyvä että me selvittelemme välimme. Minulle tulee mieleen, että haluaako hän miehen, joka on selvitellyt ajatuksensa ja siksi tukee ajatusta siksi. Minusta tuntuu epäreilulta, että samaan aikaan kun me yritämme miehen kanssa pähkäillä suhdettamme niin mies rakentaa jotain uutta. Ymmärrän miestäni helposti. On ihanaa olla rakastettu ja saada ihailua, saada hellyyttä ja seksiä. Me elämme arkea lastenhoitoa, ruuan laittoa, tiskiä, pyykkiä. Olla pois kotoa ja saada huomiota. Juuri nyt voisin jättää perheneuvolan väliin ja hankkia eron.
Juuri nyt tuntuu erittäin pahalta kun tiedän mieheni menevän huomisiltana menevän tapaamaan anopin asuntoon naistaan. Kerroin anopille viikko sitten naisesta en ymmärrä miksi hän tukee suhdetta, muuta eihän hänen poikansa tee mitään väärää tai ei voi luonnolleen mitään.
Pahalta tuntuu, että mieheni haluaisi poikamme 4 v tapaamisiin mukaan. Minä olen ilkeä äiti kun en halua sekoittaa poikani päätä kaikilla kuvioilla. Ymmärrän kyllä, että mies haluaa esitellä poikamme, sillä hän on mieletön tenava.
Tuntuu pahalta, että uuden naisen kanssa halutaan olla yhdessä, mut hyvä kun voi edes samassa ruokapöydässä kanssani. En tiedä kuinka itse kykenen olemaan mieheni ja anopin kanssa samassa kahvi-ja ruokapöydässä huomenna.
Minulla on tunne, että mieheni on tehnyt päätöksen erosta vaikka ei sano suoraan. Ymmärsin, että hän ajatteli parissa vuodessa minä saan asiat kuntoon ja voin muuttaa muualle. Itse en oikeasti tiedä, mitä haluan jatkaa vai erota. Sen tiedän, ratkaisun on tapahduttava nopeammin muuten hajoaa pää.
😯🗯️