Juuri näin, mene nyt pikaiseen sairaslomalle, olet sen tarpeessa. SInulla on oikeus sairaslomaan, ja työnantajasi ei voi irtisanoa sinua sinä aikana ainakaan. Voisit levätä ja huilia, ja hoitaa itseäsi. Katsele ympärillesi, pian huomaat että et ole yksin, sinua varten on olemassa joku, ja olet rakastamisen arvoinen. Sinulla on oikeus hyvään ja tasapainoiseen elämään, vaikka jätetyksi tuleminen on kova isku, mutta se voisi olla myös uuden hyvä alku. Kaikella on tarkoituksensa, niin myös tällä teidän erollakin. On maailmassa ihmisiä ja kohdallesi osuu vielä joku sellainen, joka rakastaa sinua ja on kanssasi.
Ota sairasloma, ja älä kuitenkaan jää ihan seinien sisälle. Ajattele mitä haluat elämältäsi, älä ikävöi mennyttä, se on ohi jo. Se joka Sinut jätti, ei ollut Sinua varten.
Olen itse tehnyt tietoisia päätöksiä, olen irtisanonut itseni parikin kertaa. Ihan siitä syystä, että ajatellut omaa itseäni ja perhettäni. Olin paljon pois kotoa, pitkiä päiviä ja matkustelua. Sitten eräs aamu lapseni tuli ja sanoi, että äiti, Sinä et kohta jaksa, olet työn uuvuttama ja aina teet töitä. Niin , niin se oli. Seuraavana aamuna olin irtisanoutunut, ja miehenikin totesi että kylläpä sitä kestikin, liian kauan. Olen hoitanut perheen, lapset ja miehen, koirat siinä sivussa. Käynyt viisi leikkausta, joista kahdessa todettiin syöpä. sekään ei vielä pysäyttänyt, perukki päähän ja menoks. Hiukset ovat kasvaneet ja järkikin, yhden ihmisen ei tarvitse tehdä kaikkea, ja on oikeus hyvään omaan elämään ja henkiseen tasapainoon. Lapset eivät olleet huolissaan mistään muusta kuin siitä, että jaksaako äiti tehdä kaiken, ja onko äidin pakko tehdä kaikki. Mieheni on yrittäjä, ja myös paljon pois kotoa. Lastenhoitajia emme silti ole koskaan käyttäneet, jopa joskus työmaalle jouduin lapseni ottamaan mukaan. Siis jälkikäteen kammottavaa. Silloinen työnantajani valitti siitä jos olin pois esim lasten sairastelujen vuoksi, mutta laki sen sallii. Joten otin valitukset sujuvasti sisään ja ulos ja kävelin tieheni. Olen kova ollut tekemään, ja olen akateemisella alalla toiminut. Mutta sen sanon että jos terveys menee, sitä ei tuo mikään raha takaisin. Ja jokaisella on hyviä ja huonoja aikoja, pomoille tulee vain olla kymppi ja täyttä tehoa. Kukaan ei kone ole, ja työtä tuleekin jakaa. POmoni katsoi hölmistyneenä, kun sanoin että "Irtisanon itseni, oivalsin sen juuri tänä aamuna, väitöskirjani (lapseni siis) ovat kotona, ja saatte selvitä ilman minua! Nyt tehkää kuten haluatte, ja levitelkää tavaranne ihan miten haluatte, se on loppu nyt!" Huikea loppunäytös, ja pomo ei sanonut sanaakaan. Jäin sairaslomalle, ja en palannut enää koskaan siihen työpaikkaan. Mieli on hyvä, raha ei ratkaise. Yrittivät houkutella, mutta se EI oli kilahtanut kaaliin niin pysyvästi, että EI. Koin jatkuvaa valitusta, simputusta, kateutta, milloin mitäkin sontaa. kateellliset jaksoi panetella ja joskus itse työ meni susille, koska piti istua milloin missäkin kinkerissä vatvomassa työyhteisön tilaa. Kiire ja stressi pistää ihmiset tiukille ja hermot pintaan. Pidin työstäni, mutta mitä paskoja voi työkaverit joskus olla, niin huh huh. Mennään niin henkkohtaiselle tasolle, että oksat pois. Olen ammattitaitoinen ja tiedän sen, olen tarkka ja vastuullinen siitä mitä teen. SIksi kai jotkut epärehellisyydet eivät menneet kohdallani läpi, ja huutia tuli, mutta periksi en antanut. OIkeus ja kohtuus tulee säilyttää. Joten näillä sanoin voi todeta SInulle että helppoa ei ole missään nykypäivänä, mutta peiton alle ei kannata paeta. Ota sairasloma, sitten voit huoletta pohtia asioitasi, ja tulevaisuuttasi, toivottavasti valoisalla mielellä. Onnea matkaan, ja muista että tuleen ei pidä jäädä makaamaan, siihen palaa itse.