Mitä tehdä tälle suhteelle?

Mitä tehdä tälle suhteelle?

Käyttäjä Floooora aloittanut aikaan 23.09.2008 klo 20:43 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Floooora kirjoittanut 23.09.2008 klo 20:43

Olen seurustellut vuoden. Elämme etäsuhteessa opiskelujen loppusuoralla. Siinä ajassa olemme eronneet ”oikeasti” 3 kertaa ja aina miehen aloitteesta. Sen lisäksi hän on ainakin 20 kertaa sanonut, että annetaan olla, riidan yhteydessä. Toisaalta hän kuitenkin jatkuvasti sanoo että rakastaa, päivittäin ja vannoo sitoutumistaan. Hän kuitenkin saa kummallisia kohtauksia. Yhtäkkiä jumittuu ihan täysin, kasvot ovat vihaiset, saattaa huutaa, kiroilee, sanoo TODELLA loukkaavia asioita, toistelee jotain kuten ”ei tästä tuu mitään, ei tästä tuu mitään”. Ja jotenkin kaikki paska fiilis on tän suhteen syytä. Ja sitten kun kohtaus on ohi, mikä vaatii multa aika moista taistelemista, ja puhutaan asioista, syynä on joku aivan uskomattoman pieni asia. Näiden kohtausten yhteydessä mies on viskannut mut ulos asunnostaan, tai siis päättänyt että ”nyt sun on aika lähteä, määpä heitän sut kotiin”.
Minä ajattelen, että hän ei todella hallitse tunteitaan tai hermojaan.

Vappuna erottiin tällaisen oudon kohtauksen yhteydessä, hän ei halunnut tulla luokseni nukkumaan vaan jäi mielummin autoon yksin kännissä. Niin yleensä näihin kohtauksiin liittyy olut tai monta. Mutta tapahtuu näitä selvin päinkin. Sitten päätin antaa uuden mahdollisuuden ja kesä on mennyt hyvin, vain pari tällaista kohtausta. Asuimme yhdessä ja se sujui hyin. Mutta nyt on syksy tullut ja paluu arkeen, ja pelkään että tapahtuu taas paluu entiseen.

Eilen tapahtui niin, että mies ilmeisesti hermostui jostain ja oli mulle yhtäkkiä todella vihamielinen mesessä. Soitin hänelle ja kysyin mikä vaivaa ja on vialla niin hän totesi että blaablaa, mulla on ollu tähän asti tosi hyvä päivä kun sää soitit. Mitä ihmettä ??? Ja vielä muutama tunti sitten oli tullu viesti että rakastan ja ikävöin. Sen jälkeen hänestä ei ole kuulunut mitään. Oon päättänyt että viime talven kohtauksiin en enää ala, en jaksa enkä pysty. Käsitykseni mukaan hänen pitäisi ottaa yhteyttä ja pyytää anteeksi käytöstään. Suunnitelman mukaan olen menossa hänen luokseen viikon päästä noin viikoksi käymään. Mutta mitä jos kaikki on taas aivan kauheaa, varon koko ajan sanojani ja tarkkailen miehen mielentiloja ja tunnelma vaan kiristyy…??
Olen epätoivoinen. Mää rakastan tätä miestä todella paljon. Mutta en voi muuttaa häntä. Enkä voi ymmärtää mitä tapahtuu ja mitä sen päässä liikkuu.

Mitä tästä pitäisi ajatella ?? Mitä mun pitäisi tehdä ??

Käyttäjä Tuulitar kirjoittanut 03.10.2008 klo 17:34

Hei Floooora,

Elän myös etäsuhteessa tällä hetkellä ja tunnistin vaikeutesi kirjoituksestasi. Minun tilanteeni on se että emme voi asua yhdessä koska elämä on yksinkertaisesti kumallakin toisaalla työ ja lapset. On todella vaikeaa kätkeä läheisyydentarvetta tai toivetta siitä mitä olisi saada elää toisen rinnalla yhdessä. Tuntuu että miesystäväsi haluaa olla kanssasi muttei kestä erossa oloanne ja se vain tulee hänestä ulos pettymyksenä ja väärin tavoin. Älä kuitenkaan ala kulkea varpasillasi ei se muuta kuin siirrä ongelmia,parempi yrittää etsiä ratkaisuja ja tehdä kompromisseja.Todella vaikeaa , itselläni on myös kriisi tällä hetkellä etäsuhteessani kun aikaa ei ole ja väsymys painaa kumpaakin ja siinä yritetään miettiä kumpi jaksaisi lähteä tapaamaan kumpaa kun kotona olisi niin paljon tekemistä,ja eihän se väsymys "vieraassa"kodissa oikein purkene..

Haleja, terkuin Tuulitar

Käyttäjä Juulia00 kirjoittanut 04.10.2008 klo 03:53

Hei..

minusta tuo sinun miesystäväsi kärsii jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä tai masennuksesta joka aiheuttaa noita kohtauksia. Olisko kyseessä masennus? Ehkä vain kasvamaton luonne? Ei ole sinun vikasi, jos hänellä on ns. vaikeaa. Tuntuu itse olevan kovin hankala, vaikea sanoa mikä sinun osuutesi on. Jos te ette vain sovi toisillenne. Elämä on ihan liian lyhyt jos sen päättää tuhlata suhteeseen joka ei vain toimi..Noin alkuvaiheessa voit vielä perääntyä kokematta liikaa tuskaa..voimia kuitenkin, päätös ei ole helppo. Kukaties asia olisi toisin, jos asuisitte yhdessä, olisko niin ettei mies osaa päättää mitä haluaa ja toisaalta kaipaa, toisaalta ei. Mutta sinun ei pidä antaa hänen kohdella itseäsi noin, aika epäkunnioittavaa käytöstä ja mihin se lopulta johtaa, jos et nyt laita seinää vastaan käytökselle?