Mitä tehdä, kun mieli synkkenee?
Olen kärsinyt masennuksesta kausittain jo vuosia mutta vasta viime kesänä tajusin hakea apua. Kävin ilmeisesti alempana kuin koskaan aiemmin ja ymmärsin etten pärjää yksin.
Ja kyllä mä apua sainkin… lääkkeet tietysti heti ja sitte alkoi käynnit psykan polilla. Lääkitystä lisättii pikkuhiljaa ja lopulta alkoi taas valoa näkymään elämässä. Ja nythän kaiken pitäis sitten olla hyvin, eikö vain?
Mutta kun ei ole. Olen taas alkanu ajatella kamalasti kuolemaa enkä joinain päivinä kykene luottamaan itseeni ollenkaa. Asun avoliitossa ja tilanne on varmasti rankkaa myös mun kumppanille. Se kesti todella hienosti viime kevään ja kesän vaikka mä pyörin täysin lohduttomalla pohjalla. Nyt sitten jotenki tuntuu ettei mulla ole oikeutta enää olla masentunu vaan kaiken pitäs olla hyvin.
Eikä mulla kaikkina päivinä olekaan huono olla mut sitte on tosiaan niitä päiviä jolloin epätoivo valtaa mielen ihan kokonaan. Se on tosi pelottavaa… miks mulla ei vaan voi olla hyvä olo??
Mä en keksi mitä tekisin itseni kanssa! En haluais vaivata läheisiäni tällä, koska ne on joutunu kestämää niin paljon. Oon miettiny, että jostain vertaistukiryhmästä vois olla apua ja siksi kai mä tänne kirjoitin… Jospa täältä sitä vertaistukea löytyisi🙂