Mitä tehdä kun miehelle työ on tärkeintä?
Hei!
Haluaisin kysyä teiltä kokemuksia tilanteesta jossa miehelle työ on kaikki kaikessa. Mitä tulisi tehdä että saisi miehen ymmärtämään että elämässä on muuta paljon tärkeämpää kuin työ?
Tilanne on niinkin monimutkainen kuin että mieheni omistaa firman puoliksi siskonsa kanssa. Hänen siskonsa on nyt toistamiseen äitiyslomalla ja ei tee firmassa yhtään mitään, sanoo vain että hän on äitiyslomalla. Mieheni mukisematta hyväksyy tämän ja pyörittää yksin tätä firmaa. Jos yritän asiasta jotain sanoa, niin se on varma riita. Meillä on häät tulossa nyt kesällä ja olen vakavasti alkanut miettimään että haluanko elämäni olevan tätä koko loppuelämäni. Asiaa mutkistaa vielä se että olen raskaana.
Minä taas uskoin kun mieheni sanoi että asiat helpottaa kun hänen siskonsa palaa äitiyslomalta. No ei helpottanut… Kohta hän jäi uudestaan äitiyslomalle. Siinä välissä hän oli kesälomalla tai vietti muutenvaan vapaapäiviä miehensä kanssa. Mieheni on kerran sanonut siskolleen tästä asiasta ja hän suuttuu heti ja sanoo että hän myy osuutensa firmasta ym. Jos minä pyydän miestäni voisiko hän ottaa vapaapäivän kun minulla on vapaata, että olisi kiva tehdä jotain yhdessä. Yleisin vastaus on että ei, ei hän pysty kun hän joutuu olemaan töissä. Sitten hän aina sanoo että sinun pitää ymmärtää minä joudun olemaan töissä paljon kun olen yrittäjä. No ymmärtäisin kaiken paremmin mikäli työ/vastuu ym menisi tuolla firmassa 50-50 kun omistajakin on kaksi ja he omistavat sen 50-50.
Viime kesänä hän ei voinut edes yhtä viikkoa olla lomalla, vaan sinäkin aikana hän teki töitä. Siskonsa oli kuitenkin 2 viikkoa reissussa tekemättä yhtään mitään töihin liittyvää. Minä en vaan oikeasti jaksa tätä enään!
En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Pelkkä ajatuskin tästä kaikesta saa kyyneleet nousemaan silmiin. Ole yrittänyt ymmärtää jo vaikka kuinka kauan, mutta en enään kun näen kuinka toinen voi lomailla tekemättä mitään. Kertokaa onko teillä omakohtaisia kokemuksia tämmöisestä tilanteesta ja jos on, niin miten olette sen ratkaisseet.