Mitä tehdä???

Mitä tehdä???

Käyttäjä Daniel11 aloittanut aikaan 04.03.2017 klo 11:23 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Daniel11 kirjoittanut 04.03.2017 klo 11:23

Miehen kanssa ero nyt virallista, yes! Eropaperit lähtivät viime toukokuussa ja nyt hän vasta suostui allekiroittamaan kakkosvaiheen eropaperit.Lokakuussa muutin pois hänen luotaan kun ostin oman asunnon. On käynyt mun luona sen jälkeen kun muutin, lähetellyt viestejä kuinka rakastaa minua päivittäin ja soitellut joka päivä monta kertaaja seksiäkinon ollut.On seurannut mun menojani ja halunnut koko ajan tietää mitä teen.

Minulta poistettiin kohtu vuosi sitten, kun päätimme että emme hanki enempää lapsia ja olihan siinä terveydellisiäkin syitä miksi se tehtiin. Mies sanoin ettei halua enempää lapsia, kun täyttää nyt 40v.

Erosimme,koska hänellä oli suhde 16 v nuorempaan, jonka kanssa hän yhä on. Oli alkakanut tämän naisen mukaan ennen kuin mun kohtu poistettiin. Mulle väitti, että tämän toisen kanssa ei ole vakavaa, vaikka muutti meidän kotiin saman tien kun muutin pois. Nyt hänen uusi puoliso on raskaana, ainakin kolmannella kuulla, koska vatsa näkyy jo. Eli hän on pitänyt uutta ja vanhaa yhtä aikaa. Pettänyt meitä molempia. Vakuuttanut molemmille yhtä aikaa, että rakastaa ja hyppinyt molempien sängyssä.

Meillä oli kolme lasta,kaksi yhteistä ja minulla yksi aikaisemmasta suhteesta, jota mies piti kuin omanaan. Sitten hän alkoi kiristämään minua tällä lapsella, joten otin sen vallan itselleni, ettei mene miehelle enää. Kun menin hakemaan lasta, kun hän oli ilmoittanut minulle että hänellä on vain kaksi lasta, niin hän ei antanut lasta minulle, mihin hänellä ei ole mitään virallista oikeutta, vaan teki minusta ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta, vaikka kävin ihan nätisti hakemassa. Viranomaisille hän valehteli, että hypein ikkunan takana ja juoksin taloa ympäri. Tästä asiasta hän teki myös ilmoituksen lastensuojeluun.

Haluaisin kertoa totuuden tälle uudelle naiselle, mutta mies uhkailee. Saan kuulemma syytteen kunnianloukkauksesta jos kerron tai näytän hänen lähettämiään viestejä. Mielestäni hänelläkin olisi oikeus tietää, minkälaisen miehen kanssa on lasta hankkimassa. Mies teki minulle saman suhteen alkuaikana hänen silloisen exän kanssa (jonka vasta nyt kuulin), ja ainakin itse olisin ollut tyyytyväinen, jos joku olisi kertonut. Mietin vaan mitä siitä minulle seuraa, jos kerron???

Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 16.03.2017 klo 18:26

Minun mielestäni sinun ei kannata sotkeentua koko suhteeseen. Kyllä se uusi nainen tulee huomaamaan itse millainen mies hänellä on. Keskittyisit nyt vain itsesi huolehtimiseen ja lapsiisi.
Mielestäni sinun kannattaisi olla exään yhteydessä vain lasten asioissa ja tapaamisissa. Lastenvalvojalla käy tekemässä selvät pelisäännöt mustaa valkoisella.

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 17.03.2017 klo 21:58

Isabella0 kirjoitti 16.3.2017 18:26

Minun mielestäni sinun ei kannata sotkeentua koko suhteeseen. Kyllä se uusi nainen tulee huomaamaan itse millainen mies hänellä on. Keskittyisit nyt vain itsesi huolehtimiseen ja lapsiisi.
Mielestäni sinun kannattaisi olla exään yhteydessä vain lasten asioissa ja tapaamisissa. Lastenvalvojalla käy tekemässä selvät pelisäännöt mustaa valkoisella.

No. Sen jälkeen kun lastenvalvojille on voitu tehdä nimettömiä ilmoituksia, niin ne on kai olleet niin työllistettyjä, että jos ei ilmoituksessa oikeasti mainita fyysistä väkivaltaa, niin tuskin ne asialle mitään tekee. Voihan ne sulle soittaa tai ehkä treffatakin, mutta ihan yhden ihmisen marinoista ne ei vielä mihinkään toimenpiteisiin lähde.

Kunnianloukkaussyyte? Vähän tuntuu hatusta vedetyltä uhkaukselta. Ei sun tarvi sille miehelle kertoa tai siltä lupaa pyytää siihen, että otat yhteyttä sen nykyiseen naiseen. Tajuaapa olla kyylämässä ukkoaan tarkemmin jatkossa. Kyllä noissa kunnianloukkaussyytteissä ym. tarkoitetaan vähän vakavampia asioita. Jos nyt menisit fb:ssa julkaisemaan noi tekstarit miehen nimellä, niin sitten voisi syyte raksahtaakin. Mutta ei nyt oikeasti kahden ihmisen keskinäisestä keskustelusta. Käräjäoikeudet on myös tosi työllistettyjä, joten tollainen keissi tulisi varmaan käsittelyyn vuoden päästä rikosilmoituksesta. Voi myös poliisi kieltäytyä pistämästä asiaa eteenpäin, ellei ole todella selkeää näyttöä: videotallenne, facebook jne. Eri asia sitten jos sun eksäsi on niin sekopää, että lähtee tota viemään jollekin yksityiselle asianajajatoimistolle, mutta en tiedä ottaako tuomioistuin sittenkään käsittelyyn.