Mitä tehdä

Mitä tehdä

Käyttäjä Tähtönen12 aloittanut aikaan 30.03.2015 klo 11:35 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Tähtönen12 kirjoittanut 30.03.2015 klo 11:35

Olen seurustellut reilut 2 vuotta ihanan miehen kanssa.Nyt suhteeseen kohdistunut paljon ulkopuolista stressiä.Olemme uusioperhe ja minun lapseni 3 josta 2 jo aikuista eivät hyväksy miestäni.Nuorin lapseni 11 v ei halua tulla luokseni miehen takia.Mustasukkaisuutta lähinnä.
Viime viikonloppuna (kahdenkeskeistä aikaa) lähdimme viihteelle.Oli hauskaa kuten aina.Mutta kotona aamuyöllä syntyi riita jonka päätteksi löin miestäni avokämmenellä kasvoihin ja syljin.Mies oli ennen sitä estänyt minua tulemasta omaan kotiini sekä toistamalla ”painu helvettiin”.Lyöntini jälkeen mies kaatoi maahan ja kuristi niin kovaa että uskoin kuolevani.Sain käännettyä päätä ja pääsin puremaan kättä jolloin ote hellitti.Yritti vielä toistamiseen mutta huusin apua jonka jälkeen soitin poliisit.Mies vietiin putkaan ja seuraavana päivänä kaikki kuten ennenkin olemme eläneet normaalia elämää.Ongelmana vain joka öiset painajaiset ja pelko.Mies on muuten ihana ja täydellinen minulle.Olen kertonut pelkääväni ja mies tästä hyvin surullinen.Mitä pitäisi tehdä.😭😭

Käyttäjä Neppari007 kirjoittanut 30.03.2015 klo 14:06

Tota noin... Sähän löit ensin? Mikä oikeuttaa naisen käyttämään miestään väkivaltaa? Mun mielestä te molemmat käytitte väkivaltaa toisianne kohtaan. Ymmärrän toki että pelkäät miestäsi jne, mutta älä sinäkään käytä väkivaltaa häntä kohtaa sekin vaan lietsoo miestä lisää. Nimimerkillä kokemusta tälläisestä on.

Käyttäjä Tähtönen12 kirjoittanut 30.03.2015 klo 15:58

Kyllä tiedän.
Ja tämä ei ole tapaistani en yleensä lyö ketään.
Siksi tuntuu vielä pahemmalta pelätä kun itse provosoin.
Aikaisemmin olisin vain lähtenyt pois.
Ehkä annan vain asian olla ja katson mitä tuleman pitää.

Käyttäjä EronnutNainen kirjoittanut 30.03.2015 klo 18:27

TOISEN IHMISEN FYYSINEN KOSKEMATTOMUUS ON EHDOTON.
Kun läpsit miestä poskelle, teit pahasti väärin. Miehen(kin) fyysinen koskemattomuus on ehdoton. Naiselel päällekäyminen/väärä käytös on lisäksi riski, varsinkin jos mies on humalassa. Humalainen ei koskaan osaa kontrolloida itseään. Humalassa läpsäistyn miehen aggressionpurkaus voi olla hallitsematon ja hän on naista fyysisesti vahvempi.

Toivottavasti opit kerrasta. Älä koskaan läpsi ketään miestä, oli tämä selvinpäin tai humalassa!!

Mitä pitäisi tehdä😑❓ Vast: korkki kiinni. Voit tehdä sen vain itse, omalla tahdolla.

Jos ette osaa kontrolloida käytöstänne humalassa, ja korkki ei mene kiinni, meno jatkuu.
Henkistä väkivaltaa, ja fyysistä toinen toistanne vastaan.
Luettavaa:
http://www.lyomatonlinja.fi

Tervemenoa kylän torille katsomaan. Siellä löytyy puliakka-naisia joilla on aina silmä musta ja aina yhtä kova känni päällä. Voi opettaa, miten käy, jos ei itse havahdu.

Käyttäjä olkinainen kirjoittanut 30.03.2015 klo 18:41

Ei hyvän tähden! Hiukset pystyssä luin tuota ed. vastausta!!
MISSÄÄN tapauksessa KENELLÄKÄÄN EI OLE LUPA KÄYTTÄÄ VÄKIVALTAA! Totta, sinä löit, mutta EI MITENKÄÄN oikeuta miestä lyömään ja kuristamaan! Luojan kiitos lapset eivät olleet paikalla! Olen iloinen,ettei 11-vuotiaasi halua olla luonasi yhtä aikaa!
Kehotan todella vakavasti miettimään tuohon suhteeseen jäämistä. Näyttää sille, että miehellä on taipumus väkivaltaiseen käytökseen alkoholin vaikutuksen alaisena. Sitähän te olitte molemmat, eikö? Se ei kuitenkaan lievennä tekoa mitenkään. Alkoholi on vaarallista tämänkaltaisille henkilöille. Se alentaa harkintakykyä, väkivaltaan taipuvaisella se
voi olla kohtalokasta.Tidätkö, että on olemassa erityinen "väkivalta-geeni" jota on myös suomalaisillakin tutkittu ja löydetty.
Ole kiitollinen että olet elossa. Jos olisit kuollut tai vakavasti loukkaantunut,olisiko koko juttu vain pyyhkäistävä sivuun "niin mutta itsehän aloitit, siitäs sait"? .Kuten ed.postaajan mielestä pitäisi.
Kunnioita hyvä ihminen itseäsi ja koskemattomuuttasi, samoin kuin lastesikin.
Miehiä löytyy kunnollisiakin, jos sellainen olla pitää. Minun ehdoton kehotukseni on, lopeta suhde.
Sinä kärsit nyt posttraumaattisesta stressireaktiosta. Ja se on luonnollinen seuraus tuontapaisiin tilanteisiin. Puhu asiasta jos on vaikeaa, muuten se voi pitkittyä ja haitata elämää eteenpäin. On olemassa ja monenlaista netti- ja puhelintukea, jos silmäkkäin puhuminen tuntuu vaikealle. Löytyy googlettamalla.
Päätös on sinun. Toivon sinulle kuitenkin niin paljon voimaa että haet apua! Tuntuu niin pahalta sinun, ja muitten tilanteessasi olevien takia.
🙂🌻

Käyttäjä Tähtönen12 kirjoittanut 31.03.2015 klo 13:23

Hei
Kiitos vastauksistanne.
Tämä oli todella ensimmäinen kerta ja meillä ei ole tapana käydä ulkona tai juopotella.
Joten se ei liene ongelma.
Eikö toiselle ihmiselle pidä antaa toinen tilaisuus varsinkin kun muuten on hyvin kiltti ja rakastava työssä käyvä fiksu mies?
Toista viikkoa jo menossa eikä aggressiiviseen käytökseen mitään viittaavaa.

Käyttäjä Neppari007 kirjoittanut 31.03.2015 klo 18:05

Molemmat teki väärin. Joten nyt lähtis heti vaihtamaan miestä. Jos vastaavanlainen tilanne toistuu, niin sit varmaankin jo eroa harkita.

Tsemppiä teille jatkoon ja eikä heilutella enää niitä nyrkkejä! 🙂🌻