Mitä oikein voisi enää tehdä?

Mitä oikein voisi enää tehdä?

Käyttäjä sallamaija aloittanut aikaan 05.09.2016 klo 09:23 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sallamaija kirjoittanut 05.09.2016 klo 09:23

Olen seurustellut mieheni kanssa reilu 7vuotta.

Suhteemme alussa en kertonut miehelleni mitään aiemmista suhteistani/kokemuksistani.
N.vuosi sitten mies sai tietää kaiken ja on minulle hyvin vihainen ja katkera, että salasin häneltä asioita. Olen myös muutenkin parisuhteessamme valehdellut ja jättänyt asioita kertomatta useasti, jonka vuoksi mieheni luotto minuun on täysin mennyt.

Nyt olen kuitenkin muuttunut tämän kriisin myötä ja oppinut virheistäni.

Mieheni ei kuitenkaan luota minuun enää ollenkaan eikä usko juuri mitään mitä sanon.
Hän keksii uusia syytöksiä mm. Olenko pettänyt, valehtelenko edelleen jne.)
Meillä voi olla pari päivää mukavaa, mutta seuraavaksi hänellä taas nousee epäilykset minua kohtaan ja jälleen olemme riidoissa.

Mieheni sanoo, että hän yrittää kovasti, mutta ei vain pysty luottamaan eikä uskomaan enää.

Olen omalla toiminnallani yrittänyt olla luottamuksen arvoinen, näyttää oppineeni virheistäni, mutta ei tilanne ole parantunut.

Tuntuu, että ero taitaa olla ainoa vaihtoehto, mutta jotenkin sitä yrittää loppuun asti miettiä voisiko vielä tehdä jotakin.
Parisuhdeterapeutille emme halua mennä.

Voikohan tällaisesta tilanteesta rakentaa enää uutta toimivampaa parisuhdetta?

Itse koen muuttuneeni täysin enkä koskaan tekisi enää samoja virheitä uudestaan tai loukkaisi miestäni. Mieheni vain ei enää uskalla luottaa ja pelkää että satutan häntä uudestaan.
😯🗯️

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 05.09.2016 klo 13:34

Mikä on esteenä parisuhdeterapeutille menemisessä. Ulkopuolinen ihminen näkee tilanteenne eri näkökulmasta ja osaa neuvoa oikeaan suuntaan. Itse on monesti jo sokeutunut tilanteessa. Jos parisuhde ja yhteinen elämä on tärkeää kannattaisi käyttää kaikki keinot hyväksi suhteen pelastamiseksi.

Käyttäjä sallamaija kirjoittanut 05.09.2016 klo 15:54

Olemme olleet tämän kriisin vuoksi terapeutin luona, mutta emme saaneet sieltä kaipaamme apua.
Asiat pitää kuitenkin itse hoitaa.

Käyttäjä KasKas kirjoittanut 09.09.2016 klo 12:44

sallamaija kirjoitti 5.9.2016 15:54

Olemme olleet tämän kriisin vuoksi terapeutin luona, mutta emme saaneet sieltä kaipaamme apua.
Asiat pitää kuitenkin itse hoitaa.

Toki pitää hoitaa itse, mutta hyvästä, sopivasta terapeutista voi olla huomattava apu asian selvittämisessä kummankin osalta. Kannattaa kokeillla muutamaa muutakin terapeuttia, jos synkkaisi paremmin.

Tsemppiä teille!