Mitä jos minäkin romahdan
Jaaha mistähän alottas… en ole aikasemmin mihinkään tälläsiin kirje jutskiinkirjotellu tänään ekaa kertaa näitä luin ja vastasinkin jolleki ku miehensä löi… Niin elämäni tuntuu päällisin puolin olevan aika hyvin, taloudellisesti menee kivasti kaksi tervettä lasta ja naimisissa 11 vuotta..hyvä työ,iso talo, parit autot jne…
MUTTA
oikeesti täällä ns. kulissien takana kuohuu! Minä en enää jaksa. Olen katsonut mieheni vajoamista masennuksen suohon jo ainakin kolme vuotta ja se on todella raskasta aika ajoin, ja välistä tuntuu etten jaksa itsekään kun vaan hammasta purren eteenpäin. On ahdistavaa kun mieheni ei halua apua .olen nyt pyytänyt että menisimme vaikka parisuhdeterapeutillle yhdessä kun hän ei yksin tunnu mihinkään pääsevän, minun pitäisi sekin hoitaa.
Taustalla on myös anoppini syvä masennus ja maanis-depressiivisyys joka on kestänyt n15 vuotta ja ei tule koskaan parantumaan.
Mieheni on siis aivan ihana ja kaikkien rakastama seurallinen ihminen.. hänen ei tarvitse tehdä kotona yhtään mitään ei ole koskaan siivonnut ja ruokaa ei edes osaa laittaa ellei ole pakko. Työtä teemme kumpikin yhtä paljon ,välistä yötäpäivää. Hänen mielialoja on todella rasittavaa vahtia kun välillä on kaikki ns.normaalisti ja sitten joku vastoinkäyminen ja hups niin taas murjotetaan ja tiuskitaan. ja tätä on todella jatkunut en osaa edes kuvailla miten ahdistavaa on kun ei tiedä millä tuulelle toinen on ..Olen miettinyt kun hänell’ä välistä tulee ns. raivonpuuskia että millon ne yltyy siihen että käy käsiksi. Hän ei ole siis lyönyt ja ei luonteeltaan ole väkivaltainen mutta joskus näen hänestä että se on hetkestä kiinni.. Joskus hän on ilkeä jopa lapsille jos olen itse väsynyt ja pyydän häntä (siis silloin kun on huono hetki) vaikka iltapesulle viemään niin hän saa lapsen itkemään pelkällä olemuksella jolloin tietysti menen väliin.
Myös ystävämme on huomannut jo pitkän ajan hänen muuttuneen käytöksen, jos meillä on esim tuttuja kylässä hän voi maata makkarissa ja katella itsekseen telkkaria tai vaikka nukkua, eikä tule juttelemaan saatikka yhteiseen ruokapöytään ystäviemme kanssa. Siis silloin kun on depis kausi menossa normaalisti hän on siis seurallinen ja istuu mielellään iltaa ystävien kanssa. Ja minä naama hymyssä ai kato kun mieheni tekee niiiiiin paljon töitä hän on vähän väsynyt… Hitto että olen kyllästynyt tähän😠
niin se olen minä joka seisoo aina tukena, kuitenkin minulta on 5 vuoden sisään kuollut veli auto onnettomuudessa joka järkytti maailmani (olin tuolloin raskaana ) Ja isä sairastui parantumattomasti alle 60v ja kuoli. niistä voisin kirjoittaa kilometrin lisää ja kuolemien tuottamasta surusta joka elää mukana ihan joka päivä, mutta nyt pysytellään miehessäni.
Se mies kenen kanssa menin naimisiin oli iloinen yritteliäs seurallinen ja fiksu. Nyt olen naimisissa murjottavan, masentuneen ilottoman erakon kanssa.
Mitä minä teen ton kans?
Miten kauan minä jaksan?
Ennen aina raivosin miehelleni ja herättelin häntä ja se toimikin, nyt olen huomannut etten edes jaksa raivota joten en ole siis oma itseni eli alanko minäkin pikkuhiljaa luovuttaa?
Ehkä kuitenkin jossain risukasan alla paistaa aurinko…
Hyvää Syksyä kaikille🙂🌻,
easy living, ja niin helppo se onkin!