Mistä voimia raskausaikana?

Mistä voimia raskausaikana?

Käyttäjä Auringonkukkanen aloittanut aikaan 22.04.2023 klo 05:45 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 22.04.2023 klo 05:45

Hei! Täällä on varmaan muitakin odottajia ja haluaisin kysellä vinkkejä, että mistä saada voimia raskausaikaan? 

Minulla on nyt RV 24+0 ja olo alkaa olla välillä todella huono. Nukkumaan meno on haasteellista..olen kahtena iltana saanut paniikkikohtauksen, kun tuntuu että nukkumaanmeno ahdistaa. Ihan kuin masuvauva painaisi keuhkoja ja aiheuttaisi hengenahdistusta. Olo on mennyt noissa tilanteissa niin ikäväksi, että olen alkanut itkemään huonoa oloani.

Tiedän, että raskaana oleminen ei ole aina helppoa, mutta vielä olisi vajaa neljä kuukautta aikaa laskettuun aikaan. Miten jaksaa paremmin loppuaika? Kauhistuttaa, että miten selvitä loppuajasta, kun olo on jo näin huono. Maha on jo nyt varsin iso. 🙁 

Vauva on varsin toivottu ja rakas, mutta oma jaksaminen on koetuksella. Odotan kuin kuuta nousevaa elokuuta, jotta oma olo ehkä helpottuisi. 

Ensi viikolla minulla on neuvola, jossa aion ottaa puheeksi noi paniikkikohtaukset ym. Ehkä saan vaikka jotain vinkkejä tai keskusteluapua sieltä. 

 

Käyttäjä Minnieee kirjoittanut 14.09.2023 klo 14:58

Moikka! Toivottavasti pääsit avun piiriin! Itselläni on ollut synnytyksen jälkeinen masennus, mutta se oireili kyllä jo raskausaikana. Miten voit nyt?😊