Mistä voimia

Mistä voimia

Käyttäjä Sekaisin aloittanut aikaan 14.01.2014 klo 21:35 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Sekaisin kirjoittanut 14.01.2014 klo 21:35

Perhehelvetti; yhteinen koti, velkaa, pieni miehen alku kasvamassa. Miehen tärkein ”työ” juoda. Yhä enemmän menee aikaa humalassa, tai krapulassa. Kotona ollessaan kärsii reissuistaan -reissuissa ollessaan ei muistakkaan kotia ja perhettä. Kuvassa on vieraita naisia, ei mistään mitään väliä. Sangen hyväksi käytetty olo, kotona ollessaan vain kyselee joko viinaa tai rahaa..
Mistä voimia aloittaa tämän alkoholin huuruisen elämän ”purkaminen”..? Tahtoisin luoda lapselleni kodin, jossa ei tarvitse pelätä -jonne on turvallista tulla iltaisin -jossa olisi isikin odottamassa.. Kodin, jonne olisi kiva palata töistä kun tietäisi sen olevan samassa kunnossa kun lähtiessä ja siellä odottavan rakastavan isin. Mutta kun on niin paljon ajateltavaa, koko elämäni olen rakentanut tämän suhteen varaan ja toisella ei ole ollenkaan todellista halua muuttua -ei ottaa vastuuta mistään..
Ammattiauttajalla olen käynyt juttelemassa ja se hetken helpottaa. Mielialalääkitystäkin olen miettinyt, kun ei enää pysty selkeästi ajattelemaan asioita omassa päässään.
Eihän tämä maallinen taivallus yhteen eroon kaadu, vaikka siitä vaikeuksia tuleekin kun tietää, että toinen antaa vain mennä- ei välitä mistään..
Helppo on toisten sanoa, että rakenna vain oma elämäsi pikkumiehen kanssa.. Kunpa se olisikin niin helppoa, mistä sysäys ja voimia sen rakentamiseen?😭

Käyttäjä helemi kirjoittanut 15.01.2014 klo 15:52

Helppo on toisten sanoa, että rakenna vain oma elämäsi pikkumiehen kanssa.. Kunpa se olisikin niin helppoa, mistä sysäys ja voimia sen rakentamiseen? 😭
....
Se on todellakin helppoa sano, mutta jos sinussa on voimaa tuota pyörittämään, niin on sinussa voimaa tekmään muutoksiakin.
Uskoisin että useampi nainen ajattelee, miten sitä uskaltaa, jaksaa ja miten tulee toimeen.
Mutta meisät jokainen on jaksanut raahata sitä elämänsä taakkaa mukanaa jo vuoisia ja se on se, joka vie voimat. Näköalat pienenee, ei enää näe kuin sen oman pyörimisen, mutta jos sinäkin siitä lähdet ja alat rakentaa omaa elämää lapsen kanssa, niin voimaa on, sitä tulee lisää.
Mies teillä tarvitsee ammattiauttajan tukea ja mielialalääkkeitä, etkä sinä niinkään, mutta hänpä ei tunne itseään sairaaksi, hän on vain sairastuttanut sinut.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 15.01.2014 klo 15:52

Moi Sekaisin, kiitos kun kirjoitat.

Miten olisi tuo itsesi suojeleminen? ?
On varmaan ihan hyvä syödä masennuslääkettä, ja voisko kenties myös alkaa ja uskaltaa muuttaa olosuhteita itselle ja lapselle paremmiksi?

Onko lähistölläsi turvaperhekotia tai sellaista, minne voisit mennä jos tilanne kärjistyy? Selvitä se ajoissa ja lähde ajoissa vaikka vain hetkeksi pois, ja jätä mies sinne keskenään itsekseen selviytymään.

Moni sanoo, että alkoholistin pelastus on se, kun hän joutuu itsekseen ongelmansa kanssa, eikä enää ymmärtääjää ja hoitajaa ole lähellä hänestä hjuolehtimassa... jos asiaa ajattelet hänen parhaansa näkökulmasta, mutta kannustan sinua ajattelemaan ihan omaa elämääsi, että haluatko jakaa sen oman elämäsi hänen kanssaan jos hän on tuollainen ja suostua osaasi toisen eteismattona tai jonakin vaikka pahempanakin.

Alkoholi on usein itsessäänkin ongelma, ja kun siihen liittyy jotain muuta persoonallisuushaastetta samalla ihmisellä, niin siinä on soppaa kerrakseen.

Toivon että voisit ajatella itseäsi ja lastasi ja sinun ja hänen parasta. Edes väliaikaisratkaisulla, siinä tulee jo toinen mietteliääksi, jos toinen osapuoli väistää ja lähtee vähäksi aikaa pois muualle asumaan, kun toinen tulee humalassa kotiin. Se jo voi pysäyttää miettimään, kun toinen ei olekaan enää "automaatio".

🙂👍

Käyttäjä kamuko kirjoittanut 23.01.2014 klo 15:24

totuushan on että addikti käyttää kaikki sosiaaliset verkostot rippuvuutensa ylläpitämiseen ja mahdollistamiseen.puhun kokemuksesta vaikka aikoinaan kun radiossa entinen alkoholisti sanoi että on vaimojen syy kun miehet juovat sain tod.hepulin.mutta hanen selittettyään asian se pani miettimään ja ymmärsin pointin.pidin kulissit pystyssä vein toin ja hajin maksoin viina vipit, vahingon teot omien luottotietojeni kustannuksella ruokin ja vaatetin jne siis täysi ylläpito kun kumppani huomasi et mitta alkaa tulla täyteen näennäistä hoitoon hakeutumista ja taas saatiin jatko aikaa juomiseen ja muihinkin päihteisiin.kun sitten läksin alamäki oli raju mutta tänä päivänä raitis ja terve pitkän prosessin jälkeen ja parasta hän kiittää siitä minua ja muitakin tahoja jotka nostivat kätensä pystyyn hän joutui ottaan vastuun itse ja selvisi olemme edelleen hyvät kaverit

Käyttäjä laurush kirjoittanut 23.01.2014 klo 16:18

Hei, en tiedä miten tämä toimii mutta minulla on nyt niin voimat loppu ja paniikki että tarvitsisin apua, nyt, onko täällä ketään? pelottaa, voisko joku puhua mun kaa?

Käyttäjä laurush kirjoittanut 23.01.2014 klo 16:23

onkohan josasin joku kanava missä voisi puhua nyt, mulla on tosi iso hätä ja paniikki, onko täällä ketään joka vois neuvoa?

Käyttäjä kamuko kirjoittanut 24.01.2014 klo 11:30

laurush kirjoitti 23.1.2014 16:18

Hei, en tiedä miten tämä toimii mutta minulla on nyt niin voimat loppu ja paniikki että tarvitsisin apua, nyt, onko täällä ketään? pelottaa, voisko joku puhua mun kaa?

Hei laurush tuttu tunne onko sinulla ketään läheistä tai ystävää jolle voisit puhua tai soittaa olisin miellelläni tukenasi olen käynyt sen prosessin läpi onneksi minulla oli muutama hyvä ystävä ja lapset