Mistä apua ja miten toimin?
Hei, olen nuori äiti ja minulla vuoden ikäinen lapsi, avopuoliso ja koira. Toinen lapsi tulossa kevät-talvella ja asiat on todella huonosti. Mies ei jaksa oikein osallistua arkeen, hän on masentunut ja olen itsekkin kyllä. Hän jäi töistä pois masentumisen takia muttei hae apua. Hän nukkuu pitkään ja valvoo myöhään enkä jaksais yksin aina aamusta lähtien pyörittää tätä arkea. Rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta mutta en jaksa olla tämmösessä parisuhteessa missä on ollut vaikeaa jo monen monta kuukautta. Rakkautta ei enää ole eikä keskustelutaitoa löydy enää kummaltakaan. Olisin jo eronnut ja muuttanut pois yhteisestä kodista mutta siihen tarvii rahaa ja apua. Minulla ei ole ystäviä eikä perhettä niin että saisin jostain rahallista tai muuttamisapua. Luottotietonikin ovat menneet, enkä saa asuntoa mistään. Olen sanonut miehelle monesti että haluan erota mutta säälin häntä koska pelkään että hän sortuu kokonaan meidän lähdettyä uuteen kotiin. Hän on sanonut että lapsi tulee asumaan hänen kanssaan, etten minä saa lasta luokseni asumaan, vaikka onhan se naurettavaa että sanoo niin koska olen huolehtinut lapsesta alusta lähtien. Pelottaa kun se tilanne tulee eteen että lähdemme mahdollisesti uuteen kotiin, miten koiran käy? Tietysti siinä tulee lastenvalvojalla käyntejä ja sovitaan asioista mutta ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. En tiedä miten osaan elää yksin mutta ei tee lapselle hyvää katsella joka päivästä masentelua ja riitelyä. 😭