Missä menee metsään?
Yhdessä on oltu n. 20v, josta naimisissa yli 10v ja kaksi teiniäkin on jo olemassa. Talous kunnossa,ei väkivaltaa, alkoholi- tai mielenterveys ongelmaa. Kun viime lamasta päästiin ehdotin kun, taloudellinen tilanteemme oli parantunut ja minullakin ns. vakityö että, tekisimme vielä yhden lapsen(hölmö haaveeni) lisää. Minulla oli vaikeahko babyblues esikoisemme(joka oli toivottu ei vahinko) kanssa, johon vain minä osasin hakea apua itselleni, mieheni oli aivan tolataan että, mitä tapahtuu, kuvannolisesti seisoit kädet taskussa(ilmeisesti tämäoli horjuttanut mieheni luottamuksen kykyyni olla hyvä äiti). Lapsi ei siis olisi rasittanut taloudellisesti vaan, minulla(ehkäpä myös siis meillä) olisi ollut tilaisuus nauttia lapsesta, ilman huolta rahan riittävyydestä, keskeneräisistä opinnoista sekä työpaikansaannista itselleni,kuten kahden ensimmäisen kodalla. Mieheni, joka oli kaiken aikaa mainostanut (kuten koko hänen suku) olevansa lapsirakas ei innostunut asiasta vaan, sanoi haluavansa vaan harjoitella tekemistä ja minä tietenkin loukkaannuin, mielestäni en kaivannut enää vain harjoittelua. Sitä alkoi pikku hiljaa jääkausi, joka pahenee vuosi vuodelta ja miehellä ei ole kiinnostusta mihinkään yhteiseen projektiin kuten esim. oman talon rakentaminen(asumme siis rivarissa, vaikka se tulisi meille kaikille ei vaan minulle, talouskaan ei siis olisi ollut esteenä, minä olen opiskellut talonrakennusalaa, joten aihe on minulle jotenkin ns. ”kutsumus”). Syyksi hän sanoo että, kun ei seksi luista!!! Mieheni haluttomuus, minun unelmiani kohtaan riepoo.
Aiheesta on keskusteltu(jonka aloitan aina minä, mieheni on myöntänytkin ettei osaa aloittaa keskustelua) moneenkin otteeseen vaan eteenpäin mikään ei nytkähdä.
Nyt sitten havahduin tähän Facebook aikakauteen kuinka, miehelläni oli siellä muutamia(7kpl) nuorehkoja (5-10v. nuorempia) naisystäviä, ei siis perhetuttuja. Kaikki on ollut kuulemma viatonta ja nämä naiset ovat itse pyytäneet miestäni kaverikseen. OK. Viatonta tähän asti, uskotaan. Mutta loukkaavaa on edes ajatus että, hän on jo alaoittanut uuden kaverin/äidin(koen että, minun kanssa hän siis ei halua enää lasta mutta, joku toinen kyllä kävisi vaikka, toki kieltää tämänkin ajatuksen tuulesta temmattuna) etsimisen tulevalle suhteelle. Miellä siis on jo erostakin puhuttu parin viime vuoden aikana satunnaisesti.
Mä vaan nyt mietin miten pitkään jatkaa tätä molempia epätyydyttävää suhdetta, kummallakin kun on vain yksi elämä ja toisaalta erokin on iso juttu. Ollaan tultu pattitilanteeseen monestakin syystä. Siis mitä tekisitte vastavassa tilanteessa?
Nyt vielä pyysin miestäni raottamaan hänellä netissä olevaa suljettua keskustelu palstaa, jonne on pääsy vain tunnusten kautta(joita en tiedä). Hän vastusti asiaa koska sanoi että jokaillea pitää parisuhteessa olla jotain omaa. Mutta suostui sitten pitkin hampain erään aamullisen väittelyn jälkeen. Siellä oli reilut 400 viestiä, joita en todellakaan ehtinyt kuin pikkuisen vilkaista mutta, hakuammuntana satuin osumaan keskusteluun vuodelta 2003, jossa hän mielestäni kehuu jollekin että, vaimolta on onneksi mennyt vauvakuume aina ohi! En ymmärrä mistä hän on sen saanut päähänsä kun, se ei ole vieläkään ohi! Eikö parisuhteessa pitäisi keskustella puolison kanssa niin paljon ettei tule väärin käsityksiä? Minulle tuli tunne että, hänen keskustelu kumppanit netissä tuntevat hänen ajatuksensa paremmin kuin minä. Taas loukkaavaa minusta. Ja kun sanoin etten pidä että, olet puhunut minulle intiimistä ja tärkeästä asiasta siellä. Hän vaan totesi sen olevan pikku juttu. ???? Ei minusta ollenkaan!
Hän totesi että, hän on edelleen ehdoton siinä ettei meille tule ainakaan yhteistä lasta. Pitääkö minun siis uhrata haaveeni hänen tahtonsa mukaan? Hän sanoin minun lapsi haavetta vaatimukseksi häntä kohtaan. Minusta mikään kotiin / perheeseen liittyvä ei ole vaatimus. Vaatimukset ovat mielstäni ulkomaanmatkat, uudet autot, kotiteatterit, minkkiturkit, muotivaatteet yms. näitä en ole edes pyytänyt.
Minä olen ymmälläni miehestäni esiin tuleesta itsekkyydestä. Kaipaan kovasti uusia ajatuksia pattitilanteeseemme. Omat ajatukseni pyörivät samaa rataa. Olen hukassa tunteiteni kanssa ja epätietoinen miten edetä ja mihin suuntaan.