Minkälainen suhde isään? ( Miksei äitiinkin )
Elisiis minkälainen suhde teillä on isää/ äitiin?
Mulla on hirveän huonot välit isin kanssa. Parivuotta sitten ei ollut mitään ongelmia, koska silloin mä en ollut vielä tajunnut miten hirveen paljon isin teot vaikuttaa muhun ja mun siskoon. Oikeastaan vasta tässä viimeaikoina mä olen tajunnut kaiken. Miksi siskolla on anoreksia, neuroottinen, vaikeuksia luoda ihmissuhteita ja miksi mulla masennus + syömishäiriö.
Mun ihana-rakas-isäni.
Kun mä olin n.12v ja siskoni 14v isäni huomautteli kokoajan MEIDÄN ulkonäöstä, miten me syödään ja MITÄ me syödään.
Nuorempana me oltiin pullukoita, mutta se johtui astmalääkkeestä jota me käytettiin ja se aiheutti turvotusta ja lisäsi ruokahalua.
Hassuinta oli se, että isi syytti MEITÄ lapsia siitä meiän painosta ja ÄITÄ, mutta hän itse ei viitsinyt tehdä mitään asialle, eikä se kyennyt ymmärtämään sen lääkkeen vaikutusta ja sitä että se on ihan normaalia et lapset on niin nuorena pullukoita. Isin mielestä se oli pienempi paha jos HÄN haukkuu meitä, kun se että jos joku naapurin kakara haukkuu meitä. EH. Siis jokaista ihmistä haukutaan joskus, ei siltä vaan voi välttyä mitenkäänpäin ja pienempi paha se vaan olis ollut jos se haukkuja olis tosiaan ollut se naapurin kakara eikä oma isä. Ne lapset kuitenkin haukku ja kiusas mua koko ala asteen ajan.
Mun isä ei tiedä oikein mitään nykyään. ( mun vanhemmat eros n. 2003 )
Se tuurilla on aina soittanut pari kertaa kuukaudessa ja valittaa sit kun kuulee kaikki tapahtunut pääosin jälkeenpäin, mutta eihän se ole MEIDÄN tehtävä soittaa sille, vaan sen tehtävänä on soittaa meille. Jos se oikeasti olis kiinnostuntu meidän elämästä niin se soittais jokapäivä.
Isä ei tiedä miten paljon mun sisko kärsii ja miten paljon minä kärsin. Se ei tiedä mitään.
Ja oikeastaan mä olen tässä erittäin vakavissani harkinnut sitä että mä oikeasti en vaan suostu enään olemaan sen kanssa missään tekemisissä muutakun vasta sitten kun se itse tajuaa mitä se on tehnyt meille ja vasta sitten kun se pyytää anteeksi meiltä kummaltakin.
Luistelu- ja balettinäytöksiin tulkoot, mutta mä en sille aio soittaa.
Äiti taas.
Äidin kanssa mulla on nyt miljoona kertaa parempi suhde. Mä pystyn kertomaan sille asioita jotka painaa mieltä ja ihan muutenvaan. Mä olen tosi onnellinen äidistä. Me kaikki kolme naista ollaan pärjätty hirveen hyvin kun huomioidaa se mylly minkä läpi me ollaan menty.
Äiti on nykyään paljon inhimillinen ja antaa mulle enemmän vapautta. Jos mua ei oikeasti kiinnosta mennä harkkoihin ja mä vaivaudun vielä sanomaan sen niin äiti antaa jäädä kotiin, kun taas aikaisemmin on aina tullut se ” harkkoihin kyllä sun pitää mennä ” ja sama koskaa koulua esim. jos mä saan maanantaina paniikkikohtauksen – mä en mene tiistaina kouluun, kun taas aikaisemmin ihan varmasti mut oltaisiin tungettu kouluuun. Nyt mä en pala loppuun ollenkaan niin nopeasti kun aina yläasteella. Äiti on päättänyt ettei se enään ikinä pakota meitä mihinkään. Esim. just harkkoihin menemiseen.
Mä olen äärimmäisen onnellinen äidistä ja mä olen tosi ylpeä siitä että se on muuttanut mummilta tarttuneita kasvatustapoja.
Äiti on myös yrittänyt nyt jälkeenpäin korjata isän sanojen aiheuttamia haavoja.
Sanotaan että yhden torun kumoamiseen tarvitaan tuhat kehua.
Äiti kehuu meitä kokoajan, me tiedetään että se rakastaa meitä ja että se on ylpeä meistä.
Isältä mä taas en ole ikinä kuullut et se olis ylpeä meistä tai et se rakastais meitä tai MITÄÄN.
Ei mitään positiivistä. Aina löytyy jotain negatiivista ja parannettavaa, me ei olla ikinä tarpeeksi hyviä isille, mutta äidille me ollaan täydellisiä.