Milloin narsisti jättää rauhaan vai jättikö nyt oikeasti rauhaan?

Milloin narsisti jättää rauhaan vai jättikö nyt oikeasti rauhaan?

Käyttäjä Lottis aloittanut aikaan 05.02.2019 klo 14:25 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Lottis kirjoittanut 05.02.2019 klo 14:25

Pahoittelut jo alkuun, tekstistä tulee todennköisesti sekava ja pitkä, mutta koitan kertoa asiani lyhyesti ja ytimekkäästi. Pakko päästä jonnekkin purkamaan tätä pahaa oloa ja toivottavasti saamaan myös vertaistukea.
Tilanne on siis se, että parin vuoden parisuhde päättyi jo lokakuussa erittäin narsistisen/psykopaattisen miehen kanssa. Kaikki narsistiset piirteet täyttyi, ja mies kehtasi eron jälkeen kieltää kaiken, ei kokenut huonoa omaatuntoa, ei ymmärtänyt miksi minä olin ja olen näin rikki, anteeksi ei koskaan pyytänyt, enkä myöskään saanut vastauksia miksi hän teki mitä teki. No mitä hän sitten mulle teki? Petti, käytti hyväksi rahallisesti, ei arvostanut ja kunnioittanut mua ollenkaan, käytti luvatta mun pankkikorttia netti ostoksissa, uhkasi pahoinpitelyllä ja kerran heitteli pitkin seiniä ja läpsi, uhkasi tappaa mun lemmikit ja mitähän muuta vielä. Pettäminen oli ehkä se minkä koin pahimpana. Mies etsi seuraa iskurista omalla ilmoituksellaan sekä vastailemalla muiden ilmoituksiin. Alastomassa suomessa oli profiili joka oli joka päivä käytössä ja siellä luki ”sinkku” sekä ”etsin seuraa” Näitä varten mies teki törkyily tunnukset kikkiin sekä snapchattiin. Lisäksi seuraa etsittiin niin baarista, koulusta kuin instagrammistakin.Koskaan mies ei kertonut tai myöntänyt olevansa parisuhteessa sekä avoliitossa ja kun siitä kiinni jäi, vastaus oli ”olen eronnut, en vain pääse yhteisestä asunnostamme eroon” ja muutenkin minusta puhuttiin todella halventavasti muille naisille, sekä omille kavereilleen ja tietysti minulle itselleni.
Mies oli myös patologinen valehtelija. Valehteli niin mulle kuin perheelleensä ja kavereillensa. Valheet oli aika suuria, esimerkiksi meidän vuokrarivaria hän esitteli omana omistusasuntonaan, ja miten vähän hänellä oli lainaa enää maksettavana. Todellisuudessa mies oli säälittävä sekä työtön joka eli naisensa siivellä.
Eron jälkeen minä olin niin uupunut että sanoin miehelle ettei enää häiritse mua. No tietenkin siitähän se kiusa alkoi ja hän osasi taas vedota mun tunteisiin laittamalla viestiä että lähtee pous, koska on aiheuttanut mulle niin paljon paskaa. (Todellisuudessa pois lähteminen ei ollut vaihtoehto ja mies oli ottanut jo uuden asunnon vastaan) Itse päätin että en ota mieheen yhteyttä, ja siinä on pysytty, mutta koska mies niin taitavasti osaai vedota tunteisiini niin en pystynyt olla vastaamatta hänen viesteihinsä (typerää, tiedän) Miehestä kuului noin kerran pari viikkoon ja hän monesti ehdotti tapaamista. No nyt viikonloppuna tilanne sitten kärjistyi kun mies sanoi että minä sekä mun kaverit levitellään siitä juttuja että on kuulemma kuvatodisteet asiasta sekä hänen kaksi kaveriaan olivat tästä tulleet hänelle puhumaan että eipä tarvitse hänelle enää viestitellä! Nää huhupuheet oli niin lapsellista luokkaa ja eivät todellakaan pitäneet paikkaansa että minä tai kaverini sellaisia olis levittänyt, ihan kuin tässä olis edes jaksanut ja jos miehelle jotain pahaa haluaisin, olisin marssinut poliisille ja saanut hänelle kaksi merkintää rikosrekisteriin. Mies on tässä eron jälkeen sekottanut mun päätä haluamalla nähdä ym, mutta viikonlopun riidassa hän kielsi kaiken, että ei kuulemma ole pyytänyt näkemään ja miten onnellinen hän erosta on ja miten minä en kuulu enää hänen elämäänsä ikinä eikä hän mun, että ainoa asia mitä hän tässä enää sanoo, että älä puhu musta kelleen mitään, en koodaa enää sulle ja poistan ja estän sut kaikkialla. No niinhän sitten estikin snäpistä, mutta ei facesta eikä wapista. Jäi vähän ihmetyttää miksi uhkasi mutta ei kuitenkaan toteuttanut? Voiko tässä nyt siis olla varma että jätti vihdoin rauhaan vai kiukutteleeko aikansa ja ottaa taas yhteyttä?
Tiedän että mun olis pitänyt estää itse mies jo erossa, mutta en siihen pystynyt. Joku vaan niin pahasti noissa narsisteissa koukuttaa vaikka tietää ettei suhteesta heidän kanssaan seuraa mitään hyvää. Olen kuitenkin hakenut tähän apua että siitä ei tarvitse huolissaan olla. Mutta kokemuksia, jättikö nyt mahdollisesti rauhaan ja voiko sieltä pitkänkin ajan jälkeen vielä tulla yhteydenottoja? Yhteisiä lapsia ei ole, ollaan alle 30 vuotiaita.

Käyttäjä Uneton123 kirjoittanut 06.02.2019 klo 15:40

Heippa,

Yleensä nämä narsistiset ihmiset kyllä jättävät rauhaan, kunhan ovat löytäneet uuden uhrin ja varmistuneet siitä, ettei saa sinua takaisin (turha tuhlata energiaa). Toivotaan, että pääsit eroon. Onneksi teillä ei ole lapsia, itse tein sen virheen.

Käyttäjä terve88 kirjoittanut 24.02.2019 klo 15:44

Terve. Minustakin puhutaan aina tosi halventavaan sävyyn ja minulle huudetaan päivittäin. Mieheni on tosi vaikea ja uhkailee usein väkivallalla ja käyttää tosi paljon hyväkseen esim. Rahallisesti.
Hän on varmaan narsisti ja psykopaatti. Milloin on kenenkin tappamassa. Pelkään joskus.
Mieheni on tietoturvakoodari ammatiltaan. Minua pelottaa lähteä suhteesta koska hän osaa tehdä minulle valtavasti jäynää tietoturva-asioissa.
En voi lähteä vaikka näin kun jatkamme, olen pian luottotiedoton ja vaikeuksissa. Olemme ottaneet osamaksulla juttuja minun nimissäni. Tämä siksi että mieheni on luottotiedoton. Hän maksaa minun nimissäni otetut luotot pikkuhiljaa. Pelkään että jos jätän hänet hän järjestää minut niin isoon kuseen ettei mitään järkeä.
Minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin sietää tätä paskaa.