Miksi olen mustasukkainen

Miksi olen mustasukkainen

Käyttäjä ruuth aloittanut aikaan 15.06.2008 klo 20:36 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä ruuth kirjoittanut 15.06.2008 klo 20:36

Olisiko kenelläkään hyvää neuvoa miten päästä mustasukkaisuudesta eroon tai saada se ainakin kuriin?
Erosin vuosi sitten ja nyt olen saanut rinnalleni miehen johon olen kovasti kiintynyt, jopa rakastunut. Vaivana on vaan miehen verbaalinen köyhyys…eli ei saa työstetyksi suusta ulos rakastavia sanoja. Pitää kyllä hyvänä, suukottelee ja tykkää kulkea käsi kädessä, mutta nyt on alkanut kaihertamaan onko se tykkääminen sittenkään niin todellista kun ei sitä saa ilmoille kakastua.
Tästä seurauksena olen alkanut miettiä, jospa syy onkin siinä, että hän sanoo ne sanat jollekin toiselle, eikä siksi halua minulle rakkaudesta leperrellä…

No nyt kun mä tämän tähän kirjoitan huomaan itsekin oman vaatimukseni kohtuuttomuuden, mutta se epäilys vaan kaihertaa… ja putkahtaa välillä pintaan mustasukkaisena käytöksenä. Pelkään pilaavani hyvän suhteen typerällä käytökselläni. Olen miettinyt johtuisiko nää mun tuntee hormoneista…kun ei mulla ennen tällasia tyhmiä juttuja ole miesten kanssa ollut. Vai vaikuttaisko edellinen petetyksi tuleminen tähänkin suhteeseen.

Ydinkysymys lienee miten hillitä päälle pyrkivää mustasukkaisuutta? Olisiko jollain toisella samankaltaista vaivaa…mitä neuvoja? Haluan oikeasti muuttua.