Miksi ex vaimo toimii näin?

Miksi ex vaimo toimii näin?

Käyttäjä Murtunut mies aloittanut aikaan 20.01.2017 klo 08:38 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Murtunut mies kirjoittanut 20.01.2017 klo 08:38

Morot kaikille.
Tilanteeni on se että erosimme muutama vuosi sitten vaimon toistuvan pettämisen ja sen aiheuttaman sekasotkun vuoksi. Hänellä oli pian eron jälkeen useampi mies-suhde mutta mitään pysyvää ei aikaan saanut. Itse kipuilin vuoden päivät itsekseni.
Ex vaimo oli kertonut tutuille kuinka toivoisi minun löytävän jonkun naisen ja tätä minullekkin useampaan kertaa toisti. Välimme ei ollut kummoiset johtuen tapahtumista mitkä eroa edelsi. Hän ei katunut, ei pyydellyt anteeksi tekojaan oikeastaan missään vaiheessa kun pettämisiä yritettiin käsitellä. Ehkä ohimennen sanoi että ”no anteeks ny”. Tämä tunteettomuus tuntui hiton pahalta.
Löysin sitten naisen ja Ihastuttiin Rakastuttiin eli kaikki tuntui tosi hyvältä. En olisi koskaan uskonut että voin vielä tälläistä tuntea saati kokea ja saimme olla suht rauhassa exiltämme. Lapsia kun on molemmilla niin iloksemme hekin tulevat hienosti toimeen . Naisystäväni ex aiheutti hankaluuksia ja häiritsi milloin mitenkin
Hänellä Alko-ongelma. Minun ex-vaimo haukku uutta naistani lapsille ja lapset kertoi tämän.
Sitten käytiin niin että minun ex ilmoitti nais-ystäväni ex miehelle että meillä on ollut tosi pitkä suhde ja että heitä on petetty vuosia. Kaiken kukkuraksi he lyöttäytyivät yhteen ja jonkinlaista seurustelua on tällä hetkellä. Lapset ei tilanteesta pidä emmekä me aikuisetkaan. Jotenkin niin epäterve kuvio mielestäni. Olen tietysti kysynyt ex vaimolta miksi teki/tekee näin mutta mitään ei ole kertonut. Sen sanoi lapsille että hän saa tehdä mitä hän haluaa.
Miksi nainen toimii noin kun toimii?
Oli alkujaan tyytyväinen kun erottiin. Kertoi että oli jo vuosia miettinyt että haluaa erota ja nyt tekee kiusaa kun minä sain elämäni urille. Olin välillä niin syvissä vesissä ja tämä uusi nais-ystäväni minut sieltä pelasti.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 20.01.2017 klo 11:15

Kateuttaan ja piruuttaan, ehkäpä olitkin parempi mies kuin antoi ymmärtää.
Toiset ihmiset ei ikinään voi hyväksyuä, että heidän jättämänsä "mitätön luuseri" löytää jonkun ja ehkä paremman kuin itse ovat, johan siinä alkaa tuttavat kyselemään, mitenkäs se oikein menikään. 😉 Naisten tapahan, usein on moittia, jopa nykyistään ja varsinkin entistään, ettei vain muille kelpaisi.

Käyttäjä Murtunut mies kirjoittanut 20.01.2017 klo 13:43

Niin, kyllähän minä sain kuulla kuinka huono olen ja itsekkin jo mietin että miksi olenkaan näin huono. Yritin koko ajan enemmän. Ruoka oli aina valmiina kun rouva tuli töistä ja siivot tein perjantaisin yms.. mutta ei riittänyt ei. Ehdin nämä kototyöt tehdä kun pääsin töistä ennemmin kun vaimo. Toki minulla oli näitä miehisiä harrastuksiakin joista ei oikein pidetty. Eli kalastusta prätkät rakentelua jne..
Nyt nykyinen naiseni on sanonut että hän ei voi ymmärtää miksi exäni on mua aina mollannut. Että häntä ei ole koskaan huomioitu näin kun nyt. Et arvaakkaan kuinka hyvältä tollanen lausahdus tuntuu kaiken jälkeen. Mulla on nyt ihminen joka arvostaaja rakastaa mua ihan tälläisenä kun oon, niin huippujuttu.
Tuntuu vaan niin lapsellisen tyhmältä toi että exäni yrittää tunkea tähän "meidän reviirille"
Monen vuoden eron jälkeen. Kelle se kostaa muka tuolla jotain? Toki toi on tosi rasittavaa. Tietää menomme ja tulomme koska kuulee ja kyselee lapsilta. Mutta hän itse jankkasi viimeiset 8vuotta että kumpa löytäisit kaltaisesi naisen joka ymmärtää harrastuksiasikin. Hän se ei ole.

Käyttäjä Murtunut mies kirjoittanut 20.01.2017 klo 22:12

Murtunut mies kirjoitti 20.1.2017 13:43

Niin, kyllähän minä sain kuulla kuinka huono olen ja itsekkin jo mietin että miksi olenkaan näin huono. Yritin koko ajan enemmän. Ruoka oli aina valmiina kun rouva tuli töistä ja siivot tein perjantaisin yms.. mutta ei riittänyt ei. Ehdin nämä kototyöt tehdä kun pääsin töistä ennemmin kun vaimo. Toki minulla oli näitä miehisiä harrastuksiakin joista ei oikein pidetty. Eli kalastusta prätkät rakentelua jne..
Nyt nykyinen naiseni on sanonut että hän ei voi ymmärtää miksi exäni on mua aina mollannut. Että häntä ei ole koskaan huomioitu näin kun nyt. Et arvaakkaan kuinka hyvältä tollanen lausahdus tuntuu kaiken jälkeen. Mulla on nyt ihminen joka arvostaaja rakastaa mua ihan tälläisenä kun oon, niin huippujuttu.
Tuntuu vaan niin lapsellisen tyhmältä toi että exäni yrittää tunkea tähän "meidän reviirille"
Monen vuoden eron jälkeen. Kelle se kostaa muka tuolla jotain? Toki toi on tosi rasittavaa. Tietää menomme ja tulomme koska kuulee ja kyselee nais-ystäväni ex mieheltä ja lapsilta. Mutta hän itse jankkasi viimeiset 8vuotta että kumpa löytäisit kaltaisesi naisen joka ymmärtää harrastuksiasikin. Hän se ei ole.
Onko tälläine exien lyöttäytyminen kuinka yleistä?

Käyttäjä Murtunut mies kirjoittanut 20.01.2017 klo 22:14

Eli vielä kysyn että onko tälläinen katkerien exien lyöttäytyminen kuinka yleistä?

Käyttäjä Valosydän kirjoittanut 21.01.2017 klo 21:52

Hei!

En oikeastaan tiedä, itse en ole moiseen törmännyt. Ex-rouvasi käytös eron jälkeen ei kuulosta muutenkaan aivan aikuisen käytökseltä. Onnea ja kaikkea hyvää sinullr ja rakkaudellesi 🙂

Käyttäjä Theofano kirjoittanut 22.01.2017 klo 06:38

Ex-vaimosi toimii näin, koska hän haluaa pitää sinut kontrollissa. Hänhän on selvästi hallinnut sinua koko suhteenne ajan ja jossain vaiheessa kyllästyi yhteiselämään ja halusi muuta. Mutta ei tuollainen ihminen halua luopua leikkikalustaan tai ainakaan, että kukaan MUU saisi hänen leikkikalunsa, joten totta kai hän tekee kiusaa. Kun sinulla meni huonosti, hänen ei tarvinnut tehdä mitään, mutta kun sinulla alkoi mennä hyvin niin sehän ei sovi ollenkaan. Hänen täytyy puuttua asiaan, että ymmärtäisit, mikä ihmisluopio oletkaan.

En rupea diagnosoimaan vaimoasi, mutta jos kaikki kertomasi pitää paikkansa, jonkin sortin luonnehäiriö tuolta taustalta löytyy. Sellaiset ihmiset eivät operoi samalla logiikalla kuin me muut. Vaimosi on selvästi äärimmäisen itsekeskeinen ihminen, jolle tärkeää ovat vain hänen halunsa ja tarpeensa, ja kuten sanoit, mikään ei koskaan riitä. Ainoa keino päästä eroon tällaisista ihmisistä on katkaista kaikki yhteys ja toivoa, että he löytävät uuden kiusan kohteen - aina tämäkään ei toimi. Ja teillä on tietysti lapsia, mikä tekee täydestä välien katkaisusta mahdottoman.

Niin tai näin, ehdotan, että laitat exääsi mahdollisimman vähän voimavarojasi. Joo, suhde hänen ja uuden naisesi exän kanssa on todennäköisesti epäterve, mutta se on heidän asiansa silti. JOS tulee ongelmia esim. lasten kanssa, sitten vaan viranomaisten pakeille. Kerää kaikki todistusaineisto talteen! Jos on maileja, viestejä ja muuta, ota talteen. Nauhoita puhelut exäsi kanssa! Voit nauhoittaa keskustelut myös. Suosittelen oikeasti tekemään tämän kaiken varalta, koska JOS jotain käy, ilman todistusaineistoa poliisi ei voi tehdä mitään. Olen nähnyt tällaisen tilanteen sivusta, valitettavasti.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 22.01.2017 klo 09:42

Eihän se ihan jokapäiväistä ole. Jospa siinä on vakka löytänyt kantensa.
Eläkää te omaa elämäänne. Ei kannata pohtia heidän vaikuttimiaan, sillä se syö teidän suhdettanne.

Käyttäjä MME82 kirjoittanut 23.01.2017 klo 11:08

Meillä myös tilanne nykyisen mieheni kanssa, jossa hänen exänsä tekee elämästämme välillä todella ikävää.

Tällä hetkellä pelko perseessä että exä vie miehen lapset usean sadan kilometrin päähän, koska haluaa muuttaa uuden miesystävänsä kanssa yhteen.

Kuullessaan minun olemassa olostani, pelotteli lapset niin ettei nuorempi uskalla edelleenkään olla vapautuneesti lähelläni, vaikka tästä on jo 2 vuotta aikaa, kun exä sai suhteestamme tietää. Mieheni oli siis jo 1,5 vuotta aiemmin eronnut exästään, eli en mennyt mihinkään väliin, mutta helvetti repesi, kun kuuli minusta. Sen jälkeen alkoi itku että hän oli kuvitellut heidän palaavan takaisin yhteen ja viikko-viikko huoltajuuden sai jollain keinolla purettua puhumalla paskaa lastenvalvojalle, sillä sieltä ilmoitettiin vain, että lasten terveyden kannalta olisi parempi, jos lapset asuisivat vain äidillään.

Kertaalleen jo vei lapset heidän yhteiseltä asuinpaikkakunnaltaan pois ja mies sai enää tavata lapsiaan 2 viikonloppua, jonka jälkeen on 1 äitiviikonloppu. Lapsille exä selittää ummet ja lammet mitä kaikkea hienoa lapsille koittaa kun he muuttavat yhteen hänen miesystävänsä kanssa, mutta tiedämme jo nyt mieheni kanssa ettei pysty niistä yhtäkään toteuttamaan, mutta lapset uskoo...

Hän vierrottaa lapsia jo nyt kaikesta heille tärkeäst, harrastuksista, kavereista jne. Lapset on vain hänen kanssaan 4 seinän sisällä kotona tai hänen vanhempiensa luona, ei koskaan kavereilla tai harrastuksissa... Ja meistä puhutaan ties mietä paskaa ja lapsen viestit luetaan ja sen jälkeen käydään miehen päälle, et miks mä olen kirjoitellut pojalle jotain viestejä joissa arvostelen hänen äitiyttään (kysyin onko lapsi jo parantunut, kun meiltä lähtiessä oli todella kipeä)..

En ymmärrä, mitä tästä kiusanteosta aikuinen ihminen saa irti. Surullisinta on, että Suomen oikeuslaitos on tämän puolella koska äitihän on ainoa ja paras vanhempi lapsille... 🙄

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 23.01.2017 klo 11:41

Hei kaikille,

Olettekohan huomanneet, että Yhden Vanhemman Perheiden liitto pitää Tukinetissä Pop Up Erkoklinikka -chattejä? Chateissä on toisinaan mukana lakimies, jolle voi esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä.

Seuraava Pop Up Eroklinikka -chat on jo keskiviikkona 25.1. klo 20.30-22 ja silloin mukana on myös lakimies.

Eroklinikalle voit osallistua, jos ero on pyörinyt mielessäsi tai olet eronnut, mutta asiat eivät suju ja haluat vastauksia esimerkiksi lapsen elatukseen, huoltoon tai tapaamisiin liittyviin kysymyksiin.

Tervetuloa mukaan!

Käyttäjä Murtunut mies kirjoittanut 23.01.2017 klo 15:44

Tuossa aiemmin luulin muokanneeni viestiäni mutta siitä tulikin kopio. Oho.

Tämä mitä kirjoitin oli vain pintaraapaisu ja kaikki on totta.Tähän juttuun sopii niin paljon kiusantekoa ja valheita pahaa että se on ihan uskomatonta. Ennen eroa kuljettiin avioliittoneuvojalla ja vaimo jatkoi sivusuhdettaan ja uskotteli minulle kuinka meillä menee nyt hyvin. Minä luulin että salasuhde oli loppu kunnes taas selvisi totuus jolloin hän itse sanoi että saa vissiin lähteä? Niinkun saikin.

Lapsetkin pitää nykyistä kuviota outona ja joutuvat kärsimään aikuisten ajattelemattomuudesta ja se rassaa. Vanhin lapsi katkaisi välit äitiinsä tämän hänen sähläämisen takia mutta äitinsä vain sanoi että hän saa tehdä mitä huvittaa eikä edes yritä korjata välejään lapseensa.Jatkaa tuota treffailuaan tämän Naisystäväni exän kanssa. Tällä miehellä on nyt lähestymiskielto naisystävääni. Naisystäväni on huolissaan lapsista ja laittoi exälleni pyynnön että tapaisivat ja juttelisivat lasten asioista mutta mitään vastausta ei tähän tullut.
Yhteenvetona varmaan voi sanoa kaikille vastaaville tapauksille että ehkä nämä exät ovat eron johdosta sairastuneet. Joku mutteri on löystynyt tai pudonnut kokonaan. Ei normaalit ihmiset tosiaan näin käyttäydy.

Käyttäjä MME82 kirjoittanut 25.01.2017 klo 13:41

Kata_K kirjoitti 23.1.2017 11:41

Hei kaikille,

Olettekohan huomanneet, että Yhden Vanhemman Perheiden liitto pitää Tukinetissä Pop Up Erkoklinikka -chattejä? Chateissä on toisinaan mukana lakimies, jolle voi esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä.

Seuraava Pop Up Eroklinikka -chat on jo keskiviikkona 25.1. klo 20.30-22 ja silloin mukana on myös lakimies.

Eroklinikalle voit osallistua, jos ero on pyörinyt mielessäsi tai olet eronnut, mutta asiat eivät suju ja haluat vastauksia esimerkiksi lapsen elatukseen, huoltoon tai tapaamisiin liittyviin kysymyksiin.

Tervetuloa mukaan!

Kiitos tiedosta! 🙂