Vielä halusin kommentoida näihin kysymyksiin ja mielipiteisiin
Kun valittelette suhteenne "lässähtäneisyyttä" ja tunteiden väljähtymistä niin mitä te oikein sitten kuvittelitte tulevaisuudesta suhteeseen ryhtyessänne ja avioituessanne?
Kuvittelin, että niin hyvät kuin huonotkin hetket jaetaan. Kuvittelin, että kun arki alkaa mättämään ja siitä puhuu toiselle, hän kuuntelee ja keskustelee mitä tilanteelle voidaan tehdä. Jos minun arjestani tekisi juhlan, esim. kerran puolessa vuodessa leffailta, miehen järjestämänä tai kotona pakastepizza ja vuokraleffa, vaadinko silloin liikoja? Ja jos tällaisista olen sanonut monesti eikä toinen halua kuulla, saati tehdä asialle mitään, siinäkö se sitten on? Minä järjestin yhteistäaikaa; hotellireissuja, leffailtoja, ravintolassa syömisiä jne. Kun hän makasi krapulassa sängyssä, kävin viemässä juotavaa, availin ikkunan ja lähdin tyttöjen kanssa ulos. Kun tiesin hänen tulevan töistä, keitin kahvit, koska tiesin sen ilahduttavan häntä. Itse en saanut mitään. Sen kerran, kun talo oli esim. imuroitu, hän teki sen uhrautuessaan. Ja siitä kuulin seuraavan riidan aikana, kuinka hän uhraa kaikkensa, eikä minulle mikään riitä. Joten kyllä, olin haavemaailmassa ja kuvittelin parisuhteen hoitamisen kuluvan molemmille.
Mitä sinä teet silloin?
Haetko taas uuden "paletin"?
En. Haluan suhteen, jossa saan itsekin jotain siitä, mitä olen valmis antamaan. Haluan, että myös minulla on suhteessa väliä. Ja jos en sellaista löydä, olen mieluummin yksin.
Miestä et ole voinut muuttaa, mutta ilmeisesti olet itse muuttunut, haluat jotakin muuta, tiedätkö itsekkään mitä?
Tiedän. Parisuhteen. Miehen, joka on myös valmis hoitamaan sitä. Ja kuten yllä, olen mieluummin yksin jos en sellaista löydä.
Olen niin raadollinen, että tuossa vaiheessa olisi jo hyvä vaikka riidellä, että jokin asia selviäisi hieman, miehelle ja lapsille selviäisi, että meidän mamma tahtoo nyt jotakin muuta, mitä ei perheeltään saa. Sanot, että rakastat, oletko sanonut sen myös miehellesi?
Olemme riidelleet. Se ei johda mihinkään. Mies ei riitele. Poistuu paikalta, itkee ja kaataa kaiken minun syyksi.
Lapsiltani saan paljon. Ja minua loukkaa todella tyylisi kirjoittaa, kuin en kaipaisi mitään muuta kuin uusia miehiä ja paljon irtosuhteita.
Olen sanonut miehelleni sitä paljon, että rakastan.
Sillä aikaa huolehdimme jälkeläisistämme, kysypä niiltä että kuinka paljon he haluavat eroanne!
Eivät todellakaan halua. Mutta en halua lasteni näkevän enää yhtäkään riitaa. En halua heidän näkevän enää yhtäkään huutoa. Haluan olla heidän kanssaan oma itseni. Haluan käyttää heihin aikaa ja tehdä asioita heidän kanssaan; käydä pulkkamäessä, kieriä lumessa, kikattaa sohvalla hulluna. Selviän heidän kanssaan huomattavasti paremmin, kun minun ei tarvitse enää huolehtia yhden aikuisen jaksamisesta ja voinnista. Eikä vääntää joka asiasta hänen kanssaan. Olen enemmän läsnä ja lapset saavat 100% varmasti ainakin minusta tasapainoisemman ja enemmän läsnäolevan äidin kuin meidän jatkaessa avioelämää.